Störiga saker vi stör oss på del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag stör mig på fikaraster. Eller blir mest ledsen över, kanske.

Vi har normalt inga kakor eller fikabröd på mitt jobb, men idag blev vi bjudna på fika. De flesta tar för sig - men sen sitter de hela rasten och ojar över att de inte borde, att de egentligen inte orkar, att de tog en för stor bit, att jag ”är duktig” som inte tar något.

Fast anledningen till att jag inte tar något inte har det minsta lilla att göra med att jag ”har karaktär” eller vill känna mig duktig eller inte tycker om. Jag vet bara att det skulle ge mig sjuk ångest och på jobbet är det inte läge. Jag skiter fullständigt i vad/om de andra äter men jag fixar det inte. Och inget blir bättre av en massa snack. Njut av din kaka om du nu vill ha den - inget kommer att hända - och prata om något annat vad som helst liksom. Snälla.
 
Jag stör mig på att det är så jävla svårt att hitta ett block jag gillar. Jag vill ha ett spiralblock med hård pärm och nåt kul eller fint omslag som inte kostar multum. That's it, det är inte höga krav. Nu köpte jag ett blekrosa tråkigt skitblock i brist på bättre, för de jag gillar (som ett block där det stod "write here write now" som var så jäkla klockrent) ska prompt ha mjuk pärm :arghh:
 
Att jag övernattar på hotell utanför Arlanda utan bagage, för SAS har tänkt att den ska bo väskhotell utan mig. Men jag överlever, fick låna en t-shirt som jag kan resa i under morgondagen :p och har shoppat en tandborste!
 
Fick ett presentkort på HM av svärmor, men det funkar inte att använda det. Trots att det ska gälla i både butik och online. Fick en rabattkod av HM också som inte heller funkar. :down:
 
Jag stör mig på fikaraster. Eller blir mest ledsen över, kanske.

Vi har normalt inga kakor eller fikabröd på mitt jobb, men idag blev vi bjudna på fika. De flesta tar för sig - men sen sitter de hela rasten och ojar över att de inte borde, att de egentligen inte orkar, att de tog en för stor bit, att jag ”är duktig” som inte tar något.

Fast anledningen till att jag inte tar något inte har det minsta lilla att göra med att jag ”har karaktär” eller vill känna mig duktig eller inte tycker om. Jag vet bara att det skulle ge mig sjuk ångest och på jobbet är det inte läge. Jag skiter fullständigt i vad/om de andra äter men jag fixar det inte. Och inget blir bättre av en massa snack. Njut av din kaka om du nu vill ha den - inget kommer att hända - och prata om något annat vad som helst liksom. Snälla.
True story! Så tröttsamt! Och jag har också jättesvårt att äta fika som bjuds på jobbet pga orsaker och ibland har jag tagit och sen slängt i smyg eller ljugit för andra att tårtan var såå god, fast jag inte smakat för jag orkar inte försvara mig hela tiden varför jag inte vill ha, kan man inte bara få välja själv?
 
True story! Så tröttsamt! Och jag har också jättesvårt att äta fika som bjuds på jobbet pga orsaker och ibland har jag tagit och sen slängt i smyg eller ljugit för andra att tårtan var såå god, fast jag inte smakat för jag orkar inte försvara mig hela tiden varför jag inte vill ha, kan man inte bara få välja själv?

Åh det är ju hemskt att behöva göra så. :(

Jag önskar ju också verkligen att jag hade kunnat ha en avslappnad inställning till det hela. I mitt fall försöker nog ingen truga egentligen (ja ja det förekommer) men jag vill inte ha kommentarer om att jag är duktig.

Som om jag i och med att själv inte äta blir någon slags samvetsdomare för de andra. En roll jag inte vill ha.

Men det säger väl samtidigt något att friska, pigga människor inte kan ta en i sammanhanget ganska sällsynt fika utan denna kollektiva shaming och det är tragiskt. Särskilt som jag tror att det är något som många känner är något som de mer förväntas uttrycka, snarare än att särskilt många FAKTISKT kommer att gå därifrån och må dåligt.

Medan jag har fått bekräftat mina starka ångesttankar.
 
Håller på med rekrytering nu. 07:40 ringde en man som ville höra sig för om tjänsten.
Jag: absolut, har du några specifika frågor?
Han: nej, men jag är intresserad av tjänsten. Jag har X mycket erfarenhet och speciellt intresserad av nattjobb.
Jag: ok det var ju bra, men du hade inga frågor?
Han: nej, jag är intresserad av tjänsten.
Jag: ok, vi har inte börjat kalla på intervjuer än men du är välkommen att ansöka i systemet - och skriv att du är extra intresserad av nattjobb.
Han: det ska jag göra. Var det villhöver du hette?
Jag: ja
Han: ok villhöver. Ha en så jäkla grym internationell kvinnodag på dig!
Jag: :eek:
 
Håller på med rekrytering nu. 07:40 ringde en man som ville höra sig för om tjänsten.
Jag: absolut, har du några specifika frågor?
Han: nej, men jag är intresserad av tjänsten. Jag har X mycket erfarenhet och speciellt intresserad av nattjobb.
Jag: ok det var ju bra, men du hade inga frågor?
Han: nej, jag är intresserad av tjänsten.
Jag: ok, vi har inte börjat kalla på intervjuer än men du är välkommen att ansöka i systemet - och skriv att du är extra intresserad av nattjobb.
Han: det ska jag göra. Var det villhöver du hette?
Jag: ja
Han: ok villhöver. Ha en så jäkla grym internationell kvinnodag på dig!
Jag: :eek:

Hahaha, han hade väl hört nånstans att det är bra att ringa och typ ”göra sig känd” eller något. Han stack ju iaf ut.
 
Stör mig på vädret! Igår kväll ösregnade det när jag gjorde klart hästarna för natten och i morse när vi vaknade snöade det :cautious: Har snöat på tvären och blåst halv storm hela förmiddagen. Tänker skippa lunchridningen och gå ner till gymmet istället. Vill gärna göra något på lunchen pga stillasittande jobb.
 
Åh det är ju hemskt att behöva göra så. :(

Jag önskar ju också verkligen att jag hade kunnat ha en avslappnad inställning till det hela. I mitt fall försöker nog ingen truga egentligen (ja ja det förekommer) men jag vill inte ha kommentarer om att jag är duktig.

Som om jag i och med att själv inte äta blir någon slags samvetsdomare för de andra. En roll jag inte vill ha.

Men det säger väl samtidigt något att friska, pigga människor inte kan ta en i sammanhanget ganska sällsynt fika utan denna kollektiva shaming och det är tragiskt. Särskilt som jag tror att det är något som många känner är något som de mer förväntas uttrycka, snarare än att särskilt många FAKTISKT kommer att gå därifrån och må dåligt.

Medan jag har fått bekräftat mina starka ångesttankar.
Åh, sånt där har jag sagt så många gånger. Liksom blandat in hela fikabordet i min diet för tillfället och deklarerat vad kakbiten framför mig betyder i den.

Men Buke har lärt mig bättre. Numera äter jag eller äter inte - utan kommentarer.
 
26395
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
466
· Visningar
23 642
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 097
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 628
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
111 530
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp