Sv: Stora snacktråden TVÅ
Köpte en ask med fina praliner till honom, hoppas han gillade det.
Det var roligt att vara på fest även om det blev mycket passande på barnen, dom sov en kort stund men sen ville dom vara med. Åkte hem vid 22 och barnen somnade så fort huvudet landat på kudden.
Emilia sov till 10.15 idag, hon blev trött av att vara på fest
Maja tyckte inte sovmorgon var nödvändigt så jag fick gå upp tidigt ändå. Nu ikväll tänkte jag att barnen skulle somna i ok tid så jag fick lite tid för mig själv, barnen tyckte inte så. Emilia somnade nyss och jag väntar bara på att diskmaskinen ska bli klar så ska jag också sova, men 20 min ensamtid är bättre än ingen iaf
Min bror fortsätter att förvåna mig, förstår inte vad som hänt med honom. Han har inte ägnat mer än kanske 10 min åt barnen. Men nu ikväll blev jag så förvånad att jag inte ens kunde säga något. Jag lagade mat (tacos) men Maja på armen, han satt och spelade dataspel och erbjöd sig inte att hjälpa till. Efter en stund frågade jag om han inte kunde passa Maja lite och det kunde han väl. Några minuter senare plockar jag upp en ledsen Maja från golvet, då har hon ramlat ner efter att försökt klättra i trappen. Gör klart maten med henne på armen. Vi äter (bror också alltså). Efter maten tar han bort sin tallrik och sätter sig igen med dataspelet. Han hjälper inte till att diska eller plocka bort annat från bordet. Jag låter allt stå och går upp och försöker lägga Maja. Kommer ner en stund senare och då ska han iväg till en kompis. Jag undrar hur han klarar sig annars när han bor själv? Han är ändå 25 år, har man inte lärt sig då att man hjälps åt?
Min syster däremot har jag hjälp av, iaf med Emilia. Hon blir lite sur ibland (hennes humör är inte att leka med) men det går över ganska fort.
Dagarna är inget problem att vara själv med barnen, men nätterna är jobbiga. Pratade med sambon idag och han sa att han saknade barnen på natten. Det ska jag komma ihåg och låta honom gå upp varje natt sen
Nu har jag skrivit en hel uppsats och diskmaskinen är klar. Dags för sängen och hoppas att jag kan få några timmars sammanhängande sömn inatt.