Stora snacktråden TVÅ

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Stora snacktråden TVÅ

"Skönt" att höra att det är fler än jag som blivit lite tokig och rädd sedan barn kom in i bilden. Ser mig själv som en stark, självständig person och som aldrig någonsin är mörkrädd eller tror illa om någon.
Så var det tidigare i alla fall. Så är det inte längre. Oftast tänker jag inte på det förrän senare. T.ex. om jag har varit ute och joggat med hunden, så kan jag sedan tänka på det är jag kommit hem, går och lägger mig för kvällen etc. - tänk om någon anfallit mig i skogen? Vad hade jag gjort? Man skulle kanske bära kniv? Tänk om Milton hade varit med :eek:
Eller så kan jag ligga och tänka på vad jag skulle göra om någon tar sig in i huset på natten. Vad gör vi då??
Eller vad hade hänt med Milton och sambon och huset och djuren om något hade hänt mig och jag hade dött?
Vad hade jag gjort om jag förlorat någon av dem???
Eller, eller, eller... Många konstiga och obehagliga tankar som snurrar i huvuet allt som oftast ;)
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

KL

Vad glad man blir när sonen vaknar halv fyra på morgonen :crazy:
Sitter här nu och försöker hålla mig vaken medan sonen far runt hur pigg som helst. Hur fasen orkar han? Gaaah är det inte kväll snart så man får sova.
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Låter fantastiskt :D

Själv har jag varit uppe i prick 4 timmar n och kört tidningar. Nu ska jag ut och köra hästen och sen SOVA! Blir så arg på mig själv varför jag inte lägger mig tidigare om kvällarna när jag ska upp halv tre,somnar tidigast 00:( Men är man kvällsmänniska så är det väl så..

+ att Moa ändå är vaken till runt 22.30 och sambon håller på och fixar med ackumulatortankar och solfångare här just nu så jag har henne och då går det ju ändå inte sova.

Igår var vi och hämtade solfångarna hos en familj som hade en hund som kom rusande mot oss och var jättearg:crazy: Jag är tokig i hundar men nu blev jag riktigt skakis, det syntes på långt håll att den var arg, men som tur var ropade ägaren på den så den vände! Jävla collies, jag gillade dem inte innan heller ( inga fördomar här inte :D)
När vi skulle åka hem sen skulle Moa stanna kvar. Dan lyfte upp henne och det blev ätt jäkla liv:
-NEJ dumma pappa! Moa gå själv! nej åka hem! "buhuuuuuu" osv osv.
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Väldigt :D
Funderar starkt på att placera oss framför film i soffan
så kanske man kan halvsova lite allafall. Kom inte heller i säng förrän vid tolv.
Natten till igår var han uppe fyra gånger, kvällen före blev det ett utbrott utan dess like för att han inte ville sova. Gaaah! Trött så jag mår illa nu, sambon jobbar hela dan så han kan inte ta honom en stund heller.

Usch, gillar inte heller collies, inte hundrädd alls men skulle inte skaffa en hund av den rasen. Blev biten av en som liten.
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Fler treåringar som vägrar äta?
Isak äter några tuggor bara och lämnar resten.
Sedan klagar han på att han är hungrig.
Suck. Varför måste allt vara så förbaskat tvärtemot
Hela tiden? Känns meningslöst att göra mat när han sedan
inte äter det.
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Att få vara med funkar bäst på min treåring, både att välja maten och att laga den. :)
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Isak älskar också att laga mat och baka.
Dock brukar utgången bli densamma :p
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

kl

Nu är på på plats hemma hos min pappa.
Resan gick väldigt bra, Emilia gnällde inte en enda gång och satt så stilla och duktigt hela tiden. Maja var trött och lite gnällig och eftersom hon inte gärna somnar i famnen och vill ha helt tyst och lungt när hon sover var det inte svårt att få henne att somna. Men tillslut gick det.

Pappa har två hundar, tiken är osäker på barn så vi har lärt Emilia att låta henne vara ifred och att man måste vara försiktig. Vi har nog tjatat lite för mycket om det är nu är Emilia livrädd för henne. Hanhunden däremot som älskar att bli klappad är E inte alls rädd för.

Har redan hunnit bli lite irriterad på min bror. Vi har ett rum för lite men min bror sover på madrass. Jag föreslog att han kunde sova i "allrummet" uppe men han ville hellre sova i vardagsrummet nere. Så nu sitter vi ute eftersom han fortfarande sover och jag inte rikigt vet vad vi ska ta vägen (tur att vädret är bra).
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Skönt att resan gick bra :)
Du får gå och väcka honom ;)

Här är det skit idag.
Isak hävde ur sig nyss "du tycker inte om mig" helt ur luften bara.:(:cry:
Liksom vad fan? Har försökt på alla sätt nu och berätta varför han sade så, om någon sagt så och i så fall vem? Om han känner så utan att någon sagt det, i så fall varför?

Men det går verkligen inte! Han bara upprepar allt jag säger men vägrar svara på frågan. Gaah! Hjälp?
Så nu sitter jag och känner mig som världens sämsta förälder typ :(
Verkar inte som att någonting jag gör är bra här längre
 
Senast ändrad:
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Har redan hunnit bli lite irriterad på min bror. Vi har ett rum för lite men min bror sover på madrass. Jag föreslog att han kunde sova i "allrummet" uppe men han ville hellre sova i vardagsrummet nere. Så nu sitter vi ute eftersom han fortfarande sover och jag inte rikigt vet vad vi ska ta vägen (tur att vädret är bra).

Hade det varit min brorsa hade jag upplyst honom om att i det valet ingår två morgonpigga ungar! Han hade helt klart fått skylla sig själv.
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

skönt att resan gått bra. Håller med de andra, skicka glatt ner barnen så får du lite sovmorgon! :)

jag och Isaac och mamma och en kompis. är på väg till sofiero för att se Benny Anderssons orkester :bump: :banans:

imorrn flyger jag hem och det ska bli rätt skönt. borta bra men hemma bäst. nästa Sverigeresa blir i slutet av oktober, visslan ska göra högskoleprovet :crazy:
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Min bror ställer ändå upp och sover på madrass så vi får ha rummet (även om vi har lika stor rätt till det som han egentligen) så jag känner att jag inte kan ha några krav på vart han ska lägga madrassen.

Problemet är väl mest att han tar upp all yta och han flyttar inte även om det är full fart runt omkring honom.

Men det blir nog bättre om några dagar, när vi kommit in i allt här. Nästa vecka är pappa borta också så då hoppas jag att broren tar pappas säng och veckan efter det åker vi till sommarstugan om inte vädret är för dåligt.

Jag är helt slut nu redan efter 1,5 dag med barnen själv. Maja vaknar i bästa fall en gång varje timme och vill bara vara nära hela dagarna. Emilia är det full fart på, nu hoppas jag att hon blir trött snart så vi kan sova.

Annars är det skönt att vara i Sverige igen och ha skogen bakom huset, men jag hade önskat att sambon också var här.
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Vad härligt att vara hemma igen!
Jag förstår att du är trött om Maja är vlädigt mammig nu och du är ensam.

Vad gör din sambo eftersom han inte är med er?
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

kl

Fifan. Har vaknat hela natten av och till med kramp i vaderna, sitter kvar fortfarande när jag går. När jag väl höll på att somna såg jag att klockan var 2.20. Går upp vid 2.30 så det blev inte mycket sömn inatt.
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Och inte fortsatte morgonen särskilt bra heller!! När jag hade rullat ner rutan vid första lådan gick den inte upp mer, fick köra 2 timmar i regnet med öppen ruta.

Sen näe jag hade ca 15 minuter kvar av rundan fick jag punka :crazy::mad:
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Jag åkte till Kastrup med ett utgånget pass, här totalglömt att hämta mitt nya som ligger i Sverige. Smidigt! Lyckades boka om flyget till i em så det är bara att bita i det sura äpplet. Jag kunde sovit längre än till 6 alltså!
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Usch vilken natt och morgon du har haft :crazy:
Hoppas du kan sova igen lite på dan.
Hemskt när man inte får sova.

Här har natten varit lugn men Isak var upp en sväng vid halv fyra.
Sedan somnade vi om och sov till halv sju.
Var helt däckad när jag vaknade, tog en timme att komma ur sängen :crazy:
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Nu är vi hemma från semestern. Det gick jättebra att flyga, han tyckte det var lite långtåkigt ett tag på ditvägen. Han sa en gång att att det kändes som han hade mossa i öronen. På hemvägen somnade han och sov dom sista timmarna. Vi mutade med kolanappar dit och en klubba hem...

Vi bodde på ett sunwinghotel, det var riktigt bra. Tre olika pooler, E. Ville helst vara i den som han inte bottnade i. Figurerna Lollo och Bernie blev snabbt favoriter! Själva staden, Arguineguin på Gran Canaria, var ju inte så jättekul. Men annars var semestern toppen!

En taxichaufför så till oss när vi envisades om att vi ville ha en bilstol åt E, att i Spanien behöver man bara ha det på motorvägen. Min sambo sa att i Sverige har man alltid det. Då svarade chaffisen: thats Sweden, this is Spain. Tillslut så tog han iaf fram den, vilket inte var så jobbigt...

Idag så slutar E, som blir tre i nov, med blöja! Han är ofta väldigt medveten om att han kissar och har inte bajsat i blöja på länge. Så jag hoppas det går bra.
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

vad skönt att det gick bra med flygningen och att ni hade en skön semester :)

kl

Idag har Moa kissat på pottan två gånger! Duktiga lilla tjej :)

Men middag har hon inte sovit, varken igår eller idag. Klev upp vid 8 imorse och är fortfarande vaken och pigg. Hennes två kusiner (2 och 4 år) har varit här hela dagen och de har härjat så det har låtit som 3 förskoleklasser ungefär :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
2 020
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2
Svar
37
· Visningar
1 830
Senast: miumiu
·
Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 182
Senast: Bexzor
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
24
· Visningar
2 748

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp