Stora snacktråden TVÅ

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Hoppas hon blir bättre snart!

*kl*

Har följt tråden på avstånd ett tag nu, har inte fått tummen loss o haft så in i h-vete att göra. Men lille söta Algot kommer nog att bli en liten rackarunge han med. Humör har han så det räcker och blir över i alla fall när det inte passar honom ;)

Jag har nog äntligen lyckats sälja min älskade unghäst. (eller äntligen, han har varit på annons 3 veckor). I alla fall för någon dag sedan var det en tjej o tittade på honom o de fann varandra direkt. Han gillade henne rakt av o hon jobbade med honom, han visade alla sina dumheter o hon var forfarande fast. Hon är tränings och tävlingsambitioner och han är en arbetsnarkoman. Jag nyper mig fortfarande i armen och undrar om det är för bra för att vara sant.
Ska ringa en veterinär och veterinärbesiktiga honom nu så fort det går och om det går bra så åker han! (först på foder två månader o sedan köp, hon bor typ 22 mil här ifrån...) Men jisses vad jag kommer sakna honom, men jag hinner inte med honom o det han kräver med Algot här hemma, det är bäst för oss bägge i längden.

Om ett par veckor åker vi till Gotland på semester, det ska bli riktigt, riktigt skönt. Kämpar på här hemma med renovering o pluggande (ett examensarbete och en annan kurs på högskolan). Man känner sig riktigt korkad när man skriver uppsats halv sex en lördagsmorgon för att det är tyst i huset o alla sover.. Vi ska åka till Börjes sedan idag :) så det känndes skönt o få skrivandet undanstökat när det är lugnt...
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Skönt när det löser sig och man hittar ett riktigt bra hem till hästen.
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Idag hittade D en svamp på gräsmattan och åt upp den... Lycka till att försöka komma på vad det är för svamp, han säger att den var orange bara..... enligt giftinformationen behöver vi inte åka in, men jisses att det alltid ska hända nåt!!!!!
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Oj får hålla tumme än att den var ofarlig.
Fast är den giftig och man blir dålig märks det nog snabbt tror jag.
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Det kan ta upp till 24 timmar innan det ger symptom, men det var förmodligen en helt ofarlig gräsmattesvamp. Håller vi tummarna för nu, och de på giftcentralen tyckte att vi ändå kan sova lugnt inatt så det får vi väl tro på.
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Någon som har tips på vart man kan köpa en billig resesäng?
Inser att jag nog måste köpa en och ha hos pappa, får inte ihop sängplatserna annars.

Maja hade ju feber i fredags eftermiddag, på natten var hon väldigt orolig och fick en panodil. Sen dess har hon varit feberfri men väldigt orolig och gnällig. Det enda som duger är att vara i knät, sätta ner henne på golvet har varit omöjligt. Hoppas hon är som vanligt igen imorgon när sambon jobbar igen och sen när vi åker till Sverige. Jag ser inte fram emot nätterna när jag har båda barnen själv och i samma rum, med det löser sig på något sätt (Emilia kanske kan sova inne hos min syster om hon blir mkt störd av Maja).

Kollade på smhi och konstaterade att regnkläder är mer prioriterat än badkläder men jag hoppas på några soliga dagar också.
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Jysk har två olika, en billigare och en lite dyrare. Annars vet jag att E´s farmor köpte en bra resesäng på Coop Forum, den har varit bra och stabil tycker jag :)
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

KL

Suck den här helgen har varit tuff.
Isak har varit hos farmor hela helgen (med pappa då, fast verkar nästan som han har varit själv där)
och det enda han pratar om nu är dem. Heeeela tiden!
Börjar bli jobbigt att höra det faktiskt.

Mot mig är han tvärtemot hela tiden.
Lördag kväll var hemsk, tog en evighet att lägga honom, han vägrade sova trots att han var jättetrött.
Sedan vaknade han och vägrade somna om.
Vände ryggen åt mig bara, skrek "jag får slå mamma, jag får slå mamma" osv.
Slutade med att jag bara stod och tjöt och sambo fick ta hand om allt. (vilket han gjorde jättebra) :cry:

Igår höll han hela tiden på och trotsade, sade emot och lyssnade inte alls.
Sade saker som "jag lyssnar inte på dig" ,"jag hör dig inte" osv.
Fast det gick alla fall bra att natta igår, sedan var han uppe 4 gr i natt och skulle leka. Suck!
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Får man fråga varför du tycker att det är jobbigt att han pratar om dom?

Övrigt: Hålla ihop, han är kanske inne i en intensiv period nu? Vad gör du när han skriker/slåss? Vad skönt att du fick stöd av sambon, det tror jag är jätteviktigt i dessa intensiva perioder.
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Blir lite tjatigt att höra om exets familj hela tiden bara.

Flyttar på mig så han inte kommer åt och slåss, förklarar att man inte får slåss osv. Det är dock inte det lättaste att förklara något för nån som bara skriker.
Den berömda 3 års trotsen (eller vad man nu vill kalla det) är inte rolig.
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Fast för sonen är det ju inte ex-familj, utan hans nuvarande familj ( + er ). Du får tänka så när det blir tungt för öronen..

Nej jag förstår att det är tungt med trotsålder, det gäller bara att du biter i och att du försöker få andningshål då och då för att ladda batterierna.
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Jo jag vet och vi hindrar honom inte från att prata om det.
Men ibland blir det lite tjatigt faktiskt.
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Jag börjar få lite resfeber, jag har aldrig varit rädd för att flyga innan jag fick barn men nu är jag det. I natt drömde jag om bomber på både flygplan och flygplatsen.

Upplever ni att ni blivit räddare för saker sen ni fick barn?
Jag har aldrig varit den rädda typen men nu oroar jag mig hela tiden för att jag ska bli sjuk (cancer) och dö när barnen är små, barnen ska bli allvarlig sjuka/skadade, blir sambon sen från jobbet och inte ringer och säger det så börjar jag oroa mig för att han varit med om en olycka osv.
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Absolut, jag är jätterädd för att dö nu sen jag fått barn. Just för deras skull, att jag vill vara här för dem i deras liv. Generellt sett är jag inte rädd för döden. Jag målar även upp de hemskaste scenarion med mina barn och har till och med funderat på att skaffa något slags skjutvapen för att kunna försvara oss på ovanvåningen om någon skulle komma in. Men det faller på att statistiken säger att dessa vapen ofta används på fel sätt (läs: hittas av barn). Men trots att jag bor i ett cementhus har jag en brandstege i sovrummet och har planerat precis hur jag ska ta mig ut om något händer.

Angående flygningen så förtränger jag alla risker, jag måste helt enkelt flyga för att komma hem. Lycka till imorrn( är det imorrn?), hoppas allt går smidigt och att ni får en härlig semester! Jag är också i Sverige och har investerat i ett nytt regnställ idag. På onsdag blir det konsert på Sofiero med BAO :love:
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Skönt att det inte bara är jag som blivit lite "knäpp".

Vi kan ju åka bil/tåg också men själv vill jag inte göra det. Men när sambon kommer om 3 v kommer han komma med bilen så vi åker bil (och tåg) hem.

Imorgon åker vi, väskorna är i stort sätt färdigpackade. Handbagagdet är fullpackat med leksaker, böcker och mutor (kex, klubbor). Emilia blir nog inga problem men Maja blir mer svårroad misstänker jag. Men sambon kör oss till Wien och sen hämtar min pappa och syster oss på arlanda. Det är "bara" 2 h flygning så det ska vi väl överleva :)

Jag tar med mig datorn men tror inte det blir så mycket datortid för mig.
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Jag går och pratar om min ångest över att min dotter ska dö/skadas allvarligt eller att någon i min närhet ska dö/skadas, jag förstår precis vad du menar och det har verkligen eskalerat efter att E föddes.

Det kommer att gå fint att flyga i morgon ska du se, lycka till och ha en skön semester i Sverige :)
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Jag är också väldigt rädd för att dö, tänk att inte få se sitt barn växa upp, att inte finnas där för henne genom uppväxten? Usch. Men det går i vågor, vissa perioder kommer tanken inte lika ofta.
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Oh, ja! Oroar mig mer än någonsin för mig och barnen. Om sonen sover hos mormor är jag jätterädd att det ska börja brinna där. När vi åker båt, flyg, karusell, tåg, bil tänker jag på olyckor. Dock är det värre innan än under själva resan. Förra sommaren satt jag och kollade på olycksstatistik för flygbolaget innan resan...
Kan nämna att jag lidit av (lider av) panikångest.
Hade en unghäst när storebror var liten som var lite vild och jag var ju lite försiktig. TRillade av när babyn var 9 månader och fick en fraktur i en ryggkota. Jag red efter det, men var löjligt försiktig.

Det går säkert jättebra att flyga.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
2 020
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2
Svar
37
· Visningar
1 830
Senast: miumiu
·
Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 182
Senast: Bexzor
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
24
· Visningar
2 748

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp