Sv: Stora Snacktråden tre
Det var en bra regel. Vi har dock ett kapprum som är ett mittimellan-rum som måste passeras åt båda håll för att komma till resten av rummen, lite som ett vardagsrum. Fast fröknarna (om man nu får säga så, jag föredrar det ordet) är bra på Tuva och Lowes dagis så dom brukar se till så det inte blir för stökigt och tjoigt (för det mesta) när det kommer och går barn.
En allmän uppdatering från oss.
Det mesta rullar på. Tuva har gjort ett hopp i utvecklingen och har börjat måla saker som man kan antyda vad det föreställer
så som huvudfotingar, spindlar osv. Hon är inte jätteintresserad av att rita, men vi får se om det kommer mer. Hon åker jättebra på sin sparkcykel och har verkligen fått in snitsen med att hålla upp ena benet och glida i nerförsbackar. Och hon hoppar på ett ben.
Minns ni att jag hade lite halvpanik för några månader sen för jag trodde 4 års-kollen skulle gå pannkaka?
Hon är bara 3,5 så det kan jag nog sluta tänka på nu.
Annars älskar hon rollekar av alla dess slag nu. Det ska lekas Pippi, mamma, pappa, barn och alvin o gänget.
Jag tycker hon är jätteduktig socialt. Hon är aldrig en sånn person som slåss, inte lånar ut leksaker eller vill bossa över leken, utan lyhörd och tar och ger i leken.
Lille Lowe är bara så himla busig och oftast väldigt glad. Det har han varit sen han var liten bebis. Han pratar inte något knappt. Mamma, pappa, hej (ibland) är väl det som sägs. Resten är hans eget språk. Men han förstår dessto mer. Han älskar djur.
Vi fick 2 marsvin av en jobbarkompis för några månader sne och dom bara älskar bägge barnen.
Kan verkligen rekomendera marsvin, så trevliga barndjur. Jag är uppvuxen med kaniner, men dom är mycket sprättigare och har lättare för att bitas.
Annars är bilar det Lowe brinner för. Han går alltid med två leksaksbilar i händerna, både hemma och på dagis och leker med garaget. Det har han gjort flera månader nu.