Stora Snacktråden tre

Sv: Stora Snacktråden tre

Blir säkert kanon! My fick en sån där ritbräda i julklapp, och hon satt hela kvällen och höll på med den. Hon brydde sig inte om några av de andra julklapparna efter den, ha ha =)

När ska vi ses föresten? (tjata tjata, =)

Jag jobbar 3 ddg/ vecka men är ledig alla helger. Hur har du det?

Kram

kl

Vilken underbart ljuvlig helg vi har haft! I dag slängde My av sig alla sina kläder och sprang omkring naken på gräsmattan i säkert en timme. Lyckligare unge fick man leta efter!

Jag känner mig sådär härlig "soltrött" som man kan göra en sommardag vid stranden, och det riktigt luktar sol om barnen. Underbara vårväder, hoppas att vi får njuta av det lääääänge! Jag älskar verkligen våren!

Sen sist jag skrev så har det hänt något med My. Hon har i stort sett slutat att slå och putta Maja (även om det fortfarande händer när hon blir riktigt frustrerad). Hon har istället börjat "ta hand om" henne på ett annat sätt, förklarar och resonerar och försöker få henne att leka. Maja är en riktig copycat och leker gärna med My, men hon förstår ju ändå inte de mer avancerade lekarna, men de har helt klart utbyte av varandra i leken och det är härligt att se! Här om dagen kom Maja med en sopborse och drämde till My med den (av misstag). Hade det hänt för några veckor sedan hade My genast börjat gråta och sedan slagit och puttat Maja, men nu skrattade hon bara och la huvudet på sne och sa "Nej men Maja! Inte kan du sopa bort mig heller!" :laugh:

//Julia

*kl*

Hur bra äter era barn kvällsmat/middag?

På veckorna äter E nästan ingenting till kvällsmat. Hon petar lite i maten ( oavsett rätt ), äter några tuggor på sin höjd.

Hon äter dock bra på förskolan, så hon har ju minst ett mål lagad mat i magen. Behöver jag truga med henne mer? Jag har varit väldigt restriktiv med att truga och tjata gällande maten och hon äter ju inte dåligt egentligen ( sett under hela dagen sas ).

C äter rejält på dagis, de får ofta stoppa henne ;)
Så om hon äter dåligt m middag hemma då och då så trugar vi inte.
Oftast äter hon en extra macka på kvällen innan läggdags istället.
Bara de äter någonting, tex på dagis, så går det ju ingen nöd på dom - brukar jag tänka :)

Sam har alltid ätit som bäst till lunch så då ser vi till att han blir ordentligtmätt på riktig mat. Till kvällsmat äter han varierande, men ofta inte så mycket. Jag tvingar inte heller men nu på sistone (han är drygt fyra) har vi satt en äggklocka på fem minuter så han måste sitta vid bordet i fem minuter men han måste inte äta. (fast det blir ofta så att han äter mer då)

Om han verkar jätte hungrig får han en macka eller banan senare och så får han 3 dl välling vid halv åtta.

EEmilia äter oftast inte så mycket på kvällen, dom får trerätters (soppa,huvudrätt,efterrätt) på dagis så hon äter mycket då.

Nu är vi mitt uppe i flyttkaoset, kartonger överallt och det man vill ha är omöjligt att hitta. Jag är lite orolig för hur Emilia ska ta flytten, hon förstår att vi ska flytta till farmor och under tiden bygga ett nytt hus hos farfar. Det tycker hon ska bli spännande men jag tror inte hon förstår att vi aldrig mer ska bo här, hon pratar mkt om sitt Emilias hus och att hon tycker om att bo här. Igår hämtade en kompis våran sandlåda, Emilia grät hela kvällen och sa att hon ville ha sin sandlåda, inte en ny större.

Är det fler som flyttat med barn i 3-årsåldern? Hur har det gått?
Har ni några tips på hur vi kan göra det så bra som möjligt för Emilia

Isak äter oftast bra både hemma och på dagis.
Men ibland äter han mindre på kvällen, men då har han ätit mycket på dagis.
Trugar inte utan huvudsaken han är mätt och nöjd.

Tack för lite inputs...

Åh vet ni vad, jag är så glad att jag spricker.

JAG HAR FÅTT JOBB!! :D

Grattis!!

Vill ni se något häftigt?
417200_3542110313048_1281154495_33581705_1575085468_n.jpg

Man ska se något i den bilden.
En ledtråd är att titta på det ljusa partiet

Nu har både jag och sambon suttit och kollat länge men ser ingenting, så frustrerande :D

HAHAHA jag ser ;)

Comfort, se till hela bilden, strunta i ljuset ... Alt lägg huvudet på sned till vänster :P

Näh jag tror inte jag ser, eller det beror på vad det är man ska se :D Jag ser att trädet blir svart och att det kommer upp som en brygga eller nåt framför paret men that´s it. Ska det vara nåt mer?!

Japp haha, när du väl sett så är det så tydligt. Det där med bryggan som kommer upp, det vette 17 om det ska göra eg?

Jag beskriver mer i vitt så får den som vill kika markera:

Hela bilden föreställer en liggande bebis med fötterna uppåt höger och huvudet till vänster

Liknande trådar

Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 295
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
2 268
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 928
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 767
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar