Stora Snacktråden tre

Sv: Stora Snacktråden tre

Tack alla :)

jag mår helt ok, min hunger har varit väldigt pendlande mellan att vara ett tomt svart hål till att bli mätt bara vid tanken av mat.
Allt sötsug försvann i början men nu har det börjat reda till sig :D Gått ner 2 ½ kilo än så länge, det var likdant med Moa då hade jag gått ner 5 kilo vid denna tiden. Mått illa när jag varit hungrig, och det har bara sagt pang, jättejobbigt om man är lite fel läge kan man ju säga.. bara behövt kräkas en gång iaf, skönt det.
Magen har varit/är supersvullen. När jag ligger är det inte som farligt, men när jag står har jag samma cm-omfång som v 32 med Moa!:eek:

Hoppas det lägger sig snart för jag inbillar mig att alla ser..

Imorgon (onsdag) ska vi på första ultradjudet + kub, spännande!
Jag har ett sånt angelsound och med den hittade jag hjärtljud redan v 8+3 så det har varit väldigt skönt att veta att den lever,och senaste dagrna har jag inbillat mig att jag känt den. Känns precis där jag hittat hjärtat och jag känner igen känslan sen förra gången, fast jag tycker att de är lite tidigt att känna redan. V13 nu.

Jag flyttade upp nackstodet till samma hal som baltet.

Japp, nackstödet sitter på samma nivå som axelbanden. Vi gör nog så att Emilia och Maja får byta stol, i Majas hi-way har Emilia gått om plats. Bara att hoppas att Maja inte växer ur cosmicen innan Emilia kan sitta framåt.

Ja verkligen. Hon ringde innan och ville prata, vi grät mest och hon sa att det hade gått fort i alla fall. Skönt det.

Jag kan inte ens föreställa mig den sorg din vän och hennes familj måste gå igenom. Jag sitter med tårar i ögonen och jag känner dom inte ens. Kram till dig

Jag får också en stor klump i halsen. ska tända ett ljus för honom idag. Usch så jäkla orättvist., :cry::

Åh nej.... Så fruktansvärt orättvist och ofattbart hemskt :(
Vila i frid lilla ängel...

Vad fruktansvärt. Man blir gråtfärdig bara tanken ens snuddar vid en att barnen ska drabbas av cancer.

Grattis till bebisen i magen!

kl

Jag ringde BVC förra veckan och berättade att jag oroade mig över att Tuva är lite sen. Vi fick faktiskt en läkartid. Under veckan har jag observerat henne och blivit mer och mer säker på att hon inte alls är speciellt sen. Speciellt efter vi varit på gymnastiken. Nu när hon varit där 2 ggr och vet hur allt fungerar är hon självsäker och fixar allt som alla andra treåringar fixar.
Så jag kände mig rätt dum igår när vi skulle träffa en läkare. Hur som, han sa att hon är en helt normal unge. Hoppar och skuttar hon och pratar bra frågade han. Jag förklarade att hon inte kunde stå på ett ben, men det avfärdade han direkt och sa att hon inte är så gammal och det är bara att träna på.

Totalt onödigt besök, men nu äntligen kan jag släppa det här!

Äh helt onödigt var det ju inte, det lugnade ju dej! Det är faktiskt enormt skönt att höra att ens barn är normalt.

Kl

Någon som vet någon bra sida med tips på hur man hanterar ett argt barn? Sam blir ofta väldigt arg och slåss och sparkas. Han är, och har alltid varit krävande och svårunderhållen, och det är just när han blir uttråkad som han blir arg och destruktiv. Till exempel kastade han en pilatesboll i huvudet på isaac flera gånger häromdagen. Jag lagade mat och försökte först få honom att hjälpa till. När det inte funkade bad jag honom att sluta, annars skulle jag ta bollen och lägga undan den. Han tig upp bollen och kastade den i huvudet på isaac igen. Jag tog bollen och låst in dem på kontoret och sa att han inte fick ha den mer idag eftersom han kastat den på isaac. Han,skrek och sparkades och jag gick därifrån. Då hämtade han en leksaksstol från sitt rum och slog mot dörren så det blev flera stora hack i den. (ekdörr). Jag tog stolen från honom och lyckades avleda och vi läste en bok.

Då här blir det - och har varit sen han vart ett år- vid konfrontationer. Om det gäller att vi ska vända och gå hem när vi är ute på promenad (har blivit bättre) eller andra grejer spelat ingen roll, det är alltid samma argprocedur. Har ni några tips?

Ge honom en boxboll. Våran boxboll i varierande storlekar genom åren har räddat många situationer här hemma. Jag uppmanar inte till våld men att få slå av sig sin ilska kan vara skönt ibland. Ilska och frustration har vi alla inom oss ibland och den behöver få komma ut.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 292
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
2 268
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 928
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 761
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ny sits