Stora Snacktråden tre

Sv: Stora Snacktråden tre

Usch och fy.... man kan inte ens tänka på sådant utan att gråta.

kl

Det blev inget kalas här idag. Maja kräktes under natten och morgonen, och sen även en gång senare under dagen, så vi fick ställa in. My blev såklart sjuuuukt besviken, men efter lite fotbad, film, biblioteksbesök, fika i centrum och inhandling av nya vantar som hon fick välja själv så var hon ändå rätt nöjd. Hon hade en fantastisk dag igår och var så nöjd med sin födelsedag, så det hängde nog med lite även idag =)

Nu blir kalaset uppskjutet två veckor, och det ska nog bli skoj då med! Surt bara på tårtor och sådant vi handlat som inte kommer hålla sig.

Vindvissla TUSEN tack för den fina klänningen! My blev stormförtjust och hade på den hela sin födelsedag. Hon vägrade byta till pyjamas så hon fick sova i den också, men nu har den hamnat i tvätten. Jag ska försöka ladda upp en bild så småningom så du får se =)

//Julia

Åh det värmer mitt hjärta att höra, hoppas den blir en favvis riktigt länge! Så tråkigt med stackars Maja, tur ni fick en mysig dag ändå.

Kl

Jag har fått en ny hemsk vana, jag sommar med barnen vid n nio på, kvällen. Det är ju helt hopplöst. Jag har noll tid att göra mina egna saker på. Jag har ingen som väcker mej heller då det är verkligen kört. Brukar nu också somna när ni nattar barn?

I perioder, men nu var det länge sedan. Men det är sällan Ellan är vaken "så sent", då är nog chansen stor att jag skulle somna oftare.

Skönt att inte vara ensam. Jag vaknade nu, halv ett, efter att ha sovit mellan barnen sen halv tio. Helt hopplös. Å andra sidan har jag vandrat i bergen i två timmar, tvättat båda hundarna och städat halva huset idag. Skönt det är måndag imorrn så jag får gå och jobba. :D

Ja det är tyvärr det som funkar bäst just nu, minstingen är ett gosmonster som vill somna på min arm och med armen runt min hals. Sam sin är fyra har somnat med välsignelsedal,länge men inte nu längre och har jättesvårt att komma till ro. Det tar en halvtimme även nu när han får ligga i vår säng och eftersom jag lägger dem själv 5 kvällar i veckan måste det funka smidigt. Just nu kan jag inte komma på någon annan lösning.

Våra barn somnar också bara med någon av oss. Maja dricker sin kvällsflaska i famnen och somnar oftast då, annars måste man klappa henne på huvudet till hon somnar. Emilia ligger vi brevid, tycker det är ganska mysigt. E kan somna själv om jag eller sambon är ensamma med barnen på kvällen. Då somnar oftast E under tiden vi lägger Maja. Förut somnade jag nästan alltid när jag nattade E men nu somnar hon redan vid 19.30 och ganska fort då då håller jag mig vaken (oftast iaf).

_____

Jag är besviken på vårat val av bilstol till Emilia. Hon är ca 93 cm och väger 14 kg men nu är hennes bilstol för liten. Hon har säkert en dm kvar till öronen är över kanten och har bra med plats för benen. Problmet är att axlarna tar i underkanten på nackstödet så hon klagar på att det gör ont. Har en AG cosmic comfort s.

Har du nackstodet pa det hogsta da? Jag flyttade upp Sams axelband och nackstod nar han var ungefar i den storleken.

Ja, axelbanden är på högsta nivån och jag kan inte hitta något som gör att man kan sätta nackstödet högre

Alla: Ja det är verkligen superhemskt. Jag vet inte alls hur jag ska hantera mit förhållande till henne nu, just nu låter jag dem bara vara ifred, jag har inte fått liverapport IRL heller bara en snabb uppdatering om läget via internet.
Jag vet ju inte alls i vilket läge man ringer så jag vågar verkligen inte utan det få rulla på, andra är väl ändå bland de sista hon vill tänka på nu

Nu till nåt lite roligare:

Gissa vem som ska bli storasyster i augusti? :bump:

:D jajemen, tack!

men du inte ett pip om det på FB, en del där behöver inte få reda på det riktigt än ;)

I morgon ska jag på coreträning. Själv!
Inga barn, ingen sambo :p bara jag, bollen och mina vänner.
Ska bli så skönt faktiskt, sov ungefär en timme i natt ( fast får skylla mig lite själv faktiskt :p ) Rasmus vaknade vid tvåtiden och var sedan vaken till och från. Sedan har det varit så hela dagen, det har varit kinkigt hela dan. Vet inte vad det är riktigt. Nu sover han i babysittern, ser bara hans huvud och två små händer som håller i filten. Ser jättegulligt ut. :D :love:

Liknande trådar

Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 292
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
2 268
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 928
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 758
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar