Min andra hund fick 3-3. Det går inte att belöna henne med kamp. Hon leker 3 sek sen är leksaken tråkig och vill hon ha sitt godis.Förtydligande igen; idealt om man vill ha en hund som gillar kamplekar som belöning.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Min andra hund fick 3-3. Det går inte att belöna henne med kamp. Hon leker 3 sek sen är leksaken tråkig och vill hon ha sitt godis.Förtydligande igen; idealt om man vill ha en hund som gillar kamplekar som belöning.
Konstigt bedömt. 3 är ju en hög siffra!Min andra hund fick 3-3. Det går inte att belöna henne med kamp. Hon leker 3 sek sen är leksaken tråkig och vill hon ha sitt godis.
Min andra hund fick 3-3. Det går inte att belöna henne med kamp. Hon leker 3 sek sen är leksaken tråkig och vill hon ha sitt godis.
Konstigt bedömt. 3 är ju en hög siffra!
På BPH så lekte hon ungefär som hunden på min film men hon sprang inte iväg så långt.Konstigt bedömt. 3 är ju en hög siffra!
Ok så lite mer än normalt då? Ibland är det ju svårbedömt, men jag försöker skilja på allmän energi och leklust. En del hundar bär mest på föremålet medan de springer, andra springer och leker samtidigt och det kan se lika ut.På BPH så lekte hon ungefär som hunden på min film men hon sprang inte iväg så långt.
Ja se där. Jag är kanske snål. Utifrån filmen (som ÄR något annat än irl) så hade jag lutat mer åt 2-1. Ska ta ett snack med Curt inför nästa konferens för det bör inte skilja så mycket mellan beskrivarna.
Min fick Energisk 3 och Lekfull 2.
Min yngsta DS Boss fick Energisk 3 och Lekfull 3 på sitt BPH
På sitt MH fick han 4-4-3 på lek 1 och 4-4 på lek 2
Alltså Boss
Du menar att det inte är bra med en hund som försöker hångla upp varje ny människa han möter? Ville skulle följa med vem som helst tror jag.Sedan var det spännande för podengofolk gnölar lite över att så mycket handlar om att en främmande människa hanterar hunden. Och vem vill ha en lätt stulen hund?
Jag menar att det är en egenskap som visas tydligt på BPH - och där det blir lite lurigt när folk vill ha "bra". Själv tycker jag att det är bra om olika raser är olika och jättebra om den här typen av test visar det - det gör det lättare för folk att hitta rätt ras och hund.Du menar att det inte är bra med en hund som försöker hångla upp varje ny människa han möter? Ville skulle följa med vem som helst tror jag.
Ja det är jättebra att det blir tydligt, min ras är inte så homogen på den punkten, vissa är rätt ointresserade av andra än sin egen förare medans vissa älskar alla. Villes syskon är rätt lik honom och älskar alla. Men folk väljer rasen utifrån andra kriterier än tillgänglighet.Jag menar att det är en egenskap som visas tydligt på BPH - och där det blir lite lurigt när folk vill ha "bra". Själv tycker jag att det är bra om olika raser är olika och jättebra om den här typen av test visar det - det gör det lättare för folk att hitta rätt ras och hund.
Fast vi som behöver hundpassning på dagarna kanske skulle satsa på "lätt stulet"