Bokat in BPH åt min nu, ska bli spännande!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Bokat in BPH åt min nu, ska bli spännande!
Kul, när blev det?
Lite som i min ras då vi har några eldsjälar i radklubben som kämpar på och försöker få fler hundar beskrivna. Tråkigt med Gibbs. Jag har svår ångest för att gå med min PysslingIdag "genomförde" vi MH med Gibbs. Tyvärr byggde han på sig och avreagerade inte som önskat, så efter skramlet bestämde vi oss för att bryta i samråd med beskrivare och testledare. Vid dumpen blev han så rädd att han skrek till och vi fick runda, runda, runda overallen många gånger innan vi såg att han avreagerat mer ordentligt. Det räckte dock inte, vid skramlet blev han återigen rädd och tog till flykt, han höll sig på flera meters avstånd tills jag helt enkelt fick hämta honom.
Lille skrutt. Jag hade på känn att det kunde bli såhär. Men nu har vi det svart på vitt iaf - han är en osäker individ som har svårt att avreagera. Resten av siffrorna är inte heller att hurra mycket för, inget kampande (bara lite lätt tuggande) och han hade inget intresse för bytet. Vid avståndsleken höll han sig ihärdigt skällande på flera meters avstånd tills jag gick fram och kramade figuranten (som jag tack och lov känner sen innan ).
Det är så trist att så få corgis testas. Jakten på nästa hund känns nästan omöjlig om jag inte har tur och får låna ut Lasse igen.
Lite som i min ras då vi har några eldsjälar i radklubben som kämpar på och försöker få fler hundar beskrivna. Tråkigt med Gibbs. Jag har svår ångest för att gå med min Pyssling
Lite som i min ras då vi har några eldsjälar i radklubben som kämpar på och försöker få fler hundar beskrivna. Tråkigt med Gibbs. Jag har svår ångest för att gå med min Pyssling
Oj jädrar vilka siffror på leken! Var beskrev du någonstans, och vad är der för ras?Lillungen gick sitt BPH idag och hon reagerade ungefär exakt som jag hade tänkt mig. Trygg och glad med människor, lekgalen, fina avreaktioner och skottoberörd. Hon halkade direkt på underlaget, så blev lite tvekan där, men inga problem i övrigt. Supernöjd
Visa bifogad fil 29191
Oj jädrar vilka siffror på leken! Var beskrev du någonstans, och vad är der för ras?
Det skiljer lite i bedömningen av leken tror jag. En 4:a på energin är för mig en hund som är ”för mycket”. Men kul att hon bjöd upp! Det är inte särskilt vanligt.Uppsala och hon är en sheltie. Lekte hela tiden och kampade hela tiden ut. Försökte även när testledare var passiv och bjöd in till lek när han släppt leksaken!
Det skiljer lite i bedömningen av leken tror jag. En 4:a på energin är för mig en hund som är ”för mycket”. Men kul att hon bjöd upp! Det är inte särskilt vanligt.
Min lilla busunge fick Energisk 3 och Lekfull 4.Det skiljer lite i bedömningen av leken tror jag. En 4:a på energin är för mig en hund som är ”för mycket”. Men kul att hon bjöd upp! Det är inte särskilt vanligt.
Jag är betydligt snålare med mina 4r. En hund som inte bjuder upp, och som inte kampar mer, och som inte leker mer aktivt MED leksaken kan inte få en 4:a av mig (den här hunden springer mest, och lägger sig dessutom vid ett par tillfälle ). Men det är en sak att stå där och en annan att bedöma en video. Det är inte riktigt rättvist.Min lilla busunge fick Energisk 3 och Lekfull 4.
Men med det sagt så är 3-3 idealt enligt mig. 4-4 är en svårhanterlig hund.Jag är betydligt snålare med mina 4r. En hund som inte bjuder upp, och som inte kampar mer, och som inte leker mer aktivt MED leksaken kan inte få en 4:a av mig (den här hunden springer mest, och lägger sig dessutom vid ett par tillfälle ). Men det är en sak att stå där och en annan att bedöma en video. Det är inte riktigt rättvist.
Nej nog från beskrivare till beskrivare. Har man inte träffat så många mallar så har man kanske en något annorlunda syn på vad en 4:a är.Skiljer sig från MH tänker du? Eller från vadå? Tycker absolut inte att hon är "för mycket", hon leker mer än gärna och försöker bjuda in honom till lek en gång efter att han slutat kampa. Ingen stress eller hets
Förtydligande igen; idealt om man vill ha en hund som gillar kamplekar som belöning.Men med det sagt så är 3-3 idealt enligt mig. 4-4 är en svårhanterlig hund.