Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Få, typ tre gånger så många som i min ras, sist jag kolladeIdag kom Bettys spindel upp. Alltid intressant att se hur det skiljer sig mot rasen generellt. Även fast det tyvärr är få ännu som gjort bph.
Förlåt alla som tagit illa vid sig. Uppenbarligen är jag alldeles för korkad för att kunna läsa av MH, trots att jag gått på flera stycken.
Jag borde veta bättre än att tro att jag kan något eller har en vettig känsla
Få, typ tre gånger så många som i min ras, sist jag kollade
Men va?Förlåt alla som tagit illa vid sig. Uppenbarligen är jag alldeles för korkad för att kunna läsa av MH, trots att jag gått på flera stycken.
Jag borde veta bättre än att tro att jag kan något eller har en vettig känsla
Igår stängde anmälan till det MT jag anmält Elvis till. 20 anmälda!
Som tur är så var bara typ 2 st från arrangörsklubben så man har väl någon slags chans i lottningen..
Känns verkligen problematiskt att det finns så få MT i mina trakter. Anordnas massor på andra håll men inte här..
Jag har också åkt ganska långt tidigare, när det var ont om tid innan hunden fyllde 4. Nu är jag ute i god tid just för att slippa köra över halva landet..Jag åkte från Stockholm till Falkenberg för MT. Ännu svårare att komma med om man har en Dvärgschnauzer
Jag har också åkt ganska långt tidigare, när det var ont om tid innan hunden fyllde 4. Nu är jag ute i god tid just för att slippa köra över halva landet..
Verkar vara mkt MT norrut, i stockholm och söderut.
Ser likadant ut hela året. Enstaka MT med upp till 2 timmars enkel väg.Vi får nästan alltid dispens om hunden är över 4 år så det är inte lika stressigt.
Men tråkigt ändå om det finns så få i närheten. Hur ser det ut till hösten?
Ser likadant ut hela året. Enstaka MT med upp till 2 timmars enkel väg.
Men de har inte lottat detta än, hoppas fortfarande
Jag åkte från Lund till Eskilstuna . Tar typ 7 timmar att köra...Jag åkte från Stockholm till Falkenberg för MT. Ännu svårare att komma med om man har en Dvärgschnauzer
Ser likadant ut hela året. Enstaka MT med upp till 2 timmars enkel väg.
Men de har inte lottat detta än, hoppas fortfarande
Jag kommer nog att få åka till Falkenberg om jag ska komma med på MT speciellt om jag vill få till exteriören också eller hitta något som någon som schnauzer pincherklubben anordnar närmare...Jag åkte från Stockholm till Falkenberg för MT. Ännu svårare att komma med om man har en Dvärgschnauzer
Jag kommer nog att få åka till Falkenberg om jag ska komma med på MT speciellt om jag vill få till exteriören också eller hitta något som någon som schnauzer pincherklubben anordnar närmare...
Ultima ska göra Bph på lördag
Jag bor ju inte direkt i glesbygdenTvå timmar får man kanske räkna med att köra?
Jag kör nästan 1,5h enkel resa för att träna för min tränare...
Jag bor ju inte direkt i glesbygden
Klart att man kan behöva åka men det blir tydligt att vissa klubbar/distrikt anordnar MT ganska ofta och vissa väldigt sällan. Man vill ju att hundarna ska gå MT men detta kan nog avskräcka en del.
Nej jag försöker hålla mig kring max 1 timma på tävlingJag bor inte i glesbygden, men min tränare gör
Det spelar ju ingen roll vart man bor, om det man vill göra inte anordnas i ens närhet
Kör du inte 2h för en tävling t ex? Känns som att bruksmänniskor kör långt?
T ex arrangeras 80% av wachtlarnas unghundsprov i Skåne, då får man långt att åka även om man bor i centrala Stockholm, om man har otur och blir bortlottad på något av Mälardalens 2 unghundsprov.