Stockholms Hundmässa (stora sthlm)

Sv: Stockholms Hundmässa (stora sthlm)

*KL*

Jag ska ställa ut Pamela, Fransk Bulldogg, på söndag.
Börjar smått ångra att jag anmälde, fan inte riktigt min grej det här med utställning.:o

Vi börjar kl 10 i ring A 5. Har inte möjlighet att gå någonstans under tiden bedömningen är, men kom fram och säg hej om ni ser mig :)

Förmiddagsfika låter kalasbra! Google går som första hund i ring B40 kl 10.00 så vi är väl klara vid halv elva antar jag, då han är ung i sin klass och dåligt pälsad räknar jag inte med att gå vidare trots att han är dösnygg på alla andra vis. Sedan sitter vi i montern mellan 15.00-18.00.

DSC03307.jpg

vi ser ut ungefär så här fast han är äldre nu och mitt hår är lite kortare och vi blir superglada om ngn kommer och säger hej! Jag kommer ha min sambo och troligtvis lilarandiga brassestolar med mig

Va..? Ställs inte ESS i B41? Eller kör de flera ringar för er?

Hanarna i 40 tikarna och grupper i 41 har jag för mig, ska genast kolla upp!!!!

Ah, så kan det vara. Jag noterade mest att efter oss är det ett gäng ESS enligt ringprogrammet. Hatjo ställs efter Bretonerna (9 st) och är först ut bland Kl. M. Vi borde vara i ringen vid halv elva - fika efter bedömningen då? ;)
Just nu går han på pannkaksdiet för att inte vara så tunn. ;)

Senast ändrad:

Tja, vi är väl 4 Kl. M. så runt halv tolv borde vara lagom om det nu inte blir något mer för oss. :) Vi kan väl satsa på något sånt så får vi väl omgruppera om det skiter sig.

knapp

Jag ställer min cremefärgade långhårschihuahuakille och ser ni en hypernervös långhårig människa i öppenklassen får ni gärna hojta ;) Dessutom lär jag va otroligt bitter eftersom han lär få sin första tvåa nånsin om man ska se till vad domaren dömt innan.. vilket vore ganska surt eftersom han blev BIR senaste showen o vann ökl just i Sthlm förra året.. Så förstår inte varför jag ska gå men ska se hans avkommor o kolla massa andra hundar (malamuterna åxå :love: ) så vad fasen.. lika bra att gå :)

KL

Vill ni träffa en skön lirare som heter Ian så finns han i rasmontern (west highland white terrier) på söndag mellan 9-12 , då ska vi stå och respresentera "aktiv westie" :)

Är ni där innan dess kan ni beskåda några bilder på oss istället när vi kör lydnad och spår, tror även att det kommer att finnas en bild på hans kusin och några avlidna grävlingar (från ett jaktchampionat).

*knapplån*

Jag kommer att jobba på mässan hela helgen, företaget har en stor monter.
Tidigare har jag ställt ut min RR på Stora Stockholm, men nu är det slut med struttandet runt i ringen. :D

KL

Jag läste på facebook att det tydligen kan bli trångt om parkeringsplatser.. Någon som har erfarenhet sen tidigare och som vet hur det brukar se ut?

Jag räknar med att anlända vid 9-10 på lördag morgon. Vi skulle egentligen dessutom åka i två bilar, av praktiska skäl.
Tror ni man kommer få parkeringsplats?

På facebook skrevs det om att ta tunnelbana osv, men det går knappast med alla grejer man har med sig..

Vi tog tunnelbana förra året men om jag minns rätt var det rätt gott om parkeringsplatser när vi kom dit vid 9.

KL

Vill ni träffa en skön lirare som heter Ian så finns han i rasmontern (west highland white terrier) på söndag mellan 9-12 , då ska vi stå och respresentera "aktiv westie" :)

Kul! Jag är inte låst i egen monter då, så vi kommer och kikar med den Lapske :)

Jag ska försöka vara där till 10 på lördagen och kommer då att hålla till vid Dvärgschnauzerringen och sedan gå och kika på Engelsk Cocker Spaniel (eller rättare sagt följa mamma dit) och sen vill jag ju gärna kika in alla fina rasmontrar och alla grejer man kan köpa :)

kl

Vi (sambon) ställer whippeten Lingon i juniorklass strax efter nio i ring A10 imorgon, ser ni oss får ni gärna säga hej!

Liknande trådar

Övr. Hund Nu i helgen är det dags för Stockholms hundmässa igen :) Är det någon annan som ska dit i år? Tävla, ställa ut, publik?
2 3
Svar
57
· Visningar
1 995
Senast: Wenniz
·
R
Hundhälsa Jag funderar på det här med hanhundar och löptikar, och vad det är som gör att hanar kan reagera så väldigt olika. Vi har fyra hanar i...
2
Svar
32
· Visningar
1 257
Senast: hastflicka
·
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 495
Senast: Tonto
·
Övr. Hund Hej! Jag söker rådgivning då jag sitter i en jobbig sits just nu. För ca 3 månader sedan tog jag emot en 2,5 årig hund som en bekant...
2
Svar
20
· Visningar
1 594
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIX
  • Nödboende för myndigt barn
  • Klimakteriet