Stockholms Hundmässa (stora sthlm)

Sv: Stockholms Hundmässa (stora sthlm)

KL.
Björne fick en etta i kvalitetsbedömningen men blev sen oplacerad i konkurrensen. Dom har 16 stycken i juniorklass.
Han skötte sig jättebra! Mycket bättre än när vi är på ringträning.
Han fick okej kritik:
A typical young dog in good size, medium size bones. Nice head, open nostrils, slight undershot, well set eyes. Good topline in the movement. Elevating loins and a bit cow hocked, nice tempo.

Översättning på "slight undershot" (antar att det är lite underbett?) och "elevating loins" efterlyses :D

Sv: Stockholms Hundmässa (stora sthlm)

när jag översatte det rätt av så blev det "upplyfta länder" :crazy: Skulle det kunna vara något?!

Liknande trådar

Övr. Hund Nu i helgen är det dags för Stockholms hundmässa igen :) Är det någon annan som ska dit i år? Tävla, ställa ut, publik?
2 3
Svar
57
· Visningar
1 995
Senast: Wenniz
·
R
Hundhälsa Jag funderar på det här med hanhundar och löptikar, och vad det är som gör att hanar kan reagera så väldigt olika. Vi har fyra hanar i...
2
Svar
32
· Visningar
1 257
Senast: hastflicka
·
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 495
Senast: Tonto
·
Övr. Hund Hej! Jag söker rådgivning då jag sitter i en jobbig sits just nu. För ca 3 månader sedan tog jag emot en 2,5 årig hund som en bekant...
2
Svar
20
· Visningar
1 594
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Falsterbo horse show byter namn