Stockholms Hundmässa (stora sthlm)

Sv: Stockholms Hundmässa (stora sthlm)

Jag ska dit med min dobermanntik :). Ska även åter träffa min tiks blivande man ;) igen.

Jag vill också ställa ut. Men jag får snällt vänta tills slutet av februari.
Jag är allt lite avundsjuk. ;)

och jag stod och spanande hela förmiddagen igår i dvärgschnauzerringen men vågade inte störa falukorw :o
Kikade även efter andra bukefalister men såg ingen jag kände igen.

Och jag blev allmänt sen på morgonen, tog dessutom utställningsringarna sist och missade det mesta där =( (prioriterade det andra framför då utställning inte är huvudintresset).

Jag var inte själv på plats, men en Fralla som är en uppfödning från mig ställdes och det gick toppen bra!!:banana:

Tösen som är storasyster till valparna jag har nu blev BIM och fick CACIB!!:banana::banana::love:

Tillägg!

Det var en otroligt rolig mässa! Jag har handlat hundprylar för hela nästa år tror jag. Det vallfärdades till lapphundsmontern och vi hade inte en lugn stund, inte ens när vi plockade ner montern igår ;)

Jag fick äran att träffa följande bukefalister:
Red_Chilli
MrsScabtree
Nikkis
mkh (?)
Roxer
och
Berin (såg jag bara på håll)

Jag var inte själv på plats, men en Fralla som är en uppfödning från mig ställdes och det gick toppen bra!!:banana:

Tösen som är storasyster till valparna jag har nu blev BIM och fick CACIB!!:banana::banana::love:

Vad kul! Var det skäcken? Jättesöt! Och kul att det gick så bra för en såpass ung hund! :D
Nyfiken fråga bara från mig som är lite rookie, det är alltså tillåtet att vara "prickig" i det vita?

Och jag som planerat att shoppa köpte inte en enda pryl! :eek: Däremot fick jag med mig infoblad om airedaleterrier efter att ha pussat på en sådan, pratat med husse och blivit lite allmänt mer småkär än vad jag var innan (kär i hunden alltså, inte i husse :p).

Vilka bukefalister jag träffade har jag knappt koll på :angel:
Indil, mkh, MrsScabtree, Roxer, Lady_A och en liten drös personer som jag snackat med så länge på msn att jag glömt om de hör hemma på buke eller på andra ställen.

Det var i alla fall underbart kul på mässan. Roligast var dock att en liten tjej (kanske 7-10 år gammal) ville köpa Wahidah för 10kr :D Hon och en kompis/syster fick komma in i vår kappmonter och klappa på hundarna som då låg och vilade. Tjejerna blev överlyckliga, klappade fint på hundarna och började ha världens diskussion om hur mycket pengar som var rimligt att en hund kostade. 10kr var dock allt den ena tjejen hade, så hon erbjöd mig det och försökte få sin mamma att tycka att vinthundar var det finaste som fanns :D

Haha vad gulligt :)
Har en kompis vars 11åriga son frågat mig några gånger vad Sigge skulle kosta att köpa eller så. Första gången svarade jag en miljon (det tyckte han var för dyrt :p Min hund är inte till salu!), andra gången 300 (svarade på en fråga från någon annan samtidigt) då blev han överlycklig innan jag upplyste honom om att det var svar på en annan fråga :p Frågan är om han ens vill ha min lilla terrorist konstant...

Planer på rasbyte?

Vad kul! Var det skäcken? Jättesöt! Och kul att det gick så bra för en såpass ung hund! :D
Nyfiken fråga bara från mig som är lite rookie, det är alltså tillåtet att vara "prickig" i det vita?

Japp! :laugh:
NJa, det är inte önskvärt med prickar, helst ska de ju vara helt vita i det vita.

Hörde omvägarna att någon hade problem med min uppfödning, kan ni vara så vuxna och vänliga att höra av er till mig personligen i stället för att skriva och snacka strunt på nätet?
Alla som har funderingar och frågor är hjärtligt välkomna att ringa, maila, eller varför inte komma förbi på besök? Så får ni träffa både mig och mina hundar.
Tack på förhand.

Det var i alla fall underbart kul på mässan. Roligast var dock att en liten tjej (kanske 7-10 år gammal) ville köpa Wahidah för 10kr :D Hon och en kompis/syster fick komma in i vår kappmonter och klappa på hundarna som då låg och vilade. Tjejerna blev överlyckliga, klappade fint på hundarna och började ha världens diskussion om hur mycket pengar som var rimligt att en hund kostade. 10kr var dock allt den ena tjejen hade, så hon erbjöd mig det och försökte få sin mamma att tycka att vinthundar var det finaste som fanns :D

Haha! Underbart :rofl:

Och justja, sedan kom de fram till att man borde kunna köpa en hund för en hundring, det lät ju jättelogiskt ;) (även fast de insåg att en hund nog är liiite dyrare än så) Helroliga småbarn! Jag hoppas att deras hundkärlek håller i sig och att de får möjlighet att ha hund när de blir äldre.

Om det var du som stod med den lappska vallhunden (hanen) så träffades vi faktiskt också. Jag berättade om min väns underbara korsning som lustigt nog är en kopia av din hund :D

Men, vad roligt! :) Åh, vad störigt att jag inte kommer ihåg hur du såg ut! Det var så mycket folk båda dagarna... Bild bild! :D

Liknande trådar

Övr. Hund Nu i helgen är det dags för Stockholms hundmässa igen :) Är det någon annan som ska dit i år? Tävla, ställa ut, publik?
2 3
Svar
57
· Visningar
1 995
Senast: Wenniz
·
R
Hundhälsa Jag funderar på det här med hanhundar och löptikar, och vad det är som gör att hanar kan reagera så väldigt olika. Vi har fyra hanar i...
2
Svar
32
· Visningar
1 257
Senast: hastflicka
·
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 495
Senast: Tonto
·
Övr. Hund Hej! Jag söker rådgivning då jag sitter i en jobbig sits just nu. För ca 3 månader sedan tog jag emot en 2,5 årig hund som en bekant...
2
Svar
20
· Visningar
1 594
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V