Stockholms Hundmässa (stora sthlm)

Sv: Stockholms Hundmässa (stora sthlm)

*knapplån*

Idag kom nummerlappen hem i brevlådan. Det är 4 anmälda Kl. Münsterländer (vilket är toklite - förra året var det ca 17 anmälda). Vi ska vara i samma ring som ESS (B 41) - så LadyA lär väl se oss. Vi startar som nr tio i ringen som öppnar kl 10. Är det ett tecken tror vi? ;) Vi har ett gäng Bretoner före oss.

Usch - jag är redan nervös.

Oj så få hundar!

Det är typ 106 RR, roligt :)

Jag och Camaro kommer nog stå i vår rasmonter båda dagarna. Om någon ser en blond liten matte med en ganska blond RR måste ni hälsa :D

*knapplån*

Idag kom nummerlappen hem i brevlådan. Det är 4 anmälda Kl. Münsterländer (vilket är toklite - förra året var det ca 17 anmälda). Vi ska vara i samma ring som ESS (B 41) - så LadyA lär väl se oss. Vi startar som nr tio i ringen som öppnar kl 10. Är det ett tecken tror vi? ;) Vi har ett gäng Bretoner före oss.

Usch - jag är redan nervös.

Kul! Då hinner jag kanske se både Breton och Kl. münsterländer trots att det ligger helt fel från vår ring. Jag ställer bara 1 cocker i år, och vår ring börjar också kl 10. Med lite tur bör det gå. Vi har ju en münster och jag brukar ställa kompisens breton, så det vore kul om man hann se dem. Ser du en kärring med en blå cocker i snöret vid er ring, så är det förmodligen jag.:idea:

14novha8.jpg

Så här ser hunden ut. Kom gärna och heja!

Senast ändrad:

Jag kommer att vara på mässan med hund både lördag och söndag. Men hon ska inte bedömmas (har ju ingen päls just nu :crazy:). Vi kommer att vara i rasmontern.

Jag ska hålla span. Ser du en förvirrad rödhårig typ med en hund som kampar järnet med kopplet så är det nog vi. Det brukar vara rätt mycket tikar, så vi är väl en av de där hanhundarna. Heh.

Hatjoknas ser ut såhär (fast ganska ofta utan tungan ute numera.. ;)):
34589_134251133278629_100000812288677_154088_6405032_n.jpg

Kleiner Münsterländer = underbar familjehund, underbar jakthund.
Blir inte riktigt vuxen före 4 -5 års ålder.I takt med att ögonen mörknar.
Alltid full av upptåg.
Kan ligga och kela med det yngsta barnet i familjen på morgonen och själv avfånga ett skadat rådjur på kvällen.
Den mest kontaktsökande ras jag upplevt.

Hoppas du jagar med din.
Hoppas att utställningsmupparna inte upptäcker den.

Kleiner Münsterländer = underbar familjehund, underbar jakthund.
Blir inte riktigt vuxen före 4 -5 års ålder.I takt med att ögonen mörknar.
Alltid full av upptåg.
Kan ligga och kela med det yngsta barnet i familjen på morgonen och själv avfånga ett skadat rådjur på kvällen.
Den mest kontaktsökande ras jag upplevt.

Hoppas du jagar med din.
Hoppas att utställningsmupparna inte upptäcker den.

Fast man kan vara utstälningsmupp & jaga...:grin:
Det gör vi. Vår Münster går visserligen bra i ringen, men eftersom hon inte har jaktmerit kan hon inte plocka cert, så då blir det ointressant i längden. Nu jagar hon enbart, men något jaktprov kommer det inte att bli.

Så länge championatet är kopplat till jaktmerit är det liten risk för att aveln glider iväg. Det går utmärkt att jaga över vår, men ändå vågar inte husse sig på ett jaktprov. Eftersom hon i alla fall inte ska gå i avel känns det inte så viktigt heller.

Tja, han var ute och jagade senast i helgen - så du kan vara lugn. Gamlingen av samma ras som vi har duger däremot mer till soffvärmare tyvärr. ;)

Hatjo ska starta öppen klass nästa år är det tänkt - jag klantade bort unghundsproven eftersom jag inte jobbat tillräckligt med apporteringen för att våga mig på start, sen har han varit skadad i omgångar också.

Men mitt mål är alltid snygga OCH funktionella hundar där jakten kommer först i alla lägen. ;)

Duvan;14043083i skrev:
Så länge championatet är kopplat till jaktmerit är det liten risk för att aveln glider iväg. Det går utmärkt att jaga över vår, men ändå vågar inte husse sig på ett jaktprov. Eftersom hon i alla fall inte ska gå i avel känns det inte så viktigt heller.

Hur ser det ut nu efter årsskiftet förresten? Har du koll? Ligger kravet på jaktmerit kvar även med nya bestämmelserna? *hoppas*

Hur ser det ut nu efter årsskiftet förresten? Har du koll? Ligger kravet på jaktmerit kvar även med nya bestämmelserna? *hoppas*
Japp, jaktmerit krävs. Detta gäller för svenska utställningschampionatet:

Tre certifikatkvalitépriser (Ck) erhållna i jaktkonkurrensklass
(jkk) i Sverige utdelade av minst två domare. Minst ett av
certifikatkvalitépriserna ska ha utdelats efter att hunden fyllt
24 månader. Ett 1:a pris i öppen klass på jaktprov i något
nordiskt land.

Dvärgschnauzerutställningen är i alla fall på lördagen, brukar vara på förmiddagen. Jag kommer i alla fall vara där då och eventuellt även på söndagen!

Skulle vara kul att ses :)

Vad sägs om en träff vid dvärgschnauzerringen på lördagen? Tid?
Gällande alla som pratat om det tidigare såklart ;)

*KL*

Nu är det bestämt att jag ska sitta i hundkapplöpningsmontern med Wahidah. Mellan klockan 9:30 - 11:30 är vi där på lördagen och mellan kl 13:30-15:30 är vi där på söndagen :laugh:

Kul! Jag har ingen aning om vilka tider jag och Narmo ska sitta i montern, men det blir när min ras ställs (eftersom jag inte ställer) + all tid då vi inte har folk på plats.

KL

Så, vilka kommer nu då? :)

Jag och Björne kommer, jag ska ställa honom! Och vi har inte tränat på flera månader :o Vi ska bara ha kul och hoppas på fin kritik!

KL

Jag ska dit och titta bara :) Kanske inte räknas, men kika på alla fina hundar och grejer :)

Det är klart :D Han ställs som nr 3 i ring B30 på söndagen. Bedömningen börjar kl 9 så vi är med största sannolikhet bara där på morgonen/förmiddagen för vi lär inte gå vidare :p

Ja en träff ska det absolut bli! :) falukorw ska ju ställa, tror att p/s brukar vara rätt tidigt på morgonen?. Kommer nog vara på mässan runt 10-10.30 men har inte bestämt än. Tidsförslag?

Jag och Hatjoknas är nog klara mellan halv elva och elva som det ser ut. En förmiddagsfika någonstans på området? Vi ska nog glutta runt lite på grejer också. :)

*Puttar tråden lite*

Nu är det bara några timmar kvar innan själva utställningsringarna m.m börjar byggas ihop :D

Såå, hur blir det med buketräff av något slag? Kanske vi som vill träffas ska byta telefonnr så att det blir lättare att hitta varandra?

Liknande trådar

Övr. Hund Nu i helgen är det dags för Stockholms hundmässa igen :) Är det någon annan som ska dit i år? Tävla, ställa ut, publik?
2 3
Svar
57
· Visningar
1 995
Senast: Wenniz
·
R
Hundhälsa Jag funderar på det här med hanhundar och löptikar, och vad det är som gör att hanar kan reagera så väldigt olika. Vi har fyra hanar i...
2
Svar
32
· Visningar
1 260
Senast: hastflicka
·
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 495
Senast: Tonto
·
Övr. Hund Hej! Jag söker rådgivning då jag sitter i en jobbig sits just nu. För ca 3 månader sedan tog jag emot en 2,5 årig hund som en bekant...
2
Svar
20
· Visningar
1 594
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka