Stockholms Hundmässa (stora sthlm)

Sv: Stockholms Hundmässa (stora sthlm)

Kanske ska ställa min Staffordshire Bullterrierhane.

Han är 1,5 år och aldrig ställd innan. Jag har ägt han i en månad och är väl inte jätteduktig på att "ståträna"=P

Men om jag inte ska ställa kommer jag åka dit och titta i alla fall=)

:P
Pm:a det, så ringer jag! (eller, ja du vet, om jag inte har med mig tusen pers som ska underhållas oxå ;))

Knuffar tråden lite och meddelar härmed att Björne är anmäld! :D

31288640.jpg

Låter kanon! Vet inte vilken dag jag är där än men får väl återkomma.

Dvärgschnauzerutställningen är i alla fall på lördagen, brukar vara på förmiddagen. Jag kommer i alla fall vara där då och eventuellt även på söndagen!

Skulle vara kul att ses :)

Och så måste ni komma fram och säga hej till mig :)
Och jag har med mig jerry så får du träffa honom ;)

Ska prata ihop mig lite med kompisen jag ska dit med, ska försöka satsa på lördan.

*KL*

Jag sitter och försöker förstå hur sjutton jag ska anmäla nu. Är inte medlem i SKK och måste därför anmäla via anmälningsblankett. Har aldrig gjort det innan och vet inte hur man gör :angel: Blanketterna har jag, men måste man skriva i bankkontonr osv på dem också eller räcker det med att bara fylla i uppgifter om hunden och sedan använda internetbanken för själva betalningen?
Någon som vet?

Sedan vet jag inte om jag ska anmäla två hundar eller en hund.
Unghunden ska anmälas, hon "behöver" bli ställd på en internationell utställning samt är svår att lämna hemma, så jag tänkte anmäla för att kunna gå runt på mässan med henne utan att fixa hundvakt :p

Gamlingen är varken förtjust i inomhusutställningar eller andra hundraser, samt är färdig SE UCH sen länge. Samtidigt brukar salukiringen ligga lite avsides där det är lugnare och hon fullständigt älskar att ligga i bur (det gör hon hemma hela dagarna, har en bur uppställd som hon självmant sover i hela tiden) så om jag tar med bur och låter henne ligga där med ett tuggben lär det inte gå någon nöd på henne. Dagen innan fyller hon också 10 år, så det hade varit lite kul att visa henne, framförallt med tanke på att det kommer folk från Österrike och lite andra avlägsna platser och de gillar henne jättemycket.. Samtidigt tycker hon ju inte så mycket om att fjanta runt i ringen.

Hur ska jag göööra?

Kl

Jag ställer Vovvsan på lördag. Welsh springer spaniel, öppen klass.

Jag ska dit båda dagarna, utan hund, och knata runt. Funderar på att höra om rasklubben vill ha hjälp i montern - tyckte det var riktigt kul då jag satt för några år sedan.

Ääh, nu har jag bestämt mig för att inte ställa ut någon av hundarna alls!

Men, jag kommer kanske ändå. Kommer iaf hjälpa till att bygga mässan och kanske sitta i en monter, om jag har tur :)

Jaaaaaaa det kommer jag absolut göra! ;) Åh vad kul!

Kanske har mamma i släptåg också som inte kan bestämma sig om hon ska ha en Dvärgschnauzer eller Cocker Spaniel...

Funderar på att gå på Stockholms utställningen med, men vill inte gå dit ensam. Dagen jag funderar på att åka dit på är på lördagen. Är det någon som vill följa med? Eller någon/några som jag kan följa med?

Jag ska dit med min hane som då kommer vara nästan 18 månader, det blir premiär i unghundsklassen för hans del. Han är en tibetansk spaniel.

Vi är ju ett antal som ska dit. Kan ju komma till dvärgschnauzerringen, där komma några av oss hänga i alla fall ;)

Jag surar. Varför ska dv.schnauzrarna och vallhundarna ligga på olika dagar för? Men det blir förmodligen lördagen för min del också =)

Jag ska dit och ställa på lördag med min Spinonetik Framells Driva :) men kommer vara där på söndag också då mitt resesällskap ställer sin mops då

Ska ställa min beardiskille (då 17mån) i unghundsklassen. Blir min andra utställning någosin (första officiella) och hans fjärde (hans tredje officiella).

Har tränat stå fint i en vecka nu, och på lydnadsträningen igår körde vi lite ringträning på slutet. Fortsätter det så bra som det år nu med "utställningsträningen" finns det nog chans att han kommer vara riktigt duktig i ringen:D

Liknande trådar

Övr. Hund Nu i helgen är det dags för Stockholms hundmässa igen :) Är det någon annan som ska dit i år? Tävla, ställa ut, publik?
2 3
Svar
57
· Visningar
1 995
Senast: Wenniz
·
R
Hundhälsa Jag funderar på det här med hanhundar och löptikar, och vad det är som gör att hanar kan reagera så väldigt olika. Vi har fyra hanar i...
2
Svar
32
· Visningar
1 260
Senast: hastflicka
·
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 495
Senast: Tonto
·
Övr. Hund Hej! Jag söker rådgivning då jag sitter i en jobbig sits just nu. För ca 3 månader sedan tog jag emot en 2,5 årig hund som en bekant...
2
Svar
20
· Visningar
1 594
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka