Spinoff från senior

Sv: Spinoff från senior

Tror du på allvar att inte mobbingen på gymnasiet kan vara minst lika grym (om inte grymmare) på gymnasiet :confused:

Hoppsan...

Löjligt inlägg nr 1 i tråden..

Naturligtvis är inte alla nakna människor pedofiler :smirk:

Mina barn ser nog tillräckligt med nakna människor ändå, när de är på badet och behöver knappast ha sin nakna lärare som står och övervakar dem i duschen. De är nämligen fullt kapabla att tvätta sig när de är i den åldern. I alla fall mina barn var så pass att de klarade det..

så det är en integritetsfråga? Du motiverar inte ditt ställningstagande, så det är ganska svårt för mig att veta hur du tänker.

Hur många föräldrar tycker det är helt ok att förskolebarn och uppåt i skolan, duschar nakna med lika naken lärare??

Jag skulle aldrig acceptera det, kan jag ju säga :crazy: :cool:

Även ickeföräldrar får svara givetvis ;)

Jag skulle inte vilja det, varken som lärare eller förälder.

Naket blir så privat på något sätt, och jag skulle nog hellre vilja hålla den distansen.

Däremot kan det nog vara befogat att det finns någon lärare (påklädd) med när barnen duschar efter gympan. Minns med avsmak duschen efter gympan i mellanstadiet, där killarna varje gång sprang in hos oss tjejer och skulle titta på oss när vi var nakna. Detta skrattades bort av de vuxna med "Ja, se pojkar är pojkar! De är så nyfikna i den åldern!:love:" Det hade varit väldigt skönt att ha någon vuxen där som såg till att vi fick duscha ifred.

Du behöver väl inte veta hur jag tänker för att ge ditt eget svar i tråden?

Fast kanske ändå, eftersom du inte svarat på frågan..

Du behöver väl inte veta hur jag tänker för att ge ditt eget svar i tråden?

Fast kanske ändå, eftersom du inte svarat på frågan..

Jo, det behöver jag och jag ser ingen anledning till att du inte skulle motivera saken! Om du har startat en tråd - stå för din åsikt.

Jag har inga problem med nakna människor i mina barns omklädningsrum/dusch. Jag utgår ifrån att om de duschar är det för att de behöver det, varit med på träningen eller liknande. Med det här resonemanget tycker jag att man misstänkliggör lärarna. Jag går inte runt och är misstänksam.

Varför anser du att de misstänkliggörs??

Jag anser nämligen inte att det ena har med det andra att göra..

Kanske för att jag till skillnad från en del inte tänker "övergrepp" så fort det diskuteras nakna vuxna i närheten av nakna barn..

Att du anser att lärarna blir misstänkliggjorda får ju stå för dig.

Jag står för min åsikt, varför skulle jag inte det??

Bättre det än att inte ha någon åsikt och ändå skriva.

Av det du skriver kan man ju dock dra den logiska slutsatsen att du gärna ser att dina barns lärare klär av sig och duschar med barnen..

Skulle du tycka det var ok för en manlig gympalärare att duscha naken med 3 tjejer i 6 års-åldern??

Om inte varför inte??

Tror du på allvar att inte mobbingen på gymnasiet kan vara minst lika grym (om inte grymmare) på gymnasiet :confused:

Den på gymnasiet blir oftare mer lik den på arbetsplatser.

När det handlar om så pass vuxna människor som gymnasister, så tvivlar jag på att någon annan vuxen har särskilt mycket större inflytande än gymnasisterna själva, när det gäller att stävja det.

Varför anser du att de misstänkliggörs??

Jag anser nämligen inte att det ena har med det andra att göra..

Kanske för att jag till skillnad från en del inte tänker "övergrepp" så fort det diskuteras nakna vuxna i närheten av nakna barn..

Att du anser att lärarna blir misstänkliggjorda får ju stå för dig.

Debatten blir ju onekligen lite konstig om jag bara ska svara "ja" eller "nej" med motivering som svar på ett argument som jag inte vet vad det är (det du borde anföra).

Senast ändrad av en moderator:

Tycker alla flickor i förskoleålder upp till nian det också tror du?

Eller ska det inte tas hänsyn till vad de anser och känner, för att föräldrrana tycker att det är förträffligt med denna sk avdramatisering av nakenheten och könen??

Senast ändrad:

Tycker alla flickor i förskoleålder upp till nian det också tror du?

Vad spelar det för roll? Du frågade vad JAG tycker. Och jag har en ganska stark känsla av att barnen tycker som sina föräldrar i den här frågan. :smirk:

Det tvivlar jag på, då det knappast hör till vanligheterna att diskutera nakna lärare i skolans dusch samtidigt som de själva duschar, med förskolebarn :smirk:

Det tvivlar jag på, då det knappast hör till vanligheterna att diskutera dylika saker med förskolebarn :smirk:

De lär sig nog väl så fort. Det tvivlar jag inte alls på. Det verkar vara ett laddat ämne. Jag förstår fortfarande inte varför nakenhet är en så het potatis. Det har ju inget med sexualitet att göra.

Ja varför inte. Jag tror att lärare i omklädningsrummen skulle få bort en hel del av mobbningen som sker där.

För att ingen ska tycka att det är jobbigt så blir det ju enklast med manliga lärare/vuxna inne hos pojkarna och kvinnliga inne hos flickorna. Har man tex bara manliga gymnastiklärare så kan man ha en kvinnlig "assistent" som duschvakt.

Barn upp till i förskolan (+ ev förskoleklass) kan duscha könsblandat.

Jag menar att det inte behövs bara. Gymnasieelever är ganska gamla och mobbing förekommer inte där på samma sätt som i grundskolan.

Det gör det visst det. Bara det att det är mer utstuderat. Du kan jämföra mobbing på gymnasienivå med mobbing på en arbetsplats.

Det gör det visst det. Bara det att det är mer utstuderat. Du kan jämföra mobbing på gymnasienivå med mobbing på en arbetsplats.

Jag har i alla fall aldrig varit med om att den har haft med duschar att göra, eller varit särskilt uttalad där. Och jo, jag har blivit mobbad, big time.

Och jo, jag har blivit mobbad, big time.

Det är du inte ensam om och nog har jag sett väldigt utstuderad mobbing i omklädningsrum och duschutrymmen i gymnasiet.

Jag är glad att jag slapp den typen av mobbing, kan jag ju säga :cool:

Det är du inte ensam om och nog har jag sett väldigt utstuderad mobbing i omklädningsrum och duschutrymmen i gymnasiet.

Jag är glad att jag slapp den typen av mobbing, kan jag ju säga :cool:

Jag förstår fortfarande inte var du vill komma. Eftersom du inte tänker lägga korten på bordet slutar jag att diskutera precis exakt NU.

Har nog aldrig hört om att förskole, skol eller dagisbarn duchat samtidigt som lärare & fröknar, kanske är olika på olika ställen?

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 964
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 598
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Jag har på senare tid fått upp en hel del reklam för menstrosor i mina sociala medier. Det som står att läsa på deras egna hemsidor är...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 486
Senast: Svartkatt
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 916
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar