Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du ser alltså ingen skillnad på att sitta påklädd i ett omklädningsrum och att vara naken med elever i duschen
På något vis verkar visa lärare ha ett 6te sinne för sådant där.
Skulle det vara ok med manliga nakna lärare i flickornas duschutrymmen när de är nakna och tvättar sig efter gympan och med kvinnliga nakna lärare i pojkarnas duschutrymmen när de är nakna och tvättar sig efter gympan?
Jag tycker skillnaden är denna:
Sitta påklädd = fungera som vakt.
Vara med i duschen (givetvis naken) = gör som alla andra, dvs duschar efter idrottande.
balsam6 väckte en gammal tråd (skapades februari 2008).kl
Skulle jag kunna få länken till tråden detta är en spin-off på? Det sägs ingenstans och jag hittar ingen tråd med detta sammanhang varken när jag söker på duscha eller naken på Senior.
balsam6 väckte en gammal tråd (skapades februari 2008).
Senior har som äldst trådar kvar sedan oktober samma år...
kl
Skulle jag kunna få länken till tråden detta är en spin-off på? Det sägs ingenstans och jag hittar ingen tråd med detta sammanhang varken när jag söker på duscha eller naken på Senior.
Jag kan på sätt och vis säga att jag inte riktigt förstår det här med uppdelat kvinnligt/manligt. Vad säger att en sliskig manlig idrottslärare inte kan vara obehaglig även för pojkarna? Och likaså en sliskig kvinnlig idrottslärare som flickorna kan tycka det är jobbit att duscha inför? Tror det har mer med personen att göra än könet.
Men jag tycker på något sätt att det är mer ok med en påklädd idrottslärare än att han/hon duschar tillsammans med barnen. Kan dock inte motivera varför jag tycker som jag gör, jag borde ju inte göra det egentligen. Jag tycker inte att det är fel att duscha med människor jag känner, oaktat kön, så egentligen ser jag inte varför jag inte tycker att det är ok att en lärare duschar tillsammans med mitt barn. Kan det ha att göra med tvångsituationen?
Dvs skulle mitt barn duscha tillsammans med någon i min bekantskapskrets av annat kön så gör mitt barn det av egen fri vilja, och läraren duschar tillsammans med barnen har mitt barn inget val då det ingår i lektionen. Och skulle mit barn uttrycka ovilja att duscha tillsammans med en klasskamrat skulle jag göra mitt bästa för att mitt barn inte skulle behöva duscha tillsammans med den personen. För jag skulle ju inte duscha med alla i min bekantskapskrets, men könet avgör inte utan personen.
Lite luddigt, men jag återkommer kanske när jag dels läst den ursprungliga tråden samt om jag kommer på något mer.
För mej är det obegripligt varför läraren alls skulle duscha med eleverna
det är såååååååååååååå många som inte kan skilja på nakenhet o sexulitet
Om man åker till badhuset kan vara en anledning, om läraren är med i bassängen. Men där är det i Sverige indelat i Män/kvinnor.
Är ibland i Tyskland på badhus, där är ofta gemensamma bastu/duschar. Barn och vuxna, äldre och yngre, inga problem.
Jag håller med. Det är trist att så mycket idag associeras med sex. Allt ifrån helt vanliga ord (spruta, bakifrån, ligga) till amning!!!