Spinoff från senior

Sv: Spinoff från senior

Du ser alltså ingen skillnad på att sitta påklädd i ett omklädningsrum och att vara naken med elever i duschen :confused:

Jag tycker skillnaden är denna:
Sitta påklädd = fungera som vakt.
Vara med i duschen (givetvis naken) = gör som alla andra, dvs duschar efter idrottande.

om man gör ngt naturligt till onaturligt så blir det ju så till sist,Jag minns ju att våran gympafröken ofta va inne i omklädningsrummet o det va då aldrig ngn som brydde sej.O när man va typ 11-12 o va på ridläger så fick man ju ibl duscha m tjejerna spec om man va enda kille.Inget spec med det.Varför göra en stor grej av ngt som ingenting är? Men tyvärr tyvärr är det nog fortf så att mobbning är som värst i duschar o omklädningsrum Så att lärare kollar det är abs nödvändigt.För dom flesta tror jag inte det spelar roll om det är kv eller manl

Skulle det vara ok med manliga nakna lärare i flickornas duschutrymmen när de är nakna och tvättar sig efter gympan och med kvinnliga nakna lärare i pojkarnas duschutrymmen när de är nakna och tvättar sig efter gympan?

NEJ, det är inte okej i mina ögon!

Jag tycker skillnaden är denna:
Sitta påklädd = fungera som vakt.
Vara med i duschen (givetvis naken) = gör som alla andra, dvs duschar efter idrottande.

Jag kunde tänka mig det förra, men inte det andra.

Som lärare skulle jag aldrig i livet vilja duscha tillsammans med mina elever. Vara med i omklädningsrummet och hålla ett getöga, absolut. Duscha tillsammans? Näver bäver.

Ser heller inte anledningen, gympalärare duschar väl inte efter varje lektion, då skulle de ju duscha 6 gånger per dag?

kl

Skulle jag kunna få länken till tråden detta är en spin-off på? Det sägs ingenstans och jag hittar ingen tråd med detta sammanhang varken när jag söker på duscha eller naken på Senior.

Jag kan på sätt och vis säga att jag inte riktigt förstår det här med uppdelat kvinnligt/manligt. Vad säger att en sliskig manlig idrottslärare inte kan vara obehaglig även för pojkarna? Och likaså en sliskig kvinnlig idrottslärare som flickorna kan tycka det är jobbit att duscha inför? Tror det har mer med personen att göra än könet.

Men jag tycker på något sätt att det är mer ok med en påklädd idrottslärare än att han/hon duschar tillsammans med barnen. Kan dock inte motivera varför jag tycker som jag gör, jag borde ju inte göra det egentligen. Jag tycker inte att det är fel att duscha med människor jag känner, oaktat kön, så egentligen ser jag inte varför jag inte tycker att det är ok att en lärare duschar tillsammans med mitt barn. Kan det ha att göra med tvångsituationen?

Dvs skulle mitt barn duscha tillsammans med någon i min bekantskapskrets av annat kön så gör mitt barn det av egen fri vilja, och läraren duschar tillsammans med barnen har mitt barn inget val då det ingår i lektionen. Och skulle mit barn uttrycka ovilja att duscha tillsammans med en klasskamrat skulle jag göra mitt bästa för att mitt barn inte skulle behöva duscha tillsammans med den personen. För jag skulle ju inte duscha med alla i min bekantskapskrets, men könet avgör inte utan personen.

Lite luddigt, men jag återkommer kanske när jag dels läst den ursprungliga tråden samt om jag kommer på något mer.

kl

Skulle jag kunna få länken till tråden detta är en spin-off på? Det sägs ingenstans och jag hittar ingen tråd med detta sammanhang varken när jag söker på duscha eller naken på Senior.
balsam6 väckte en gammal tråd (skapades februari 2008).;)
Senior har som äldst trådar kvar sedan oktober samma år...

För mej är det obegripligt varför läraren alls skulle duscha med eleverna:confused:
Jag har aldrig ens tänkt på det eftersom det inte har varit aktuellt.
Däremot har jag sagt ifrån till vissa lärare vad gäller deras närgångna sätt mot mina barn när barnen själva har tyckt att det varit jobbigt.
Vissa förstår liksom inte att även barn har behov av ett visst avstånd och kan tycka att det är jobbigt när lärare hänger över deras axel, påklädda eller ej.

Så svaret på frågan blir, nej jag ser ingen andledning till att lärare duschar med barn som går i skolan.
Går in och säga ifrån vid bråk, självklart! med varning innan oavsett kön.
Det är också helt ok att någon är med om ett barn verkligen behöver det, men man måste ta hänsyn till alla och då kan det vara bättre att de duschar och byter om någon annanstans om man av någon andledning inte klarar sig själv (handikapp, inte kan låta bli att vara elak osv.)

kl

Jag kan på sätt och vis säga att jag inte riktigt förstår det här med uppdelat kvinnligt/manligt. Vad säger att en sliskig manlig idrottslärare inte kan vara obehaglig även för pojkarna? Och likaså en sliskig kvinnlig idrottslärare som flickorna kan tycka det är jobbit att duscha inför? Tror det har mer med personen att göra än könet.

Men jag tycker på något sätt att det är mer ok med en påklädd idrottslärare än att han/hon duschar tillsammans med barnen. Kan dock inte motivera varför jag tycker som jag gör, jag borde ju inte göra det egentligen. Jag tycker inte att det är fel att duscha med människor jag känner, oaktat kön, så egentligen ser jag inte varför jag inte tycker att det är ok att en lärare duschar tillsammans med mitt barn. Kan det ha att göra med tvångsituationen?

Dvs skulle mitt barn duscha tillsammans med någon i min bekantskapskrets av annat kön så gör mitt barn det av egen fri vilja, och läraren duschar tillsammans med barnen har mitt barn inget val då det ingår i lektionen. Och skulle mit barn uttrycka ovilja att duscha tillsammans med en klasskamrat skulle jag göra mitt bästa för att mitt barn inte skulle behöva duscha tillsammans med den personen. För jag skulle ju inte duscha med alla i min bekantskapskrets, men könet avgör inte utan personen.

Lite luddigt, men jag återkommer kanske när jag dels läst den ursprungliga tråden samt om jag kommer på något mer.

Jag tycker ju precis som du då.Vad det handlar,tror jag, att det är såååååååååååååå många som inte kan skilja på nakenhet o sexulitet,Nakenhet har inget med sexulaitet att göra. Gör tanke exprimentet att byta ut kille/tjej mot vit svart så får märker man ju hur märkligt hela resonemanget blir hos dom som inte kan ta nakenhet för ngt naturligt

För mej är det obegripligt varför läraren alls skulle duscha med eleverna:confused:

Om man åker till badhuset kan vara en anledning, om läraren är med i bassängen. Men där är det i Sverige indelat i Män/kvinnor.

Är ibland i Tyskland på badhus, där är ofta gemensamma bastu/duschar. Barn och vuxna, äldre och yngre, inga problem.

Hela lågstadiet duschade vi tjejer och killar tillsammans och fröken med oss. Ingen brydde sig. Vi hade en kvinnlig fröken.

På mellanstadiet först blev det skilda omklädningsrum. Då duschade inte gymnastikläraren med oss alls, men ibland kunde han komma in om det hade hänt något och då skrek alla flcikor och skylde sig bakom handduken! :)

Om man åker till badhuset kan vara en anledning, om läraren är med i bassängen. Men där är det i Sverige indelat i Män/kvinnor.

Är ibland i Tyskland på badhus, där är ofta gemensamma bastu/duschar. Barn och vuxna, äldre och yngre, inga problem.

Jag har faktiskt aldrig varit med om att någon lärare har varit med i bassängen, men är de det så finns det givetvis en andledning till att duscha med eleverna.

Jag tror inte att någon far direkt illa av att duscha i gemensam dusch/bad/bastu men det jag funderade på var varför en lärare ska duscha med eleverna eftersom det i min värld aldrig har förekommit att lärare varit så aktiva på gymnastiklektionerna att de skulle behöva duscha efteråt. Det hade ju dessutom blivit ganska ohållbart att duscha efter varje lektion de har, i min barndom och i mina barns skolor har alltid läraren nästa lektion direkt efter. Givetvis inte alltid, ibland har de ju lunch eller rast eller slutar givetvis men de har inte en lektion och sedan tid att duscha efteråt.

Jag håller med. Det är trist att så mycket idag associeras med sex. Allt ifrån helt vanliga ord (spruta, bakifrån, ligga) till amning!!!

Jo visst är det så, men för mej har det inte med sex eller inte att göra, för mej är det bara så obegripligt varför de ska duscha med eleverna.

På mitt gamla jobb bytte jag inte om med elelverna, jag hade inte lunch/fika på samma ställe som dem utan de var separat för personalen eftersom vi var där när vi hade rast eller före/efter jobbet.
Jag trodde i min enfald att det brukar vara så, att lärare hade lärarrum och egna omklädningsrum, så har det alltid varit när jag gick i skolan och på mina barns skolor.

På ngt sätt verkar det som dom som har egna erfarenheter av gemensamma duschar osv ( inkl mej själv då ) tycker det är en helt OK grej medans hos dom som saknar egen erfarenhet där skenar fantasin iväg o det blir en massa neg vibbar.
Ngn mer som får samma intryck??

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 964
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 595
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Jag har på senare tid fått upp en hel del reklam för menstrosor i mina sociala medier. Det som står att läsa på deras egna hemsidor är...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 486
Senast: Svartkatt
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 916
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar