K
Kat
Sv: Spinoff från senior
Så kan det bli ibland.
Ser det nu, vi måste ha skrivit våra inlägg nästan samtidigt
Så kan det bli ibland.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ser det nu, vi måste ha skrivit våra inlägg nästan samtidigt
Skulle det vara ok med manliga nakna lärare i flickornas duschutrymmen när de är nakna och tvättar sig efter gympan och med kvinnliga nakna lärare i pojkarnas duschutrymmen när de är nakna och tvättar sig efter gympan?
Kanske enklare att förstå tråden om jag formulerar det så?
Även barn har rätt till privatliv, integritet och personligt utrymme.
Mina barn ska själva få välja vem de ska duscha med och vem som ska få se dem nakna. Jag kommer att verka mycket hårt för att mina barn ska förstå och veta att de FÅR sätta sina egna gränser och att de gränserna ska gälla.
Och eftersom barn i förskoleåldern ännu inte utvecklat det kritiska tänkandet och ofta har svårt att sätta gränser mot vuxna som de litar på (t.ex. lärare) så måste jag välja ÅT mina barn och se till deras bästa, och jag anser att det inte ligger i deras intresse att duscha med sina lärare, alltså kommer jag att verka för att det inte händer.
Jag tror att även barn har en känsla för privatliv och vill inte visa upp kroppen till höger och vänster, speciellt inte för vuxna av motsatt kön. - Det ville iaf inte jag och inte mina jämnåriga heller.
Alltså jag tycker inte att Gnist åsikt är det primära i diskussionen, visst hade det varit trevligt att få ett utlåtande men det är inget nödvändigt.
Inget jag skulle kräva och tjaffsa om.
Hon har gjort klart att hon inte vill att sina barn ska duscha med läraren.
Om mina barn finner omklädningssituationen i skolan obehaglig så kommer jag givetvis verka för att skoltiden ska förflyta så friktionsfritt som möjligt. Jag upplever och tror även att det är lättare att sätta gränser mot jämnåriga än mot vuxna. Lärare har en hel del auktoritet, speciellt i de lägre åldrarna, vilket gör det svårt för en del barn att avgöra vad som är OK och inte.Integritet, aha. Men att visa sig naken för kompisar, inkräktar inte det också på integriteten? Jag förstår inte skillnaden?
Hur många föräldrar tycker det är helt ok att förskolebarn och uppåt i skolan, duschar nakna med lika naken lärare??
Jag skulle aldrig acceptera det, kan jag ju säga
Även ickeföräldrar får svara givetvis
Mina barn ser nog tillräckligt med nakna människor ändå, när de är på badet och behöver knappast ha sin nakna lärare som står och övervakar dem i duschen. De är nämligen fullt kapabla att tvätta sig när de är i den åldern. I alla fall mina barn var så pass att de klarade det..
Om mina barn finner omklädningssituationen i skolan obehaglig så kommer jag givetvis verka för att skoltiden ska förflyta så friktionsfritt som möjligt. Jag upplever och tror även att det är lättare att sätta gränser mot jämnåriga än mot vuxna. Lärare har en hel del auktoritet, speciellt i de lägre åldrarna, vilket gör det svårt för en del barn att avgöra vad som är OK och inte.
Bilderna på min dotter som finns när hon är naken är hennes, när hon växer upp är det upp till henne att visa eller inte visa det för vem hon vill. Att jag har bilder på mitt nakna barn betyder inte att jag visar upp det till höger och vänster, precis som det finns bilder på mig när jag är så gott som naken ( i badet, på förlossning, som liten) det är mina bilder och dem styr jag över vem som ska se och inte.
Precis som jag styr över vem som får se mig naken och inte.
För övrigt är du på god väg att tillskriva mig tankar och åsikter jag inte har, om du inte gjort det redan, och det vill jag inte vara med på. Märk väl att det är du som sätter likhetstecken mellan integritet och nakenhet och sedan går vidare in på sex och pryda hållningar. Det resonemanget får helt och hållet stå för dig.
Min åsikt är att jag inte tror att det hjälper i den åldern. Lärarna brukar tappa i auktoritet med att studenterna blir äldre.
Och hur gör man då i lägre åldrar med de lärare som saknar auktoritet redan där? Är det bara lärare som har det som ska duscha med barnen?