Spinoff från senior

Sv: Spinoff från senior

Klarar du inte av att få svar efter hur du skriver, så är det ju bara bra att du slutar skriva i tråden.

Klarar du inte av att få svar efter hur du skriver, så är det ju bara bra att du slutar skriva i tråden.

Men det är ju DU som startat tråden? Det är ju DU som ställde frågan? Ska alla andra vara bussiga och lämna sina synpunkter och du slippa undan? Hur tänker du egentligen???

Hur många föräldrar tycker det är helt ok att förskolebarn och uppåt i skolan, duschar nakna med lika naken lärare??

Samma kön som barnet = okej hela skoltiden.

Motsatt kön mot barnet = okej upp till 8-års ålder för sedan så behövs det inte.

Påklädda lärare kan oavsett kön närvara i omklädningsrum där ordningen inte sköts.
För då har eleverna/barnen ett val.
Ordning = vara ifred.
Oordning = bli störda.

Lite svår fråga tycker jag. Men vet att i alla fall vi tyckte det var hemskt jobbigt när vår manliga idrottslärare kom in hos oss när vi var 9 år. Nu duschade inte han med oss utan bara gjorde onödiga inhopp i tjejernas rum och var en ganska sliskig man.

Med mindre barn skulle jag nog inte ha lika svårt för det. Men i största möjliga mån vill jag nog helst att de är kvinnliga lärare hos tjejerna och manliga hos pojkarna om de nu promt ska vara med i duschen.

Jag vet ju själv att jag INTE uppskattade manliga lärare när jag var i skolåldern 7år --> .

Nej jag tycker inte att lärare ska duscha med barnen, övervaka om det krävs = Ja .

Har aldrig varit med om lärare som duschar tillsammans med barnen efter gymnastiken.

KL

Bara lite motvikt till de manliga sliskiga lärarna. Det finns kvinnliga sliskiga lärare som gärna både glor och tar på småpojkar på ett påträngande sätt.

Jag har lite svårt att förstå varför de vuxna måste duscha ihop med barnen. Har de inte fler lektioner, och inte sjutton har de gympa så de blir svettiga som barnen?

På förskolan mina barn går på finns det en dusch, pojkar och flickor duschar tillsammans, läraren påklädd, övervakar utanför (inte inne i duschen alltså).

Skulle det vara något självändamål att de vuxna ska vara nakna?

Men du har ju ett val, lämna en åsikt eller låt bli.

Svårare än så är det faktiskt inte ..

Uppenbarligen så duger inte mina svar och mina åsikter, på grund av att S-I inte förstår hur jag tänker :smirk:

Hon har själv meddelat att pga hennes svårighet med detta så ska hon lämna diskussionen, vilket dock inte sker uppenbarligen.. Inte heller kan hon svara på frågan/frågorna i tråden, så hon tillför ingenting, förutom lite irritation = Bra om hon håller det hon utlovat, enligt min mening..

Vill hon vara med, så skulle en trevligare ton vara önskvärd, från mitt perspektiv.
Jag personligen ödslar ingen tid på människor som inte kan bete sig vettigt liksom.

Finns ju andra som verkar begripa vad som står i tråden och de svarar utifrån sin åsikt på ett normalt sätt i trevligt tonfall, vilket uppskattas :)
Så diskussionen har fortsatt lite i en mer sansad anda tycker jag..

Om man ska ha nakna lärare inne i duschen p.g.a mobbning, varför då sluta på gymnasiet?

Min åsikt är att jag inte tror att det hjälper i den åldern. Lärarna brukar tappa i auktoritet med att studenterna blir äldre.

Då tar vi en repris då så reder vi ut vem som har svarat på frågan och inte!

GNIST: Vi hade en manlig "sliskig, gluttande" gubbe enbart genom hela högstadiet och hade han duschat med oss tjejjer så hade jag aldrig varit med på gympan
Edit; Menade högstadiet 7-9 i gymnasiet hde vi också en manlig, enbart dock..

SARA-IDA: Vad är problemet? Att alla nakna människor = pedofiler? Eller ska ditt barn skyddas från att se hur könsorgan ser ut?

GNIST: Mina barn ser nog tillräckligt med nakna människor ändå, när de är på badet och behöver knappast ha sin nakna lärare som står och övervakar dem i duschen. De är nämligen fullt kapabla att tvätta sig när de är i den åldern. I alla fall mina barn var så pass att de klarade det..

SARA–IDA: Så det är en integritetsfråga? Du motiverar inte ditt ställningstagande, så det är ganska svårt för mig att veta hur du tänker.

GNIST: Du behöver väl inte veta hur jag tänker för att ge ditt eget svar i tråden? Fast kanske ändå, eftersom du inte svarat på frågan.

SARA-IDA: Jo, det behöver jag och jag ser ingen anledning till att du inte skulle motivera saken! Om du har startat en tråd - stå för din åsikt.
Jag har inga problem med nakna människor i mina barns omklädningsrum/dusch.

GNIST: Av det du skriver kan man ju dock dra den logiska slutsatsen att du gärna ser att dina barns lärare klär av sig och duschar med barnen..
Skulle du tycka det var ok för en manlig gympalärare att duscha naken med 3 tjejer i 6 års-åldern??
Om inte varför inte??

SARA-IDA: Ja (edit: det är okej), VARFÖR INTE?

GNIST: Tycker alla flickor i förskoleålder upp till nian det också tror du? Eller ska det inte tas hänsyn till vad de anser och känner, för att föräldrrana tycker att det är förträffligt med denna sk avdramatisering av nakenheten och könen??

SARA–IDA: Jag förstår fortfarande inte varför nakenhet är en så het potatis. Det har ju inget med sexualitet att göra.

SUMMERING: Jag har redogjort för min ståndpunkt. Var är TS: egen, mer än att hon tycks vara väldigt emot Kats ställningstagande? Då undrar man, varför? Är det ingen annan som är nyfiken på detta?

Jo jag har läst tråden ;)

Men jag förstår liksom inte varför du tjaffsar för?

Därför att jag vill veta vad TS tycker. Det är inte för mycket begärt. Och jag finner det helt otroligt att hon inte vill delge sin egen synpunkt, utan bara insinuerar vissa saker. Jag vet inte om du har tänkt på det, men det underlättar diskussioner om den ena parten ger sin syn så att den andra parten kan bemöta den, och tvärtom?

Vet du vad poängen är? Då får du gärna upplysa mig.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 964
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 598
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Jag har på senare tid fått upp en hel del reklam för menstrosor i mina sociala medier. Det som står att läsa på deras egna hemsidor är...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 486
Senast: Svartkatt
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 916
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar