Sommarmammor 2010 del 3

Sv: Sommarmammor 2010 del 3

Min sambo försökte ta ena natten häromdagen ;) Jag vaknade ju såklart men jag slapp iaf blanda ersättningen ;)
Jag skulle upp halv sex så jag skulle få sova- men det går ju inte... Jag vaknar hela tiden bara hon piper. OM jag ska prova fler ggr ska jag lägga mig i exrasängen. Tur vi inte kastat den...
Men jag har ju lite sovmorgon när sambo åker iväg. Så även om jag inte sovit på natten är de 2 timmarna guld värda på morgonen.

Jag och sambon försöker göra så att man får sova en natt var på helgen om inte nån av oss känner sig extra pigg ;). Jag vaknar också varje gång hon piper, men kan somna om rätt snart igen och kan slappna av mer mentalt och det är guld värt.

Jag har jättesvårt att sova kvar i sängen om maken tar över. Så när jag har chansen kör jag ut dem i arla morgonstund och får lite ostörd sömn. Och det skulle verkligen behövas nu!! Förvisso sov vi alla rätt gott i natt, men det har varit en INTENSIV jul!

Men vi har ingen riktigt helg ordning då sambon är ledig 4dagar i stöten och sen jobbar 7. Så blir aldrig någon ordning, dessutom tar det sån tid för honom att återställe sig från nätterna.

MEN jag fick faktiskt sovmorgon imorse!! Va upp vid 6 6,30 6,45 och jag ville sova mer, så då fick sambon en knuff när lilleman lät igen vid 7 så då fick dom kliva upp! Eller han började med att lägga M i mitten men när han lät då med så vände jag bara ryggen till och fortsatte sova :D Sen sov jag ända till kl 10.30 då jag vaknade av en trött och gnällig bebis i vardagsrummet! Hur skönt som helst att sova avslappnat i några timmar!! :) :bow:

Kl

H är så söt :love: Han ställer sig på alla 4 och verkligen tokgungar fram och tillbaka. Måntro när han kommer på att man måste synkronisera rörelserna lite mer för att ta sig framåt ;)

Ojoj då kan det inte vara långt kvar innan han far fram fortare än blixten! Dax att börja barnsäkra för eran del då!

Harry verkar tidig av sig :) Ebba har nog fortfarande inte varit uppe på alla fyra samtidigt...
Men det verkar som om man kan ställa undan gym o så... För ligga stilla är inte melodin ändå... hihihi

+ Aneka: Ja, han satsar stenhårt på kryperiet! Knappt hinner han slå upp ögonen så är han uppe på alla fyra och gungar. Måste göra något åt sovsituationen, antingen börja lägga honom i egen säng eller möblera om, för igårkväll hann han nästan åla ur sängen på den korta stund det tog för mig att springa upp när jag hörde honom på monitorn..

Har du provat att rulla ihop era täcken och lägga som vallar runt honom när han sover själv i er säng? Det funkar hos oss.

Tänkte testa det ikväll, trycker jag in under bäddmadrassen så blir det ju som ett fort och han har inte möjlighet att sparka ner eller kräla under :)

Jaha.....- då har jag lärt mig att man INTE ska ägga in räkningar vid tolvslget.... Jag kommer inte in och vet inte vad som igger kvar eller ej.... SUCK!

Bra, då vet jag... Jag som hade tänkt börja lägga in dom nu ;)

Får hitta på något annat å göra istället :)

Men det gicvk bra igen 00.10 :) Men jag fick ändra datum på dom eftersom de "blivit" gamla...
Jag brukar aldrig lägga in räkningar sä här sent i månaden... Men det kom 2 st igår med så det kanske var tur...
Januari är det alltid så mycket som ska betalas så lika bra o ha det andra gjort ;)

På tal om ekonomi o så.... JAg förstår varför barnen i asien måste arbeta.... De vuxna kan inte hinna med att producera allt vi handlar på oss...
Jag ovar för mitt samvetes skull att skänka mina barnkläder och sälja en del.. Det är sjukt va grejer man har redan... Jag tänkte sortera ut lite kläder för att börja använda stl 74 tidigt.. Har mycket i det redan så jag är rädd att det hänger orört det med annars...
Sjukt. Jag har nog 20 bodies till E. Jag använder alltid heldressarna ändå. Köpte en Villervalla bodysuit för att man "måste" ha den. Nu tycker jag den är för tunn och den ligger orörd den med...

Och nallegallen som jag är kan jag inte gå förbi dom utan att köpa... De o nappflaskor är en last ;)
Som sagt. Heja stackars barnen i Asien. _ Ni har gjort min dag idag också....

Ja, så känns det här med. H har fått massor av såväl ärvda som nya kläder nu i juletid. Har precis påbörjat Projekt Sortera Bort Små Kläder och ojar mig över de små storlek 50-bodysarna :love: Men vad göra med dem? Sentimental som jag är, och benägen att fästa osunt mycket egenskaper till döda ting, så lär jag väl ha kvar allt.

Jo- jag har sparat en del- absolut!!! Draken åker ingenstans ;) Fast jag har sett att de säljs dyrare än nypris kan inget få mig att sälja den... Liksom första kläderna och massor av småbodysar.
Ska man ha fler barn kan man väl spara en del men jag ska ju inte det. Så jag sparar till dockorna istället ;)
Fast nu snakcar jag om saker som jag inte har de "extra känslorna" för. Hamster är bara mitt förnamn....

Jag velar ju kring flera barn - efter att ha haft mina småsyskon (3, 6, 15 och 17 år) samt systerdotter (5 år) här över jul var jag och maken rätt eniga om att 1 barn låter bäst :angel: Men efter jag sorterat lite söta bodys så kröp suget fram..

Nåja, vi får väl se. Sparar ett tag, sen kanske jag säljer endel eller skänker vidare några prylar om någon god vän/släkting vill ha. Fast gissar att jag kommer ha kvar sådär 99% av sakerna och truga på H om han själv blir pappa en vacker dag :D "Åh men see, den hääär hade du när du var liten"

Tänkte förresten försöka hitta någon fin liten kista att samla diverse saker med lite extra affektionsvärde som han kan få som vuxen: hans första kläder i livet (pyjamas med hästar), mjölktänder osv. Vill han inte ha den så behåller jag den gärna själv :)

Jag velar ju kring flera barn - efter att ha haft mina småsyskon (3, 6, 15 och 17 år) samt systerdotter (5 år) här över jul var jag och maken rätt eniga om att 1 barn låter bäst
Samma här, fast tvärt om!
Efter att ha firat jul med mina systrar (typ samma ålder som mig) så inser jag att det är så otroligt berikande med syskon. Jag har mycket utbyte av mina, som dessutom också har småbarn.
Tänker att lilla M skulle vilja ha ett syskon hon med. Även om jag själv är kluven till om jag vill gå igenom allt igen.
Hm...

Jag börjar redan längta efter nästa!! Men jag vill gärna komma i form innan, flytta till större och gifta mig innen det blir fler barn! Minst ett till ska det bli iaf! :) Även fast det är bra behändigt med ett barn! Jag tror även jag skulle kunna tänka mig att skaffa en sladdis sen lite senare(efter nästa barn då alltså), men det får vi se då hur det känns!

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
773
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
11 12 13
Svar
241
· Visningar
4 953
Senast: pepp
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
57 58 59
Svar
1 163
· Visningar
60 980
  • Låst
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
117 274
Senast: Nordthor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar