Sommarmammor 2010 del 3

Sv: Sommarmammor 2010 del 3

Gärna fler barn för min del, men ingen sladdis - börja om med en bebis när man har tonåringar hemma, nä, det är nog inget för mig. Nu skulle jag vara för gammal också då, men även om det vore möjligt skulle jag inte vilja det, man vill ju bli klar med småbarnsåren någon gång. ;)

Tror inte min sambo är så het på sladdis idén heller :p men som det känns nu skulle jag kunna tänka mig det iaf! Kan ju kännas annat om 10år!

Här blir det nog minst 1 lillasyskon, gärna 2, till M. Mina sambo har redan planerat att maj 2012 då ska nr 2 födas... har väl inte bestämt om jag är helt med på de planerna men får jag planera så blir det ingen mer graviditet över sommaren...

Har faktiskt sparat en bebis T-shirt som M hade o några småsockar resten har gått vidare till syrran (syster nr 2) som fick i November. Vi har ju sådan tur att det är ganska lämpliga åldersskillnader mellan killarna att vi kan ärva kläderna emellan. Billigt, praktiskt o ffa miljövänligt sen behöver de stackars barnen i Asien inte jobba ihjäl sig för att för se oss med kläder (Lite ironi här kan tilläggas vet att det inte är barnarbete). När jag tänker efter så har jag inte köpt mycket NYTT till M utan ärvt, fått o köpt begagnat på Tradera.

Nä nu ska det packas, åker bort till svärfars föräldrarhem över nyår med mina syskon med familjer.

Gott Nytt år på er Sommarmammor!!!!

Julkort-2.jpg

Vi tänker lite samma som ni, 2012 och helst mellan april och september (önska kan man ju). MEN! Det känns ju aningens.. för tidigt? att börja bäbisverkstan redan till sommaren :eek: Så vi får väl se hur det känns till sommaren..

vi bestämde lite snabbt idag att det får bli aug-sept-okt 2013. Tre år emellan tror jag är bra :)

Plus att man då har hunnit jobba lite mer och förhoppningsvis fått mer snurr på karriären :)

Det kan nog bli så för oss också kan jag tänka mig, även om jag gillar idén med 2 år mellan. Men jobb, hästar och livet i övrigt inverkar. Känns tråkigt med hästarna att bara hinna komma igång igen och så bli gravid på nytt _ finns ju ingenting som garanterar att jag kommer kunna rida även hela nästa graviditet, och hur som helst så tappar man (iallafall jag, ska väl tala för mig själv) mycket både före och efter.

Jag ska sälja min häst till nästa barn. Vill inte ha det som jag haft det det här året... Så jag ska verkligen försöka njuta av honom den tiden som är kvar :)

Det är ju inte sagt att barnen kommer på beställning heller, så man kanske inte ska spika helt på förhand när det ska bli syskon. Man får nog ta lite höjd för tillverkningstid också.

Vi borde väl egentligen få nästa barn typ nu på en gång, med tanke på ålder och annat, men jag måste prioritera jobbet lite, en till graviditet nu så blir jag nog arbetslös.:crazy: Är lite avundsjuk på er som är anställda, och kan vara föräldralediga när ni vill, det måste vara otroligt skönt att inte behöva bekymra sig om det!

MEn jag tror att det är mer än jag som är arbetslös... Eller vad man nu ska kalla mig. Jag har iaf inget fast jobb att gå tillbaka till. Men jag skulle nog kunna jobba 120% nu med ;)

Är det inte så att man behöver skaffa innan barnet blir 2 om man ska behålla samma SGI? Eller iaf vara gravid vid 2årsdagen el vad det nu var...

JAg har ingen koll eg- jag ska ju inte ha syskon. Men annars skulle jag absolut försöka innan dess eftersom jag misstänker att jag inte vill jobba lika mycket mer.... Jag har inget emot o jobba typ 80% nu när Ebba är liten

Nej, självklart inte. Finns ju inte ens någon garanti att det blir något syskon över huvud taget - men man kan ju få önska :) och planera, för den delen.

Bara för att man hade en anställning när man gick på föräldraledighet så betyder det ju inte att man har något, eller i samma omfattning, att gå tillbaka till.

Nej, det är klart, man kan ju ha blivit uppsagd eller sagt upp sig. Men de flesta har ju kvar jobbet, det normala är ju inte att man får sparken för att man är gravid eller föräldraledig. Om inte annat är det ju olagligt att säga upp folk av den anledningen, så det blir dyrt för arbetsgivaren att göra så.

Min kompis fick komma tillbaka och jobba i 4 mån efter sin föräldraledighet just av den anledningen. Att man inte kunde bli uppsagd när man gick hemma. Perfekt för henne. Nr 2 låg i magen på jäsning då så det passade så bra det kunde.

Jag kan faktiskt känna lite smått ångest att jag inte vet vad jag ska göra vilket datum. Alla andra har ju sina planer... Sen är det inget jag mår dåligt över hela tiden. Då hade jag väl tagit tag i det...

När har ni som ger vatten börjat med det? H helammar ju fortfarande med tillägg av lunchsmakis och kvällsgröt så hittills har han inte druckit vatten.. Funderar dock lite på om han ska få börja dricka lite efter gröten, känns som att han ofta vill amma rätt tätt inpå och det borde ju inte vara pga hunger..

Vi började ge vatten med en gång när hon började med smakisar :)
Mathilda gillar vatten och ibland är hon bara törstig på natten t.ex. och då är det bara vatten som gäller.

Jag tror att det kan vara så för H ibland också.. Så kanske är värt att testa ha en nappflaska med vatten! Förr eller senare ska han ju hursomhelst börja dricka vatten så varför inte.

Milton fick testa vatten någon vecka innan matsmakisarna! Fast han vägrar dricka vatten ur vanlig nappflaska, där ska det bara vara ersättning! Han älskade att få dricka ur glas men det vart så blött så har köpt en mam Triner som också funkar att dricka vatten ur! Han dricker inte alls mkt vatten men lite grann iaf! Erbjuder alltid vatten när han äter gröt el mat!

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
747
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
11 12 13
Svar
241
· Visningar
4 901
Senast: pepp
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
56 57 58
Svar
1 147
· Visningar
60 066
  • Låst
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
117 264
Senast: Nordthor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden