Sommarmammor 2010 del 3

Sv: Sommarmammor 2010 del 3

H äter också mer (tätare) nattetid, tyvärr.. Om än tisse istället för flaska. Hoppas hårt på en något längre sammanhängande period av sömn när han börjar med välling!

Jag har en riktig sovmaskin dagtid i jämförelse, verkar det som! Upp kl 6, sova 30-60 min vid 7.30, sova 2,5-3,5 h vid 11, och sen 30-60 min igen vid 16 och gonatt mellan 19-20.

M är ingen sovare och hon äter en del under natten också... Rätt jobbigt faktiskt att hon vaknar så mycket. En bra natt har jag något pass fått sova 3 timmar i sträck, en normal natt 2 timmar. Hon är inte alltid hungrig, men antingen vaknar hon ledsen eller så ska nappen stoppas in. Det har inte blivit något som helst bättre sen vi började introducera välling, jag funderar på om hon kanske får lite ont i magen av den för hon vaknar nu runt 5 varje morgon och "gympar" med benen.

Hon somnar normalt sett mellan 22-23 på kvällarna och sover till 8-9, med en massa uppvak då på natten. Under dagen brukar hon sova ca 30 min på fm och numer ca 1 timme på em. Sen blir hon trött rätt tidigt på kvällen, mellan 18-20, men hon vaknar alltid och är hysterisk efter 20-30 minuter och ska upp. Suck, jag hoppas verkligen att det ordnar till sig såsmåningom.

Jag tänkte ge vällingen ett tag innan jag provar att ta bort den för att kunna se om det har någon betydelse. Vaken tid är hon nog världens lättaste varelse just nu, har nära till skratt och kan nu underhålla sig själv ganska bra om hon får sitta och pilla med något.

Det låter som här, 3 timmar sömn i sträck under natten är BRA. Vissa perioder har han ätit i princip 1 gång i timmen, då är jag inte så pigg vill jag lova.. Åh, hoppas att det rättar till sig med magen! Har ni provat olika vällingsorter?

Nä, hon har bara hunnit få välling i någon dag så jag vill ge det någon dag till innan jag provar majsvälling istället.

Trist att du inte heller får sova, det sliter ju så dant!

Aha, ja då förstår jag att du inte har hunnit prova olika :)

Man får ta igen det så gott det går på helgerna, här får Pappan ta hand om H så att jag kan sova igen några timmar på förmiddagarna. Det behövs!

Som här då :)Lör fm sover jag till 10 - de e guld värt att sova fritt de 2.5h. Betyder mer än hela veckans sömn... sjukt nog..
Ebba verkar komma in i separationsfasen är jag rädd... Jag kan inte gå in i nästa rum utan att hon gråter hysteriskt. Lite jobbigt. Nästan så man önskar att hon kunde krypa efter en- (jag som inte ville ha ett krypande barn).
Sova på nätterna har jag glömt hur man gör. De nätter Ebba sover bra sover jag skit. Har feber varannan natt tack vare medicinskiten :( Migrän är ett förnamn och jag är ganska trött faktiskt.... MEN Det blir säkert bättre nån gång.
Väling har inte hjälpt här. Inte heller om jag ger gröt innan läggdags. Om hon inte äter varannan timme så väcker hon mig oftare för nappen. Ger jag henne mat får jag oftast sova de 2timmarna iaf.

Jag hoppas iaf att hon lär sig sova lite bättre innan jag ska upp till jobbet varje dag ;)

Här är det också mat som gäller när han vaknar, nappen kan ibland köpa några minuter men det är lika bra att ge bröstet direkt!

Usch vad jobbigt med medicinerna :( Det är ju nog jobbigt som det är ändå..

När man eg mår bra så känns det ju lite knäppt att ta mediciner som gör en sjuk... Men vad gör man inte för framtiden... Ännu mera nu när jag ska få se min ljuvliga bäbis växa upp :)

Imorgon ska jag gå in extra på jobbet o slänga ihop 15 smörgåstårtor :) Tror jag ska ta med några rostemackor slänga ihop en till mig med ;) Det var länge sedan jag åt det nu ju...
Jag trodde att jag skulle tycka det var jobbigt att gå till jobbet men sålänge sambn är hemma med Ebba känns det jättebra!
Tänk att det är Julafton om 2 dagar... Känns lite konstigt. Jag undrar verkligen vad alla kusiner och de andra köpt till lilla Ebba :)

*kl*

Oj vad här skrivs. Jag ÄR faktiskt inne och läser flera gånger i veckan, men dålig på att skriva.

Har farit in och ut på klinik med hästen senaste veckorna. Min fina fux har nu blivit utdömd av veterinär. Bara 5 år gammal och kroppen full av kliande skorv. Allergi. Ska först höra vad försäkringsbolaget säger...
Min lilla M har varit så snäll när hon varit med. Sovit i bilen och suttit hos sin pappa i sele under besöken. Glad att jag har henne! :love:

Ni pratar sömn, och där har jag bara gott att säga. Min lilla har sovit alla nätter sedan hemkomst från bb, med kanske ett undantag som jag i så fall redan glömt. Hon sover 21.00-09.00 (eller t.o.m 20.00-10.00) med några snabba matuppehåll då hon somnar om på två röda. Hon är en riktig mönsterbebis. :) Lider med er som inte får er nattsömn!

Däremot vill hon INTE äta ur flaska längre. Så det är ju svårt för mig att vara hemifrån längre stunder.
Har börjat ge gröt, men den kommer ut igen. Hon verkar inte veta hur man gör, men det är spännande i alla fall.

Här om dagen kom första ljudliga skrattet. Häftigt!

Usch, stackars dig med alla mediciner, men bra om de hjälper såklart! Hade nån månad i somras efter förlossningen när jag tog väldigt mycket mediciner mot alla komplikationer, och det suger med alla biverkningar när man tar lite starkare saker. Och det var ändå ganska kort tid, så jag lider med dig!

Jag tar ju bara en spruta varannan dag men märkena är inte kul ch gör ont... Migrän o feber kan man ju oxå klara sig utan :( Men bara man inte blir sämre så....

Måste du ta medicinerna resten av livet? Fick själv medicinera med sprutor under graviditeten, men det var ju tack och lov bara då och 6 veckor efter. Och relativt biverkningsfria, så jag spelar inte alls i samma liga men kan föreställa mig eländet!

Åh, så gott det lät med smörgåstårta :love:

Så tråkigt med hästen :( Tiden går ruggigt snabbt, det var -07 som jag led med skadad och utdömd 5-åring i juletid. Saknar henne något fruktansvärt fortfarande, fast det är 3 år sedan hon försvann i februari. Vågar nog säga att jag aldrig kommer få en häst som henne igen.

Usch vad tråkigt med hästen! Min, då 7-åriga, drömhäst blev utdömd förra året. Förjäkligt är det, så himla tråkigt. Jag vågar nog också säga att jag aldrig kommer att känna lika mycket för någon annan häst igen.

Usch det är så tråkigt när ens älskade djurvän mår dåligt och måste tas bort! :( Min älskade favorit häst på ridskolan vart också utdömd strax innan jag blev gravid :( Tyvärr var han dålig länge innan dom tillslut insåg att det inte gick att göra något mer :(

Ang. sömnen så är min sambo väldigt kass på att låta mig få sovmorgon, tror det hänt 1 max 2ggr sen lilleman kom. Men men, jag får väll sova i graven eller nått. För om han ska komma upp innan mig så lär jag iaf slå på honom så han kommer upp och då är det enklare att kliva upp själv. Så han får sovmorgon nästan varje morgon, jaja livet är orättvist ibland ;)

Nu är det inte många timmar kvar till Julafton och jag börjar ångra att jag och sambon inte skulle köpa något till varann iår :( Men men tur att jag har mitt secret santa paket iaf! :)
Milton ska få paket i julstrumpan imorgon men kom på att julstrumpan är borta så det får bli paket i sängen bara och så får vi köpa en ny julstrumpa till nästa år! :)

Haha, här hemma är det tvärt om. Om det ska bytas på natten (händer iof sällan), hunden vill ut eller lillan vaknar tidigare än mamma, då sätter jag ett knä i sidan på maken som troget tar sig an uppgiften och jag somnar om.
:D

Så mycket som jag sover dessa dagar har jag inte sovit sedan jag var tonåring.

*kl*
Hur länge dröjde det innan era började äta och svälja smakportionerna? Här kommer allt ut igen, men hon verkar ju tycka det är kul.

Det tog några bara några dagar, men vi väntade med att börja ge smakportionerna tills det fanns ett tydligt intresse för mat. Däremot är vi fortfarande två månader senare inte uppe i några jätteportioner.

Här är det lite upp o ner med maten. Ibland går det ner en dl ibland nästan inget.
Fast det enda jag kan ge mycket av är vällingen... Där verkar det inte finnas botten ibland.
Ebba äter ofta men inte så mycket - tyvärr-

Aaricia- jag tänker verkligen på dig och allt det jobbiga. Har aldrig behövt ta detta beslutet själv...
Ang smakisar tog det ett par veckor innan hon började svälja- kommer ihåg att jag skrev om det här...

Modett- jag slängde aldrig ihop någon smörgåstårta till mig- får göra det till nyår istället... Åt lite knäckebröd med tnfiskröra :)
Ang medicinerna så vet jag ju inte hur länge man kan ta dom. Antagligen någon hela livet. Är osäker på om denna kommer funka i längden....

Ang. sömnen så är min sambo väldigt kass på att låta mig få sovmorgon, tror det hänt 1 max 2ggr sen lilleman kom. Men men, jag får väll sova i graven eller nått. För om han ska komma upp innan mig så lär jag iaf slå på honom så han kommer upp och då är det enklare att kliva upp själv. Så han får sovmorgon nästan varje morgon, jaja livet är orättvist ibland ;)

Men nog måste han kunna ställa upp så att även du får sova???
Ni kan väl ha varsin sovmorgon på helgen åtminstone (här har sambon ändrat till senare jobbtider så han kan ta de stora barnen till förskolan de dagar de går där så jag får ligga kvar och mysa med bebin...:o:love:)

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
773
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
11 12 13
Svar
241
· Visningar
4 953
Senast: pepp
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
57 58 59
Svar
1 163
· Visningar
60 980
  • Låst
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
117 274
Senast: Nordthor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Härnösand
  • Servisfrågor
  • Tips på Fiskmiddagar