Sommarföräldrar 2011

Sv: Sommarföräldrar 2011

Jag mår helt som vanligt! (är i vecka 15+0 idag).

Om jag ligger ner kan jag känna livmodern och byxorna spänner liiiite grann och så märks det att magen jobbar lite långsammare. Annars inget! :confused:

Njut!!

Jag har börjat känna av fogarna redan... :crazy: Var på hundutställning i lördags och var där i 4-5 timmar, när jag kom hem kunde jag knappt gå. Det skar som knivar i rump/höfterna på mig...

Men fy. Vad tråkigt att få foglossningar så tidigt, det är ju ett tag kvar...

Lite drygt är det men så länge jag inte överanstränger mig så kan jag fungera hyfsat normalt. Än så länge iaf.

Njut!!

Jag har börjat känna av fogarna redan... :crazy: Var på hundutställning i lördags och var där i 4-5 timmar, när jag kom hem kunde jag knappt gå. Det skar som knivar i rump/höfterna på mig...

Jag kände inget alls med förra barnet...
Nu med nummer två om jag anstränger mig så kan jag knappt resa mig eller böja mig.
Jag vet inte om det är ischas eller foglossning.

Rida går alldeles utmärkt för då avlastar jag den delen!:D

KL

Är idag i v 17+0. Väntar förtvivlat på att det ska börja synas och kännas!!
I fredags kväll kände jag små "tickningar" flera gnger. Undrar om jag bara inbillar mej, eller om det kan ha varit bebis....?

Har varit himla seg och trött mestadels, men i helgen, jösses, jah har klättrat på väggarna!! Så mkt som jag ridit och pysslat i stallet i helgen har jag inte gjort sen jag plussade :)
Idag där emot.... Trött så trött. Fixade stallet på fm och det var nästan en nära döden upplevelse..... Höll på att svälta ihjäl innan jag kom hem, och väl hemma med mat i magen och nyduschad tvärsomnade jag I 2 TIMMAR!!! Nog för ja brukar kunna sova på dagen men inte vara totalt däckad så länge.

Idag sa sambon att han längtar ihjäl sej till RUL, som är nästa vecka. Själv är jag endast nervös......!!!

Fram tills för ngra dagar sen har jag orkat stå emot att titta på kläder, och
barnvagnar, men nu kikar jag för fullt, så roligt!!! Även om det är tidigt. Det där med barnvagnar det är ju en hel djungel!! Lär nog bli många resor runt omkring och titta, klämma och provköra innan man förhoppningsvis hittar rätt.
Sambon ville åka redan idag och kolla på utbudet i närmaste affären, hihi raringen, men jag vill allt vänta ett tag till, iaf till efter RUL.

Jag var på UL för två veckor sedan och innan det var jag anti allt som hade med barn och föräldraskap att göra.
Men när jag fick se att det var något i magen så blev det ändring.

Efter att ha pratat med personal på babyaffär så blev en vagn beställd så inte tyget skulle ta slut :D
Försöker hålla mig och inte köpa något för jag ska flytta först så jag har någonstans att göra av allt.

Jag får väl ta och ansluta till tråden:D
Är väl v22 redan :eek: och bebis har börjat kännas riktigt ordentligt även utanpå.

Har idag varit hos sjukgymnast och äntligen fått ett foglossningsbälte (tänk om man vetat hur behagligt det känns så man letat rätt på ett mkt tidigare)
Är även sjukskriven sen en tid tillbaka eftersom jobbet inte kan omplacera mig och jag verkligen inte kan hantera nattarbete.. Än sålänge är det bara skönt för det där med att tröttheten släpper allteftersom har min kropp tyvärr missat..
Tror visserligen jag kommer att hinna klättra på väggarna eftersom det verkar som att jag kommer få stanna hemma resterande graviditet också med tanke på bristen på omplaceringsmöjligheter.

Måste fråga, är det någon mer än jag som tycker att det ibland känns lite obehagligt i magen med vissa rörelser? Jag har grymt svårt för när bebis trycker sig mot framkant men alla andra aktiviteter den pysslar med är rätt mysiga:love: Men så har jag haft skitsvårt för alla vanliga kläder nästan från det att man plussade, får panik när det trycker på magen det minsta lilla.

Ser verkligen fram emot sommaren, dock med lite skräckblandad förtjusning:love::D

Juni:
6/6 - Snyggve
16/6 - SaraXX
21/6 - Proxygirl
26/6 - LillaMy84
30/6 - Svanhild
30/6 - Nenii

Juli:
3/7- krummiganti
15/7 - _MickiZ
24/7 - skogstrollet

Jag kan tycka att det är lite obehagligt hur magen förändras, när jag ska resa mig från liggande läge t.ex. törs jag inte röra mig rakt upp för det känns som om ljumskarna (ligamenten?) jag vet inte.. ska lossna...? Det finns liksom inget stöd där, allt är mjuk och jag blir fundersam över hur det ska kännas när magen är stor...

Mina katter och även den lilla hunden har för vana att sova på min mage i t.ex. tvsoffan, det går inte alls längre. Sjukt oskönt.

Jag är också trött, sover i snitt 10 timmar per natt.

Senast ändrad:

Och jag avskyr att sätta mig på toa! Precis i mellanläget innan man landat så är det fruktansvärt obehagligt för magen :crazy: Detsamma att hosta, nysa eller sträcka på sig = aj aj aj.

Tråkigt att du också är sjukskriven, man tröttnar jäkligt fort...

Väldigt skönt att höra att ni också har lite busiga bebisar:) jag tror att min nu har hittat kisseblåsan också, gör ju inget annat än travar på toa ( folk i min omgivning har varit lite besvikna eftersom det varit hur lunt som helst på den fronten och jag i vanliga fall har världens minsta blåsa :D får helt enkelt erkänna mig besegrad:p)

Jag hade ju tänkt försöka spara lite extra nu innan man normalt går hem, men det verkar ju inte så lovande. Gå hemma är ju inget man blir rik på direkt.
Men lyckas dom inte hitta nåt jobb åt mig så tänkte jag ev försöka tenta upp lite betyg, men dom planerna har ju gått sådär tidigare så vi får väl se :angel: Lite krångligt med alla regler hit och dit också, har ju knappt haft en sjukdag innan så det är rätt mycket att plugga på FK fronten känns det som.

Hur länge har ni tänkt vara lediga? Och hur tänkte ni dela upp ledigheten med pappan?

Hur 17 ska det förresten gå längre fram, jag känner mig redan så sjukt osmidig och det har jag gjort ett tag.. Få på sig skor, ta sig i och ur bilen, få upp saker från backen mm mm.. Det är ju liksom halva tiden kvar och jag har en rätt liten mage som bara synts i ett par veckor :rofl:

Senast ändrad:

Vad skumt, jag vart rätt förvånad över hur det funkar här. BM berättade bara adressen till sjukgymnasten och lite vad den kommer att göra. Sen var det bara att knalla dit, två dagar i veckan har dom drop-in i ett par timmar och inga remisser eller liknande behövs heller. Var helt säker på att halva dagen skulle gå med tanke på belastningen på jourmottagningarna brukar se ut, men efter en knapp timma var jag ute med ett foglossningsbälte i handen.
Jag trodde sånt styrdes länsvis?
Men hoppas att det löser sig för din del också, inte kul när man inte blir tagen på allvar. Särskilt med inställningen som verkar vara alldeles för vanlig "men lilla vän, det skulle du ju ha tänkt på innan" :mad:

Fattar inte detta :( Har du fått hjälp via landstinget med sjukgymnastik? Jag har i alla fall de 2 senaste graviditeterna kraftigt efterlyst det men får INGEN hjälp :( Med minsta dottern var jag som sämst på kryckor men hjälp fick jag inte ändå varken gymnastik eller tens eller annat :(:devil:

Hur 17 ska det förresten gå längre fram, jag känner mig redan så sjukt osmidig och det har jag gjort ett tag.. Få på sig skor, ta sig i och ur bilen, få upp saker från backen mm mm.. Det är ju liksom halva tiden kvar och jag har en rätt liten mage som bara synts i ett par veckor :rofl:

Jag har en liten betjänt som blir överlycklig när han får hjälpa till :D Tappar jag nåt på golvet eller behöver skor och skohorn så ropar jag på Ludde, bästa servicen jag vart med om. Detsamma att plocka ur diskmaskinen, det går bara inte själv. Men han blir så stolt när han får hjälpa sin mamma :love:

Dels är jag väldigt stor redan och dels har jag ap-ont i ryggen, så jag klarar verkligen allt själv. Är min sambo hemma hjälper han mig givetvis med skorna o.dyl.

Men nåt jag tyvärr måste göra själv, det är att vända mig i sängen på kvällarna. Och det är mitt största helvete :cry: Vissa dagar går det inte alls.

Hur länge har ni tänkt vara lediga? Och hur tänkte ni dela upp ledigheten med pappan?

Glömde ju svara på den frågan också.

Den här gången har vi knappt planerat nåt alls. Förra gången skulle jag vara hemma "minst 1 år" och sambon i minst 6 mån. Efter en månad började jag klättra på väggarna, och så fort jag hade läkt (blev snittad) så började jag jobba. Då var L 3 mån gammal. Vi var hemma ungefär halva veckan var, på sommaren var vi lediga i 8 v ihop och sen började Ludde på dagis när han var runt 16 mån.

Ev. ska jag börja plugga antingen under mammaledigheten eller efteråt, så vi får se hur vi löser det den här gången. Det är ju ingen panik :p

Kisseriet är värst efter att jag ätit lunch elle druckit the....

Jag har ansökt om havandeskap två månader innan pga av jobbet.Jag har lyft till höger och vänster m.m.Känns tungt redan.
Kör bil en timme till och från jobb var dag.Jobbar skift morgon/kväll.

Då få dottern vara på dagis så jag kan ju vara och fila i stallet i min egen lunk.
Shettis som ska köras in och en islandshäst som ska tränas efter bästa förmåga.
Sedan kan man fixa runt här hemma, bor i hus med trädgård.
Är det jobbigt kan man ju ligga på soffan och vila sig.

Förra barnet lämnade jag på dagis när hon var 14 månader för då var hon jobbig och krävde så mycket lek så det var dags och börja och rasta henne på dagis.

Denna rundan kan bli annorlunda då hon kanske kan leka med sitt syskon.

Jag kommer vara hemma själv pga av att jag trivs inte på mitt jobb och gubben trivs på sitt och tjänar betydligt mera än mig om man nu ska stirra på pengarna.
Eftersom jag jobbar skift har ju pappan haft dottern varannan vecka när jag jobbat kväll.

Min lilla mage har med en del skumma saker för sig, jag kan absolut inte nysa eller skratta för mycket i "utsträckt" läge, inte heller resa mig rakt upp om jag ligger på rygg. Magmusklerna på sidorna och ner mot ljumskarna blir som huggande knivar då.
Men jag känner inget direkt obehag av vad bebisen gör där inne, dock är nya grejen att ha sig absolut mest aktiva tid på dygnet precis när jag ska sova runt 22-23 :)

Jag är redan upprörd över försäkringskassan efter den lilla kontakt jag hunnit ha med dem nu, det bara ska ju vara osmidigt! grrr..

Det här med ledighet är ju jättesvårt tycker jag, min arbetsgivare vill veta ett minimum som jag ska vara hemma redan nu? Jag tänker nog säga ett halvår från 1/5 då jag beräknas gå hem på graviditetspenning till att börja med. Sen kanske jag går tillbaka och jobbar deltid ett tag, men jag har tänkt plugga på distans också och åååh, det är ju så svårt att veta i förväg!

I fredags kväll kände jag små "tickningar" flera gnger. Undrar om jag bara inbillar mej, eller om det kan ha varit bebis....?

Det tror jag verkligen att det kan ha varit, jag kände också små intensiva tickningar i några dagar innan den första tydliga buffen kom!

Inte konstigt att AG vill veta hur länge man är hemma. Det är ju mycket svårare för dom om man säger 1 år men dyker upp efter några månader, än att man ber om förlängt.

Jag har haft mycket kontakt med F-kassan och *peppar peppar* så har allting fungerat jättesmidigt! De skickar alla papper utan dröjsmål, ringer om nåt är oklart och viktigast av allt - betalar alltid ut i tid! :D

Inte konstigt att AG vill veta hur länge man är hemma. Det är ju mycket svårare för dom om man säger 1 år men dyker upp efter några månader, än att man ber om förlängt.

Jag har haft mycket kontakt med F-kassan och *peppar peppar* så har allting fungerat jättesmidigt! De skickar alla papper utan dröjsmål, ringer om nåt är oklart och viktigast av allt - betalar alltid ut i tid! :D

Det trista med FK är kön...du har nummer 254....

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 839
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 322
Senast: Enya
·
Hundhälsa Nu är det jag som startar en sådan tråd, en som handlar om hur man vet att det är dags 😔 Man brukar ju säga att när man funderar på det...
Svar
18
· Visningar
1 906
Senast: Tuggben
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 444
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar