Sommarföräldrar 2011

Sv: Sommarföräldrar 2011

Fattar inte detta :( Har du fått hjälp via landstinget med sjukgymnastik? Jag har i alla fall de 2 senaste graviditeterna kraftigt efterlyst det men får INGEN hjälp :( Med minsta dottern var jag som sämst på kryckor men hjälp fick jag inte ändå varken gymnastik eller tens eller annat :(:devil:

Jag sökte både genom VC och mödravården och det var inget snack om saken nånstans. Fick tid på ett par veckor. STÅ PÅ DIG!!
Det finns speciella träningsprogram för gravida, klart du måste få hjälp. Jag fick låna en TENS också men var inte alls imponerad.

Hmm, ok får stå på mig ännu mer med andra ord. De fattar nog inte att jag menar allvar. Bonnkärring som jag är... suck :( de ser bara en välmusklad kropp o en rätt tuff tjej o glömmer då att även sånna kan ha foglossning:cry:

Smart! Ludde var beräknad till 12 maj och kom den 28 maj. Den väntan var inte alls lång :p

Hmm, ok får stå på mig ännu mer med andra ord. De fattar nog inte att jag menar allvar. Bonnkärring som jag är... suck :( de ser bara en välmusklad kropp o en rätt tuff tjej o glömmer då att även sånna kan ha foglossning:cry:

Bli förbannad, det brukar funka :) När jag först kom till läkaren hade jag så ont i ryggen att jag knappt kunde lyfta benen, än mindre ligga ner. han undersökte knä och höfter eftersom jag är överviktig, ryggen tittade han inte ens på :grin:

Det är en dosa med sladdar som du kopplar till plattor som du sätter vart som helst på kroppen. Sen får du elektriska impulser, man kan själv välja hur starka. Känns rejält obehagliga, men sägs döva smärtimpulserna.

Juni:
6/6 - Snyggve
16/6 - SaraXX
21/6 - Proxygirl
30/6 - Svanhild
30/6 - Nenii

Juli:
14/7 - _MickiZ

Så, vad har ni för er och hur mår ni allihopa?

Här konstaterades det häromdagen att jag definitivt inte kan knäppa mina "vanliga" byxor längre, så lite har magen allt växt. Den där inne har i två dygn levt rövare o sparkat runt som jag vet inte vad, tur att det inte gör ont ^^

Idag har jag ägnat eftermiddagen åt att baka tårta, som ska intas i morgon :d

Så en relevant fråga. Det här med babyskydd, jag har hört att det går att hyra? Från var och är de isåfall nya eller begagnade? Någon som vet?

fast sexdrömmar kan ju vara jättehärligt! :o

I natt drömde jag att jag blev uppvaktad av en kostymklädd delegation som överräckte en avlång silver-trumpet som pris för att jag inte fått missfall.. :confused: :D

En helt annan grej ...

Nu när vi är på "rätt sida" av graviditeten har jag/vi börjat kolla lite grejer och så. Det här med kläder tycker jag är jättesvårt! :o
Nya kläder känns ju fint och fräscht men begagnade är ju så mjuka och urtvättade och bra ... tittar mycket på Tradera..

Men sån här mössa alltså.
Jag har hittat supersöta som de ska ha från förlossningen. klarar de sig med sån sen? Eller behöver man en hjälm?

och vad ska man sova i?
Jag är barnsligt förtjust i såna här sovpåsar, men tycker bebis att det är bra..? Ska man ha både och kanske?

och hur mycket kläder kommer den att behöva egentligen?!
Långärmat, kortärmat?!
Det är ju mitt i sommaren liksom...

Oja här är en som drömmer om det ena och det andra!!!!Nästan så det är skönt och inte drömma visa nätter utan sova!

Juni:
6/6 - Snyggve
16/6 - SaraXX
21/6 - Proxygirl
30/6 - Svanhild
30/6 - Nenii

Juli:
3/7- krummiganti
14/7 - _MickiZ

Så en relevant fråga. Det här med babyskydd, jag har hört att det går att hyra? Från var och är de isåfall nya eller begagnade? Någon som vet?

Här är det sjukstuga :( förkylning o bihåleinflammation, sen hosta rejält o avslutas(?) med rejäl diarré :( nu får det va nog nu tycker jag hela kroppen har fått sitt!

På frågan om babyskydd så stämmer det att det går att hyra. Det finns på sjukhuset att hyra. Här kostade det för några år sedan 500 kr. Vi hyrde till första barnet, till de andra köpte vi ett eget babyskydd med bas. Suveränt att slipp trassla med bälten.

Juni:
6/6 - Snyggve
16/6 - SaraXX
21/6 - Proxygirl
30/6 - Svanhild
30/6 - Nenii

Juli:
3/7- krummiganti
15/7 - _MickiZ blev framflyttad en dag på RUL :)

Det är förkylt här också.. :crazy: Men med mera järntillskott så mår jag ändå bättre än förut. Vi var till BM förra onsdagen och fick höra hjärtljud, det slog så stadigt och snabbt! Riktigt fascinerande.
På fredag väntar RUL.

Just nu är jag så överväldigad över att vi kommit så långt redan, v18 nu - nästan halvvägs igenom!

Magen har inte vuxit så mycket mer men däremot känner jag att det rör sig mer där inne även om jag inte kan särskilja några specifika sparkar eller så, bara.. rörelser. :)

Juni:
6/6 - Snyggve
16/6 - SaraXX
21/6 - Proxygirl
30/6 - Svanhild
30/6 - Nenii

Juli:
3/7- krummiganti
15/7 - _MickiZ
24/7 - skogstrollet

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 839
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 322
Senast: Enya
·
Hundhälsa Nu är det jag som startar en sådan tråd, en som handlar om hur man vet att det är dags 😔 Man brukar ju säga att när man funderar på det...
Svar
18
· Visningar
1 906
Senast: Tuggben
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 444
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar