Sommarföräldrar 2011

Sv: Sommarföräldrar 2011

Jag är bara glad att du inte tog illa upp :D

Hur gammal är din pv då? Har han jobb och så? Det underlättar en hel del och förenklar det mesta ;) Men håller med om att det är guld värt att ha sin mamma i närheten, jag hade nog inte klarat mig utan henne i början. Vet en gång när L vägrade somna. Han hade vart vaken typ 6 h i sträck och var bara nån vecka gammal, så vid 23 på kvällen ringde vi hit mamma som tog över. Efter 45 min sov han :banana:

Vi är nog också ganska "kill- och tjejsaker", men tycker att t.ex. grönt och rött är jättefint på både och utan att vara neutralt. Med L i magen målade vi rummet blått månaden innan, för jag var så säker på att det var en pojk :D

Min pojkvän är lika gammal som jag serru, så är läget. ;) Alltså så tar han också studenten till sommaren. Har söker för fullt, hittar han inget så vill han gå som lärling som hovslagare. Vi måste antagligen gå via kommunen och få bostadsbidrag..

Mammor är guldvärda! :love:
Låter helt underbart att din mamma kunde rycka in!

Ja precis, det är det jag menar mycket med planering. :D

Jag gjorde UL i v.6 (för att få bekräftat pga oregelbunden ägglossning) v.8 (pga oro) och v.13 (pga oro). Fast då hade jag redan haft ett missfall och ett MA så både läkaren och BM tog min oro på allvar.

De första två ringde jag bara gynläkaren och bokade tid, kostade 320kr/st och gick på högkostnadskyddet. Det tredje föreslog BM och det blev då gratis då det gick på remiss.

Har RUL om ca två veckor nu och oron har släppt.

Vi gjorde ett vul i 7+2, av anledningen att jag var så deppig och förvirrad och inte visste vad jag ville..... Såg ju då ngt som såg ut som en liten nöt :love: på skärmen. Men nojjar över att hon inte tittade ordentligt då..... Lixom bara kollade att " jo du är gravid" men Inge mer just för att jag var där av den anledningen jag var. Men nog borde hon ju sett ett hjärta då....? Och hon sa ju att det hon kunde se eftersom de var då tidigt såg bra ut iaf.......
Idag damp brevet för rul tid ner i brevlådan. Vart både super glad och mer
nervös.
Vi borde vara väldigt lika långt gångna? Fick oxå tid om typ två veckor....

Jag är rätt säker på att de kollar hjärtat vid alla UL, om det nu inte är så tidigt att det är omöjligt då.

Jag gick in i v.17 idag. :) Ska göra RUL på fredag nästa vecka. Ja i v.7 borde man väl se ett hjärta har jag för mig, men sa hon att allt såg bra ut så måste ju hjärtat ha slagit som det ska. ;)
Ska du till BM snart? Jag ska dit på onsdag och då ska vi försöka lyssna efter hjärtat sa hon.

Lite OT men jag måste jag säga att jag tycker det är jätteintressant att vi är mammor som ska ha samtidig men är i så olika åldrar i tråden. :laugh:

Angående mammakläder var jag faktiskt tvungen att skaffa ett par mammabyxor redan nu. De gamla jeansen funkar hyfsat än men bekvämt är det knappast.... Jag passade på i mellandagsrean! Ellos har bekväma mammajeans "boyfriendmodel" som nu är nere på 120kr paret tror jag.

Jag gick in i v.17 idag. :) Ska göra RUL på fredag nästa vecka. Ja i v.7 borde man väl se ett hjärta har jag för mig, men sa hon att allt såg bra ut så måste ju hjärtat ha slagit som det ska. ;)
Ska du till BM snart? Jag ska dit på onsdag och då ska vi försöka lyssna efter hjärtat sa hon.

Lite OT men jag måste jag säga att jag tycker det är jätteintressant att vi är mammor som ska ha samtidig men är i så olika åldrar i tråden. :laugh:

Angående mammakläder var jag faktiskt tvungen att skaffa ett par mammabyxor redan nu. De gamla jeansen funkar hyfsat än men bekvämt är det knappast.... Jag passade på i mellandagsrean! Ellos har bekväma mammajeans "boyfriendmodel" som nu är nere på 120kr paret tror jag.

Jag är i v 16+0 idag enl egna beräkningar, men går jag efter vul som ja gjorde då i v 7 så ska va i 16+ 2 idag. Ja jag försöker lugna ner mej..... Jösses lixom, vart kom all denna nervositet ifrån? Jag som annars är lugnet själv...??!!
Prata med en kompis idag oh hon skulle in på tidigt vul och de hade sagt till henne att bara hon gått över sex fulla veckor så kan de se hjärtat. ...?
Nej inget besök på gång. Bara varit på inskrivning. Nästa snack me BM är över tele efter rul och är alltbra då så skulle de nog dröjja med besök framåt v 23-25...... Fast jag fick sjklart komma tidigare sa hon om jagville träffas oh prata och så. Verkar vara lite olika beroende på vart man bor hur besöken ser ur, eller ja, när man ska dit.

Ngra mamma-kläder är de inte dax för än här..... :(

Jag är rätt säker på att de kollar hjärtat vid alla UL, om det nu inte är så tidigt att det är omöjligt då.

Jo jag tror nog de ja med....... egentligen.... När jag lugnar mej tänker vettigt :) Var ju i v 7+2 då så borde man ju kunna se. Dum som ja är så frågade jag ju inte, men hade fullt upp med att ta de lugnt och inte flyga ur stolen :grin:

Jag gjorde ett vanligt ultraljud runt v.7-8 och då var det enda de sa att "ja, du är gravid och det finns ett foster." Det var då för tidigt att säga mer eller se hjärtat enligt dem.

Jag var förresten på inskrivning i v.11 eller 12 och har nästa besök när jag är i v.25 ungefär, men har ju direktnummer till "min" BM om jag vill ställa frågor eller börjar må dåligt på något vis.
Dock verkar det vara vanligt att man har ett besök nånstans däremellan? Iaf tycker jag det är vad man läser sig till.. Men det är säkert olika och somsagt, allt är normalt ;)

Nu har vi samma "besökstider" som du, men förra graviditeten hade man ett extrabesök i v. 19 eller nåt. Det behövs ju inte speciellt många kontroller i början, även om det lugnar ens egna oro lite :)

Vi var på första träffen med BM i vecka 7-8 nånting, sen en gång i vecka 12 och nu är nästa i vecka 25 som är om 3 veckor :bump:

Alla träffarna har varit "bestämda" av dem, vi har inte gjort något extra sas. Men det verkar vara väldigt olika på olika ställen.

Sen gjorde vi KUB/NUPP nån gång i höstas och RUL för en månad sen typ.

Nu ska jag försöka engagera mig lite igen... :laugh:
Jag är/har varit fruktansvärt trött vilket har påverkat mig psykiskt. Nu har jag fått vila ordentligt (sjukskriven) och börjar bli mig själv igen..

Säg mig en gravid-krämpa och jag har den inom tio minuter... :(
Förra veckan köpte jag stödstrumpor och de var för stora så jag tänkte lämna tillbaka de, tur jag inte gjorde det för nu får jag nästan inte på mig de.. :p

Spännande med UL!!!!
Jag var så jäkla nervös att jag trodde jag skulle dö innan mitt men det gick jättebra. :)

Jag har köpt tre par mammabyxor som jag har när jag är "ute på" men här hemma drar jag runt i mjuiksbrallorna, som hänger lite så där sexigt under magen. ;)

Drömmer ni mycket tok?

Jobbigt att du har det så! :(

På tal om drömmar - OH JA!! Helt sinnessjuka drömmar, och av nån anledning handlar dom ofta om sex :crazy: Inte vanligt sex heller utan den ena drömmen är värre än den andra. Det är tydligen rätt vanligt att gravida drömmer konstigheter.

fast sexdrömmar kan ju vara jättehärligt! :o

I natt drömde jag att jag blev uppvaktad av en kostymklädd delegation som överräckte en avlång silver-trumpet som pris för att jag inte fått missfall.. :confused: :D

En helt annan grej ...

Nu när vi är på "rätt sida" av graviditeten har jag/vi börjat kolla lite grejer och så. Det här med kläder tycker jag är jättesvårt! :o
Nya kläder känns ju fint och fräscht men begagnade är ju så mjuka och urtvättade och bra ... tittar mycket på Tradera..

Men sån här mössa alltså.
Jag har hittat supersöta som de ska ha från förlossningen. klarar de sig med sån sen? Eller behöver man en hjälm?

och vad ska man sova i?
Jag är barnsligt förtjust i såna här sovpåsar, men tycker bebis att det är bra..? Ska man ha både och kanske?

och hur mycket kläder kommer den att behöva egentligen?!
Långärmat, kortärmat?!
Det är ju mitt i sommaren liksom...

Inte om man vaknar tillsammans med en 1,5-åring på morgonen och en sambo på jobbet ;)

Vi fick jättemycket begagnat i början och dom kläderna är ju bra mycket mjukare och skönare. Men tvättar man alla nya kläder så är dom helt okej tycker jag, och mycket roligare att använda :D

vad är det för hjälm du undrar över? :confused: Ludde hade på sig BB-mössan i början, men det var så jäkla varmt den sommaren att han ofta låg i enbart kortärmat och kortbyxor. På natten sov han med bara blöja, öppet fönster och fläkten igång! Ja, vi blev kallade för barnmisshandlare, men när det är 35 grader varmt ser jag det som misshandel att klä på barnen...

Vi frågade en BM hur mycket kläder barnen behöver. Lika mycket som du själv blev svaret. Blåser det behöver de givetvis nåt som skyddar, detsamma med direkt solljus. I vagnen blir det dock väldigt varmt, så man ska passa sig. Ludde klagade aldrig när han var så liten, sa inte ens till när han var hungrig alla gånger. Men blev han för varm så jäklar! :)

kl

Jag var på UL förra veckan. Blev helt salig när jag fick se den lille där inne. Var en sådan otrolig känsla. Det roliga var när man såg hur mkt lillknutten rörde sig där inne, men jag kände inte ngt. En del säger till mig att barnets rörelser känns som bubblor, men jag har haft kanonmkt bubblor ända sedan jag var gravid ;)

Jag har börjat få väldigt ont i ryggen nu, svårt o sova. Så jag ska börja på sjukgymnastik. Finns det ngn annan som gått/går på ngt liknande.

Jag har gått på sjukgymnastik :) Fick ett träningsprogram som inte fungerade alls, gjorde skitont efteråt. Fick då prova akupunktur (som smärtlindring) men kände ingen skillnad alls. Så nu går jag på bassängträning 2 ggr/vecka och det gör gott så länge jag är i vattnet iaf ;)

Fattar inte detta :( Har du fått hjälp via landstinget med sjukgymnastik? Jag har i alla fall de 2 senaste graviditeterna kraftigt efterlyst det men får INGEN hjälp :( Med minsta dottern var jag som sämst på kryckor men hjälp fick jag inte ändå varken gymnastik eller tens eller annat :(:devil:

Hihi, nä det är klart! ;)

Jag har ingen stor förhoppning om att få "ärva" en massa kläder tyvärr utan det blir till att köpa...

Det är sån "hjälm-mössa" jag surrar om! ;)
Förra sommaren var ju extremt varm. Det känns lite dumt att köpa typ långärmade kläder och så om det skulle visa sig bli jättevarmt... men det är klart att man kanske inte behöver ha byxor på sig om man har en body eller så... :D

Proxygirl: Härligt va? :-) Skönt att det gick bra!! Bubblorna är säkert rörelser. Det märks sen när det blir tydligare. ;) jag har känt rörelser sen v. 16.

Jag har inte varit iväg på sjukgymnastik men skulle kanske behöva. Ryggen är inte som den borde. Jag har ju alla krämpor som finns att få jag, rena hypkondrikern.. :angel:

Kan vi inte göra en lista på när man är beräknad, enligt UR eller RUL. Vi alla är ju sommarföräldrar men kan vara kul ändå!

Kan börja :)

Juli:
14/7 - _MickiZ enligt UL

kom igen skriv på nu :D

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 836
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 307
Senast: Enya
·
Hundhälsa Nu är det jag som startar en sådan tråd, en som handlar om hur man vet att det är dags 😔 Man brukar ju säga att när man funderar på det...
Svar
18
· Visningar
1 906
Senast: Tuggben
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 444
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar