Sommarföräldrar 2011

Sv: Sommarföräldrar 2011

Första barnet köpte vi bilstol och beställde vagnen.

Kläder hade vi knappt nåra.

Dottern föddes en månad för tidigt och sedan löste det mesta sig själv med svärföräldrar7föräldrana som köpte kläder i mängder.Lämpligtvis sommarrea!
Sedan fick vi en himla massa mer ända upp till stl 74.

Det brukar lösa sig.

Gubben fick fixa dom flesta grejjorna med svärmors hjälp under veckan efteråt vi låg på sjukan.Sköt dyna, spjälskydd m.m.

Personligen tycker jag det är bättre och köpa eftersom man behöver det.

KL

Jaha, hej allihopa!
Tar mej nu i kragen och "anmäler" mej här efter att ha följt denna tråd ngra veckor. På måndag är jag enl mina beräkningar i v 16+0, men enl vul som gjordes tidigt i graviditeten så är jag i 16+2 på måndag. Detta är första barnet.

I början av grav måde jag hemskt både fysiskt och psykisk, sjukskriven över en månad i sträck. Mår nu bättre. Känner mej dock deppig till och från trots att jag känner stor glädje för graviditeten.

Ngt som gnager ngt så fruktansvärt just nu, ja jag blir snart galen, det är att jag tror ngt är fel, att det är tomt....!!! Tänk så hemskt att upptäcka ngt sådant på rul... Är livrädd för MA!! Ngn mer som har sådana här rädslor och funderingar?

Syns inte ännu att det bor ngn i min mage. Är bara svullen och känner mej allmänt småfet...... Är ju väldigt olika, men när började det synas en riktig kula på er?

Det är fullständigt normalt att känna så! Tror nästan alla är livrädda inför UL, även om man känt rörelser. Men oftast går det ju bra.

Jag har använt mammakläder sen v 12 med båda barnen, har dock inte haft en riktig kula då men ändå känt obehag över vanliga kläder. Kulan har kommit runt v 14-15 tror jag. Men så är man lite fet sen innan också :p

På mig syntes inte magen alls förrän i v24-25... Är nu i v36 och använder fortfarande inte mammakläder. Så det där är väldigt olika!

Jag är i vecka 17 + 4 och fram tills i torsdags när vi va på UL var jag helt säker på att det var tomt i magen. Men det fanns ett litet barn där inne :D

Välkommen!

Vad jag har hört så är det helt normalt att känna oro som du gör, faktum är att i princip allt är normalt när man är gravid och frågar min barnmorska ;)

Jag var jättenervös när ultraljuden närmade sig och tycker fortfrande att hela situationen är ganska overklig.

Jag är i v. 20 nu och det syns ingen gravidmage på mig än, definitivt inte med kläder på. Men en vän till mig hade en supertydlig kula i samma vecka så det är nog omöjligt att förutspå när det syns.

Välkommen!

Vilken tur att du var gravid då :D

Jag blev också sådär pigg och orkade massor en period, nu har det dock vänt så nu är jag trött hela tiden igen.. Det vore himla trevligt om elegin ville komma tillbaka en vända till!

KL

Ni har börjat diskutera mammakläder m.m. Jag har inte börjat använda MAMAMkläder men jag har lite mjukare, lite större kläder. Vikten o kroppen ser ju lite annorlunda ut den första tiden efter förlossning så de där "tjockiskläderna" använder jag nu, o så mycke tights o tunika/klänning när jag vill va fin :)

Kom att tänka på igår hur vi alla mår egentligen? Med trean för min del var det rätt snabbt ONT i bäckenet när jag red så jag fick hålla mig till tömkörning och körning i ca ett halvår. Nu är jag i v 20 och kan fortfarande rida helt smärtfritt så gissa vem som är lycklig!?:banana:

Det är fullständigt normalt att känna så! Tror nästan alla är livrädda inför UL, även om man känt rörelser. Men oftast går det ju bra.

Jag har använt mammakläder sen v 12 med båda barnen, har dock inte haft en riktig kula då men ändå känt obehag över vanliga kläder. Kulan har kommit runt v 14-15 tror jag. Men så är man lite fet sen innan också :p

Skönt att höra att man inte är ensam om att känna/bete sej såhär !! Gör så mkt att få prata med andra som går igenom, eller redan gått igenom det man själv går igenom just nu.

Har inte inhandlat ngra mamma-kläder ännu. Villvänta till efter UL, och än sålänge så fungerar mina vanliga kläder. Dock haft en gummi-snodd i alla jeans fr dag ett då det känts obekvämt annars.

På mig syntes inte magen alls förrän i v24-25... Är nu i v36 och använder fortfarande inte mammakläder. Så det där är väldigt olika!

Så skönt att höra att magen dröjde för dej med. Jag blir lite lugnare trots att jag ju eg vet det är så väldigt olika.

Välkommen!

Vad jag har hört så är det helt normalt att känna oro som du gör, faktum är att i princip allt är normalt när man är gravid och frågar min barnmorska ;)

Jag var jättenervös när ultraljuden närmade sig och tycker fortfrande att hela situationen är ganska overklig.

Jag är i v. 20 nu och det syns ingen gravidmage på mig än, definitivt inte med kläder på. Men en vän till mig hade en supertydlig kula i samma vecka så det är nog omöjligt att förutspå när det syns.

Ja min BM sa samma sak på inskrivningen :) Men är så mkt jag kom på i efterhand som jag hade velat fråga!! Tur buke finns, för nu dröjer de ju väldigt innan jag får träffa henne känns det som!

Ja allt känns så himla overkligt!! Vi har börjat berätta för de närmaste attvi väntar barn, men när jag hör orden komma ur mej eller sambon känns det så märkligt!! Känns som att det kommer bli lite lite lugnare efter UL , som om vi då har ngt slags "bevis" på att det vi berättar för anhöriga är sant :love:

Jag mår väl sådär egentligen. Jag älskar att vara gravid, men har det ganska tufft just nu. Det går nog över framåt juni :D

Ngt som gnager ngt så fruktansvärt just nu, ja jag blir snart galen, det är att jag tror ngt är fel, att det är tomt....!!! Tänk så hemskt att upptäcka ngt sådant på rul... Är livrädd för MA!! Ngn mer som har sådana här rädslor och funderingar?

Jag gjorde UL i v.6 (för att få bekräftat pga oregelbunden ägglossning) v.8 (pga oro) och v.13 (pga oro). Fast då hade jag redan haft ett missfall och ett MA så både läkaren och BM tog min oro på allvar.

De första två ringde jag bara gynläkaren och bokade tid, kostade 320kr/st och gick på högkostnadskyddet. Det tredje föreslog BM och det blev då gratis då det gick på remiss.

Har RUL om ca två veckor nu och oron har släppt.

Är i v. 18+3 & ska på RUL om exakt en vecka, ska bli jättespännande. Är det någon här som har varit på RUL och velat veta kön och inte fått veta? :crazy:

Jag känner eftersom jag går i skolan nu och precis hinner ta stundenten så vill jag kunna planera så mycket jag kan, en fördel är att veta kön så man kan ha allt klart tills det lilla livet kommer! :love:

Måste vara tufft att gå på gymnasiet och vara gravid. Eller är det bara fördomar? :o Hur har dina kompisar och föräldrar tagit det? Förstår om du inte vill svara, isf ber jag om ursäkt.

Jag har inte bett om att få veta könet, vet att det är lönlöst :p I vissa landsting säger dom det och annars finns alltid möjligheten att betala för det. Om man nu absolut vill veta så kan det vara värt pengarna.

Men ärligt talat så behöver man inte veta könet för att kunna planera, det enda inköp man bör vänta med tills man vet är väl isf klänningar ;)

Det är faktiskt helt okey att vara gravid på gymnasiet förutom de dagarna man kanske inte mått så bra, då är det lite jobbigare (+ att det är min sista termin och jag ligger mycket efter). Det är inte jättemånga vänner som vet om än, magen har vuxit en del men lyckats dölja det tillsvidare, efter RUL som är om en vecka. De som vet det är nästan gladare än vi :D (inte bokstavligen, men du förstår) så vi har inte hittils hört några fördomar men det kommer väl. Föräldrarna blev väl mest oroliga över att jag inte har någon ekonomi + inget boende än efter skolan. Nu är de glada och hjälper flitigt till med letandet efter bostad. Jag och min pojkvän söker i första hand i Göteborg (min hemstad) eftersom jag är så ung så vill jag gärna ha min släkt, framför allt min mamma nära. Göteborg är väldigt svårt att få så om det inte alls går så får vi antagligen bostad i Halmstad, min pojkväns hemstad. Vilket stressar mig väldigt mycket och tar över mycket tankar.

Nej, klart man inte MÅSTE veta, men vi anser att det är bra eftersom vi vill planera allt tills det är dags. Vi är väl lite blåa & rosa av oss om du förstår vad jag menar, alltingen killigt eller tjejigt. :laugh: Alltså inget neutralt.

Hoppas du fick svar på det du undrade, är rätt öppen så det är bara och fråga om du inte fick "svar" på något :)

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 836
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 307
Senast: Enya
·
Hundhälsa Nu är det jag som startar en sådan tråd, en som handlar om hur man vet att det är dags 😔 Man brukar ju säga att när man funderar på det...
Svar
18
· Visningar
1 906
Senast: Tuggben
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 444
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar