Sommarföräldrar 2011

Sv: Sommarföräldrar 2011

Ja, men jag är alltid imponerad över hur fort det går trots det. Och att de hela tiden talar om hur många som jobbar just då :)

Det tror jag verkligen att det kan ha varit, jag kände också små intensiva tickningar i några dagar innan den första tydliga buffen kom!

Där ser man, då hoppas jag det blir samma här :)
Det är ju lustigt vad otålig man är, som ett barn på julafton fast tio gnger värre, hehe!!
Läser ju allt man kommer över, och det står ju ofta att det för förstföderskor facktist kan dröja till v 20 innan riktiga buffar känns, så jag får väll ge mej till tåls oh vänta vänta :)

Nej så konstigt är det kanske inte men det känns väldigt avlägset nu, är ju en halv evighet kvar till barnet föds så för mig känns det svårt att avgöra redan nu hur länge jag ska vara hemma. Mitt arbete inte upplagt så att någon person tar just min specifika plats utan det funkar lika bra med en mindre eller en extra i själva organisationen.

Man kanske är lite extra nojig som förstagångsförälder också, allt är ju nytt och jag är rädd att glömma något väsentligt :)

Jag var likadan förra gången ;) Men vad smidigt ditt jobb måste vara som inte behöver ha in vikarie :) Blir ju lite mer flexibelt då antar jag.

*kl*

Jag ska på ultraljud idag och börjar bli en aaaning nervös! :crazy:
Tänk om det inte är nåt därinne...

I flera veckor har jag känt dom där "tickningarna". Men igår och idag NOLL! Så nu tror jag att jag bara inbillat mig allt! Oj oj...

Jag är ju troligtvis i v 19, så håll tummarna! :)

*kl*

Förkyld och gravid, vad gör man...? :crazy:

Echineeachineeaellervaddetheter får man ju inte ta. Whiskey är uteslutet :p. Bita ihop, lida och vänta ut eländet?

Juni:
6/6 - Snyggve
16/6 - SaraXX
17/6 - Majola
21/6 - Proxygirl
26/6 - LillaMy84
30/6 - Svanhild
30/6 - Nenii

Juli:
3/7- krummiganti
15/7 - _MickiZ
24/7 - skogstrollet

*lånar min egna knapp*
är ju lite nyfiken på hur ni haft det med cravings:) ( fast nu när jag frågar får jag nåt vagt minne om att jag läst nåt om det redan :o )

Vitlökschock, isglass och te :idea:

Oh yuck, min hjärna satte genast ihop det till en smakkombination och jag fick hålla tillbaka kväljningarna...!! :eek: :D

Grattis på födelsedagen!

Angående cravings har jag inget speciellt jag är sugen så där, men till och från kommer det en omättlig lust efter något speciellt. Jag äter det 1,2 elr 3 ggr sen går det över. Hittills har det varit spaghetti med ketchup, napoleonbakelser, apelsinjuice, falukorv... Smaker från barndomen! :P

:rofl:
Yuck hade jag inte en tanke på när jag skrev, men nu är jag också lite lätt illamående:D

Låter ungefär som mina cravings, att dom bara håller i nån dag.. Men jag har haft allt från extremvälstekt nötkött, a-fil, citron och andra citrusfrukter, kokt potatis till ägg i olika former.. Men det värsta och längsta suget fick jag på brieost av all mat här i världen :mad: men det höll väl i sig för att man inte får äta det:(

Och en tackar för gratulationerna:)
Oh yuck, min hjärna satte genast ihop det till en smakkombination och jag fick hålla tillbaka kväljningarna...!! :eek: :D

Grattis på födelsedagen!

Grattis!!

Ang. cravings - den här gången har det vart som för Skogstrollet. I lördags t.ex. kunde jag inte tänka på nåt annat än grillade hamburgare så vi grillade. -17 grader hade vi, men gott var det :d

Förra gången hade jag 3 cravings som varade ca 2 mån var. Först var det leverpastejmackor med gurka (typ 3-4 st ett par gånger om dagen). Sen aprikoskräm (i mängder). Och sist varmkorv med bröd. Kunde klämma i mig 4 korvar, minst en gång om dagen :eek: Är glad att jag sluppit det den här gången :p

Jaaa leverpastejmackor hade jag också! :D Sen bara tvärdog intresset och en stor bit pastej stod övergiven i kylen. Sen var det saltlakrits ett tag, übersalt holländsk från Lakritsroten :d. Värst var pepparsalamin... :crazy: Men sen kom jag på att göra pastasås av den, då kunde jag steka upp den först. Hade en sväng med Max green'n'garlic dressing också.

Ja, nackdelen är att man tröttnar så fort. Vi slänger nog det dubbla när jag är gravid mot i vanliga fall :o

Jag är så kinkig med maten att jag står och hänger över axeln på sambon när han lagar mat... Gör si, gör så, ha i det, men ha INTE i det där...! Värma rester känns inte heller ok. Samtidigt som jag inte vill laga mat själv... :p

Min sambo har tålamod som en ängel.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 840
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 326
Senast: Enya
·
Hundhälsa Nu är det jag som startar en sådan tråd, en som handlar om hur man vet att det är dags 😔 Man brukar ju säga att när man funderar på det...
Svar
18
· Visningar
1 906
Senast: Tuggben
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 444
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Störiga saker vi stör oss på, del 36.
  • Valet i USA
  • Secret Santa 2024