Sommarföräldrar 2011

Sv: Sommarföräldrar 2011

Oh. Jag hade lite att ta av innan. Nu har jag ännu mer av den varan.

Men jag är ju så hungrig, HELA tiden. Har nog ätit tio lussekatter idag, men det var jag ju nästan tvungen till för de håller ju inte i frysen hur länge som helst. Sambon började precis prata om kvällsmat. Det bär emot lite just nu men om en timma kommer det sitta fint! Av någon anledning tål jag inte kylskåpet dock. Sambon hävdar att det inte alls luktar äckligt men någon lukt är det som letar sig upp i min näsa:eek:.

Känner igen det där. Jag kedjeäter typ hela förmiddan :o Sen klarar jag mig till middagen, och sen kvällsmat. Men helt sjuk vad man kan äta!

Hittills har jag gått upp 4,5 kg jämfört med 7 kg förra gången vid samma tid.

Njae, jag frågade min BM och hon avrådde från både brieost och camenbert som jag frågade om. Även om de är pastöriserade så var det inte ok, om de inte hettas upp så de bubblar sa hon. Men jag får ju iaf äta fetaost :)

Pappas temperament, helt klart... :cool: En till inåtvänd filosof i familjen.

Haha! Vad mysigt!

Våran brås med på sin far, som är ganska musikalisk och liksom har rytmen i blodet.. Bebis hat visat upp en taktkänsla och sköna moves på två ultraljud ;)

Vi är ju totalt ovetandes om könet, men alla tror att det är en pojke så bara för det har vi endast ett flicknamn på förslagslistan ^^

Njae, jag frågade min BM och hon avrådde från både brieost och camenbert som jag frågade om. Även om de är pastöriserade så var det inte ok, om de inte hettas upp så de bubblar sa hon. Men jag får ju iaf äta fetaost :)

Åh, går det bra att äta fetaost? Det har jag missat och jag är suuugen! Är det nåt särskilt märke eller nåt man ska tänka på?

Javisst :) kolla bara så mjölken är pastöriserad. Jag snubblade över en dyrare fetaost som var opastöriserad, men tror de flesta "vanliga" märkerna är ok!

Så har jag också fått info om.. Men jag kan för mitt liv inte komma på något ätbart med uppvärmd brieost :mad: så är det någon som har förslag och ideer är dessa hjärtligt välkomna:)

Apropå pastöroserat.. Jag har hört att i Sverige måste man skriva ut om det är opastöriserat, de flesta väljer ändå att skriva att det är pastöriserat, men står det inget så är det lugnt.. Någon som vet var man kan hitta fakta på det?

Åh nu vaknade liten:love: och kör lite breakdanceövningar såhär när jag "bara ska" mobilsurfa på buke innan jag däckar.. Nu vill jag ju inte somna ju, och jag lyckas knappt hålla ett öga öppet

Och genast dök nästa fråga upp:) hur aktiva är era bebbar under en dag? Jag hinner ju noja ihjäl mig mellan gymnastikövningarna som bara brukar bli morgon och kväll.. Iof brukar det tack och lov komma nån liten buff däremellan, men ja hönsmamman i mig var visst mer lättväckt än vad jag trodde:angel:

Senast ändrad:

Min bebis var superlugn fram till v. 22 eller så. Innan dess kände jag henom bara nångång om dagen, ibland inte ens det. Nu däremot är det high life nästan hela dagarna :crazy: Antingen så sparkas det som fasen där inne eller så känner jag hur bebisen rör sig och hickar :love:

Jag har gått upp 2 kg!! :bow:
Hade ca 15 kg övervikt när jag började så jag antar att det jämnat ut sig lite på vägen. ;)

Men Brieost får man väl äta?? Är den pastöriserad ska det väl inte vara nån fara..? Jag knarkar lite på brieost... :o

Annars fattar jag inte alls det där med att äta för två?? :crazy: Tycker snarare att jag blir mätt fortare och inte "rymmer" nåt.
Däremot är jag sötsugen så det förslår och det är jätte-jättejobbigt eftersom jag inte kan/får äta socker/snabba kolhydrater öht....

Har ni köpt nåt till er bebis än? :)
Jag har köpt små jättesöta kläder och en jättefin filt som jag fyndade på Tradera! :)
Sen hittade jag ett jättebilligt babyskydd bara några km från mig. Ser helt oanvänt ut ... Superfräscht, sparade nästan 2000 kr på det! *lycka*
Jag som inte tänkte köpa NÅT begagnat alls..! :angel:

hur aktiva är era bebbar under en dag? Jag hinner ju noja ihjäl mig mellan gymnastikövningarna som bara brukar bli morgon och kväll.. Iof brukar det tack och lov komma nån liten buff däremellan, men ja hönsmamman i mig var visst mer lättväckt än vad jag trodde:angel:

Min är rätt jämn-aktiv, men det är lite olika hur jag upplever det. När jag sitter i bilen och har mina lite för trånga täckbyxor på mig är det full fart.
Men framförallt på eftermiddan och när jag gått och lagt mig...
På natten är hon väldigt aktiv, har väckt mig flera gånger med välriktade sparkar... :o Är redan nu inställd på många vaknätter de första månaderna... :D Tur man får vara ledig då alltså.... :D

MYSIGT är det i alla fall! :love: Coolt att få en knuff, knuffa tillbaka, och få respons igen!!! :love: :love:
fast häromkvällen låg h*n och kickade mig på ryggraden, jag fick sätta mig upp och "skaka lite" på magen så flyttade h*n på sig... ... :angel:

Känns som att det liksom... hoppar till i magen på nåt sätt. Väldigt regelbundet. Jag kände det själv första gången för nån vecka sen men fattade direkt vad det var. Ludde hickade inte en enda gång i magen :p

Haha! Vad mysigt!

Våran brås med på sin far, som är ganska musikalisk och liksom har rytmen i blodet.. Bebis hat visat upp en taktkänsla och sköna moves på två ultraljud ;)

Vi är ju totalt ovetandes om könet, men alla tror att det är en pojke så bara för det har vi endast ett flicknamn på förslagslistan ^^

Vår har hoppat något så extremt på våra 2 senaste ultraljud och jag känner av vildingen varje dag! Brås däremot på mig! :D Citera dig för jag känner igen mig mycket i det du skrev, sjukt mycket roliga rörelser det har bl.a. sett ut som bebis har kört kickboxning eller något eller hoppat studsmatta osv. :laugh:

Vi vet inte heller könet, men samma för oss tror alla att det blir en kille, vi har dock bara massa killnamn med Lukas på topp! :love:

Men Brieost får man väl äta?? Är den pastöriserad ska det väl inte vara nån fara..? Jag knarkar lite på brieost... :o

Får och får, det är ju egentligen upp till var och en. Men rekommendationen är i alla fall att avstå.

"Undvik ost gjord på opastöriserad mjölk. Undvik också mögel- och kittost även om den är gjord på pastöriserad mjölk, till exempel brie, gorgonzola, chèvre, vacherol och taleggio. Ost i matlagning som upphettas till bubblande het går bra att äta."

från livsmedelsverkets hemsida

Ang. övrigt så har vi endast köpt ett mjukisdjur till bebis än. Men jag har gjort en liten lista över saker så snart börjar nog vi med handla lite :)

Det jag kan tänka mig är väl typ paj med brieost i och kanske fylld kycklingfilé? Jag tror jag ätit det någon gång... Men det känns inte så lockande, tror inte det kommer smaka så som jag vill att det ska smaka :p så tyvärr inga tips..

Jag har inte direkt koll på hur ofta jag känner bebis, men vissa dagar är det superlugnt och andra mer regelbundet. Ofta blir det ett fasligt buffande när jag går och lägger mig på kvällen. Det känns verkligen hur bebis blir större och starkare nu..

KL

Har av olika anledningar mest suttit stilla idag och då har det varit en faslig aktivitet. Har tom konstaterat att det syns på utsidan :crazy::D

F.ö. tycker jag ni ska vara lite snälla mot era partners, graviditet är väl ingen ursäkt för att få vara oförskämd :confused:;)

KL

F.ö. tycker jag ni ska vara lite snälla mot era partners, graviditet är väl ingen ursäkt för att få vara oförskämd :confused:;)

Är det inte? :confused:
´Tycker att graviditet är världens bästa ursäkt för allt jag. :p

Det var ju nån, kommer inte ihåg vem, som hade idiotförklarat honom när han föreslog maträtter bl a.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 840
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 329
Senast: Enya
·
Hundhälsa Nu är det jag som startar en sådan tråd, en som handlar om hur man vet att det är dags 😔 Man brukar ju säga att när man funderar på det...
Svar
18
· Visningar
1 906
Senast: Tuggben
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 444
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Dejtingtråden del 38
  • Black Friday
  • Vad gör vi? Del CCIV