Sommarföräldrar 2011

Sv: Sommarföräldrar 2011

*kl*

Jag ska på ultraljud idag och börjar bli en aaaning nervös! :crazy:
Tänk om det inte är nåt därinne...

I flera veckor har jag känt dom där "tickningarna". Men igår och idag NOLL! Så nu tror jag att jag bara inbillat mig allt! Oj oj...

Jag är ju troligtvis i v 19, så håll tummarna! :)

Spännande med UL :) Förstår nervositeten, har en vecka kvar till UL idag, och är redan i upplösningstillstånd, hihi

*lånar min egna knapp*
är ju lite nyfiken på hur ni haft det med cravings:) ( fast nu när jag frågar får jag nåt vagt minne om att jag läst nåt om det redan :o )

Säger som ngra av de andra. Har haft Cravings som hällt i sej ngra dagar, max uppåt en vecka. Spagetti lr makaroner med ketchup och socker är nog det som höll i sej längst, och som jag fortf kan göra iordning då och då oavsett tid på dygnet. Annat som jagvarit sugen på ngra dagar är apelsinjuicie, knäckemacka med bregott, keso, havrepuffar, hårt stekt mat gärna korv mm....
De första veckorna av grav bestod av konstant illamående, levde på luft och nyponsoppa, apelsiner och clementiner. Åt mej mätt på frukten varje kväll, var det enda som jag fick ner och facktist dämpade illamåendet.

Jag tycker jag har som "ät-perioder"..... Vissa dagar äter jag ynkligt lite och blir propp-mätt, för att andra dagar, som idag, äter hela tiden, hur mkt som helst!!!

Något jag funderar över, det är att jag dricker ovanligt mkt. Är i vanliga fall dålig på att få omen ordentligt med vätska, så eg vet jag inte om jag nu bara dricker normalt eller om det är för mkt...?? Allra mest dricker jag vatten, vilket absolut inte är likt mej!! Mjölk till maten, och ngt glas färsk apelsinjuice till frukost. Innan grav drack jag i princip bara kaffe, och ngt glas saft till maten, och vatten på natten......
Ngn mer som är törstig som tusan?

Vatten, vatten, bara vanligt vatten! Kallt ska det naturligtvis vara.. Men ja, jag kan dricka massor och det är väl min craving då ;)

I övrigt så är jag så himla matglad vanligtvis, det är ju så gott! Så det är nog inget särskilt där.. Jag har alltid behov av mina dumlekolor och limefrukter...
förvisso vatten även då men inte i såna mängder. Något som jag däremot saknar är brieost.. och ett glas rött smakligt vin till maten!

Jag är jättetörstig! Mjölk kan jag hälla i mig en halvliter åt gången. :o Stora vattenglas med citron i har jag utplacerade överallt.

Läste i en bok att det beror på det konstanta bildandet av fostervatten och är helt normalt.

:bow:
Äntligen en logisk förklaring:)
Har gått och nojat som tusan för att jag är konstant supertörstig.. kan hinka i mig en liter åt gången och ändå inte vara nöjd.. BM trodde bara att jag var dålig på att dricka:confused: jag som aldrig dricker mer än nåt enstaka glas vätska om dagen (och sjuttielva koppar kaffe) i vanliga fall

Grattis!!

Förra gången hade jag 3 cravings som varade ca 2 mån var. Först var det leverpastejmackor med gurka (typ 3-4 st ett par gånger om dagen). Sen aprikoskräm (i mängder). Och sist varmkorv med bröd. Kunde klämma i mig 4 korvar, minst en gång om dagen :eek: Är glad att jag sluppit det den här gången :p

Jahaja, tack så mycket då.. nu har jag ett nytt sug:mad::rofl: Leverpastejmacka åååååååh

Och tack för gratulationen:laugh:

Jag har inte varit sugen på något speciellt, mer än det tidigare nämnda rödvinet då :cry:

Jag upplever också att jag dricker mer.

Jag tycker inte om brieost så det är inte aktuellt för mig men är det inte ok att äta om den är gjord på pastöriserad mjölk vilket väl de flesta idag är?

*lånar min egna knapp igen*
Är det någon som vet varför man blir täppt i näsan? Jag har bara lyckats hitta ATT man kan bli det, men ser inte logiken i det hela varför man ska behöva gå runt och låta som Janice i Vänner :D

Det gick allt bra på ultraljudet igår! Nu kan jag vara lugn, för det ÄR en liten bebbe därinne!! :love:

Fick BF den 15 juli, alltså är jag v 18 +6 idag. Kul kul!

Nu har ALLA fått veta att vi är med barn. Fått så mycket gratulationer. Helt otroligt roligt!! :laugh:

Den därinne var inte alls pigg på att va med på bild. Den låg ihoprullad som en boll hela tiden. Så tillslut fick jag skaka loss lite, så den vaknade och sträckte på sig! Haha! :D En lite tröttis!

Täppt i näsan har jag varit nästan ända från början... Så jobbigt! :mad:
Läste nånstans att man blev väldigt känslig i slemhinnorna... Kanske därför??

Ang cravings, så har jag nog inga speciella.
Har nog käkat lite mer glass än vanligt iofs. Och vindruvor.
Annars var det ett tag som jag käkade fiskbullar väldigt ofta! :)

*lånar min egna knapp igen*
Är det någon som vet varför man blir täppt i näsan? Jag har bara lyckats hitta ATT man kan bli det, men ser inte logiken i det hela varför man ska behöva gå runt och låta som Janice i Vänner :D

Ökat blodflöde i slemhinnorna! :-) Vi blir känsligare i slemhinnorna överlag, vilket kan vara trevligt på andra ställen än näsan... :angel:

Nu är jag på väg hem från mitt RUL. BF består (24/7) och bebis såg frisk ut. Phu. Dessutom fick jag bekräftat att det faktiskt är en POJKE där inne. Som jag misstänkt. :-) Men vi har bara kommit på flicknamn hittills så nu blir det till att klura.

Vatten, vatten, bara vanligt vatten! Kallt ska det naturligtvis vara.. Men ja, jag kan dricka massor och det är väl min craving då ;)

I övrigt så är jag så himla matglad vanligtvis, det är ju så gott! Så det är nog inget särskilt där.. Jag har alltid behov av mina dumlekolor och limefrukter...
förvisso vatten även då men inte i såna mängder. Något som jag däremot saknar är brieost.. och ett glas rött smakligt vin till maten!

Jaaaa vatten i mängder!!! Skönt att höra ngn mer med samma törst. Får hålla med dej, kanske kan jag kalla detta enorma vatten-drickande för min allvarligaste Cravings .

Vi var ute och åt förra helgen. Satt och läste menyn, ja, där fanns mkt drick-bart.... Och jag blev sugen på allt ungefär!!!! Det riktigt vattnades i munnen på mej, och det konstiga är att jag nästintill aldrig dricker alkohol! Man verkar bli sugen på allt man inte får äta och dricka just nu, haha :)

Jag är jättetörstig! Mjölk kan jag hälla i mig en halvliter åt gången. :o Stora vattenglas med citron i har jag utplacerade överallt.

Läste i en bok att det beror på det konstanta bildandet av fostervatten och är helt normalt.

Aahh där hade vi förklaringen, tack :)
Vet med mej nu när jag tänker efter att jag läst ngt sådant, men eftersom jag lägger all energi på att vara nojjig så slog det mej inte förens jag läste ditt svar.......:idea:

Det gick allt bra på ultraljudet igår! Nu kan jag vara lugn, för det ÄR en liten bebbe därinne!! :love:

Fick BF den 15 juli, alltså är jag v 18 +6 idag. Kul kul!

Nu har ALLA fått veta att vi är med barn. Fått så mycket gratulationer. Helt otroligt roligt!! :laugh:

Den därinne var inte alls pigg på att va med på bild. Den låg ihoprullad som en boll hela tiden. Så tillslut fick jag skaka loss lite, så den vaknade och sträckte på sig! Haha! :D En lite tröttis!

Ooohhh så mysigt att se den lille!!! Längtar väldigt tills det är våran tur :)

Våran låg med armarna bakom huvudet och benen i kors och struntade fullkomligt i BM puttade på min mage för att få den att röra sig. Jag fick också hoppa runt i rummet. :D

Pappas temperament, helt klart... :cool: En till inåtvänd filosof i familjen.

Juni:
6/6 - Snyggve
16/6 - SaraXX
17/6 - Majola
21/6 - Proxygirl
26/6 - LillaMy84
30/6 - Svanhild
30/6 - Nenii

Juli:
3/7- krummiganti
15/7 - _MickiZ
24/7 - skogstrollet

Augusti
24/8 - Rumpnissen

Då var det min tur att joina tråden. Är dock rejält avundsjuk på er andra som kommit mycket längre än mig :angel:. Var på UL förra veckan (privat), för vi var så förbanna nyfikna och lite osäkra på om där faktiskt var en bäbis. Och jodå, att jag INTE märker hur den lille lever omkring är ju ett under:eek:!

Jag är också vansinnigt törstig, men jag tror att jag dricker lite i underkant i vanliga fall så det är nog bara bra. Däremot har jag ju gått upp typ 5 kg redan, fast någon mage har jag inte fått. Var ska detta sluta? Eller det syns inte på magen, men det känns. Jävlar vad allt klämmer och sitter tajt.

Juni:
6/6 - Snyggve
16/6 - SaraXX
17/6 - Majola
21/6 - Proxygirl
26/6 - LillaMy84
30/6 - Svanhild
30/6 - Nenii

Juli:
3/7- krummiganti
15/7 - _MickiZ
24/7 - skogstrollet

Augusti
12/8 - Mois
24/8 - Rumpnissen

Då var det min tur att joina tråden. Är dock rejält avundsjuk på er andra som kommit mycket längre än mig :angel:. Var på UL förra veckan (privat), för vi var så förbanna nyfikna och lite osäkra på om där faktiskt var en bäbis. Och jodå, att jag INTE märker hur den lille lever omkring är ju ett under:eek:!

Jag är också vansinnigt törstig, men jag tror att jag dricker lite i underkant i vanliga fall så det är nog bara bra. Däremot har jag ju gått upp typ 5 kg redan, fast någon mage har jag inte fått. Var ska detta sluta? Eller det syns inte på magen, men det känns. Jävlar vad allt klämmer och sitter tajt.

Jag kan inte heller förstå hur jag inte kan märka att det är något där inne, den verkar ju hoppa runt som tusan! Men förhoppningsvis dröjer det inte allt för länge innan man får känna nåt! Wiee!
Jag var hos barnmorskan häromdagen, jag har gått upp 900gram. Är väldigt smal från början, så jag hoppas det ökar på! En liten mage har jag iaf fått.

Våran låg med armarna bakom huvudet och benen i kors och struntade fullkomligt i BM puttade på min mage för att få den att röra sig. Jag fick också hoppa runt i rummet. :D

Pappas temperament, helt klart... :cool: En till inåtvänd filosof i familjen.

Hihihi, kan inte låta bli att skratta här! Din förklaring av bebben fick mej att se helt underbart mysiga och roliga bilder i huvudet :)

Jag är så kinkig med maten att jag står och hänger över axeln på sambon när han lagar mat... Gör si, gör så, ha i det, men ha INTE i det där...! Värma rester känns inte heller ok. Samtidigt som jag inte vill laga mat själv... :p

Min sambo har tålamod som en ängel.

Haha, känner igen det där. Han kan komma med 15 middagsförslag och jag idiotförklarar honom för varenda ett. För det måste han väl fatta själv att DET kan vi inte äta nu! :mad: :grin:

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 840
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 325
Senast: Enya
·
Hundhälsa Nu är det jag som startar en sådan tråd, en som handlar om hur man vet att det är dags 😔 Man brukar ju säga att när man funderar på det...
Svar
18
· Visningar
1 906
Senast: Tuggben
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 444
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar