Sommarföräldrar 2011

Sv: Sommarföräldrar 2011

Det är konstigt det här med hormoner, hur olika det kan slå. Jag har i princip inte märkt av några ändringar i humör eller tålamod och jag är inte så hetsig i vanliga fall heller.

Det är konstigt det här med hormoner, hur olika det kan slå. Jag har i princip inte märkt av några ändringar i humör eller tålamod och jag är inte så hetsig i vanliga fall heller.

Jag läste någonstans att man hur man påverkas i humör kan variera om man väntar flicka eller pojke. Pga mina utbrott så började därför misstänka att jag hade en pojke i magen (testosteron) och det är det ju också fick jag veta nu.

Nej, det är på fredag.

Vi har gjort KUB så vi vet att där är en bebis därinne och allt såg bra ut vad barnmorskan kunde se.

Ja, jag kommer nog låta folk märka vad som är på gång själva!

Har de kunnat konstatera varför du fått missfall innan? Förstår att man inte njuter på samma sätt i början, man går väl bara och väntar på att nåt ska gå fel :crazy:

Nej ingenting, och eftersom det nu funkar på tredje försöket så blev det ingen utredning heller. Två missfall är tydligen inget ovanligt så jag tröstar mig med att jag väl helt enkelt hade otur.

Nu har det gått så långt in i graviditeten att den oron har släppt iaf. :)

Jag håller med! Jag tycker inte mitt humör har förändrats speciellt. Sambon tycker däremot att jag är en ragata, medan jag tycker att HAN har blivit så jäkla lättretad och grinig. Karl har ju ingen humor längre... :angel:

Roligast var igår morse när jag (verkligen, ingen ironi) försynt bad honom stänga av väckarklockan. Till svar får jag "men sluta tjata din galna gravida kvinna". Jaha.... :confused::confused::rofl::rofl:

Oj:rofl:hela ditt inlägg... det där hade kunnat vara jag och min gubbe!

Här var jag hos barnmorskan idag o allt såg fint ut :) Härligt! Hoppas det fortsätter bra o att jag kan röra mig vettigt länge. Första graviditeten hade jag ingen ridbar häst men med de två andra kunde jag inte rida de 6 sista månaderna av graviditeten o DET har jag slagit för länge sen. Är i v.22 o har inte det minsta ont av just ridning så jag är lyckligt!!:banana:

Vad härligt att kunna rida. Min plan är att sluta rida i v. 36 och sedan lämna hästen till tränaren för två månaders drillning. Vi får väll se hur det går med det :angel:.

Hur mycket mage har ni? Jag har gått in i v. 15 och är bara pluffsig än så länge. På sätt och vis vill jag gärna att det ska börja synas så jag får ett kvitto på att den lilla faktiskt lever och växer. Men å andra sidan har jag inte lust att bli så jätte stor och då är det ju bara bra så länge den inte växer.

Jag är enorm :crazy: Har funderat på att lägga ut en bild länge, men skäms över hur fet och ful jag är :o Har hur mycket bristningar som helst sen förra gången och har dessutom kvar en hel del hud. Ser inte klok ut! Å andra sidan kan det ju bli en självförtroende-boost åt er andra :D

Jag läste någonstans att man hur man påverkas i humör kan variera om man väntar flicka eller pojke. Pga mina utbrott så började därför misstänka att jag hade en pojke i magen (testosteron) och det är det ju också fick jag veta nu.

Ååh, det var en intressant teori, inte mig emot :) men alla andra är så inställda på att det är en pojke i min mage så det kommer bli konstigt ifall det är en tjej känns det som. Jag är galet sugen på att göra ett köns UL men sambon vill spara överrasknigen..

Fy vad jag saknar ridningen.. Jag är avundsjuk på dig ;)
Jag sålde min häst precis innan årsskiftet av andra skäl och med facit i hand var det lika bra men abstinens är inte logisk :o
Det känns lite off att köpa en ny nu men jag funderar på att bli medryttare eller ta privatlektioner av min gamla tränare fram mot hösten. Vågar inte riktigt hoppa upp på en okänd häst nu känner jag.

Hur mycket mage har ni? Jag har gått in i v. 15 och är bara pluffsig än så länge.

Jag har länge funderat på en magbild, det är rätt populärt att fota med jämna mellanrum har jag förstått.. Kanske kan våga mig på en till imorgon..
Det börjar synas på mig nu, rejält enligt mig :p och ändå är det bara en droppe i havet..
Runt v.15 var jag som du, kände mig bara lite plufsig och även obekväm på nåt vis..

Jag har ökat midjemåttet med runt 30 cm tror jag. I övrigt på kroppen har det inte hänt så mycket men jag har alltså en väldigt stor mage (nästan +50%)

Jag rider fortfarande men har nån slags resårhistoria (inte foglossningsbälte) som hjälper till att hålla i magen. Än så länge känns det bra att rida, det är bara lite bök att komma upp och av :p Jag har ingen riktigt uttänk plan, jag håller på så länge det känns ok.

Hur mycket mage har ni?

Jag är i v.19 nu och magomfånget har ökat med 2cm och vikten har sjunkit med ett kilo. Det syns inte så mycket än, ser ut som en vanlig "kolhydratmage" efter en kvälls pastagluffsande typ... :D Det förvånar mig för jag har i princip inte en enda muskel i magen som kan tänkas hålla in något så jag trodde jag skulle bli stor snabbt.

Jag tycker inte heller att magen syns sådär överdrivet och då är jag i v23.. Fram till v20 tyckte jag inte att den syntes alls, men har iof hört det motsatta från bekanta:p
Men vad som stör mig är den ojämt fördelade extra vikten jag lagt på mig:cry: bred som en lagårdsvägg över rumpan och halva låren.. Visst är det extra fluff över hela kroppen men 90% av allt har lagt sig där, så inte nog med att det inte ser riktigt klokt ut så är det ju lite svårt att hitta kläder också:mad:

När tror ni att man kan resa med liten? Jag spyr på kylan och vintern och har fått en riktig resfeberknäpp:o Jag måste till norra Spanien (flyg)och en resa till Finland (bil 50mil och båt ca 12h) för att hälsa på släkten är sånt jag gärna vill planera för (jo, jag vet att den värsta resfeberpaniken troligtvis lagt sig om nån månad och definitivt när bebbe tittat ut... Men nu känns allt lite motigt och tråkigt och jag vill ha något att sysselsätta mig med nu när jag inte jobbar)
Spanien vill jag till när det är vår/höst, dvs när det är varmt men inte så man smälter, och våren känns som att den går bort detta år då jag vill åka i maj och så sent får jag inte ens flyga längre.. Så mitt hopp ligger på september, är det för optimistiskt tror ni?:angel:
Finland vill jag inte till mitt i vintern.. för kräks jag på den delen av året här, är det inget i jämförelse med deras vintrar så nån gång juli-oktober vore väl att föredra.

Jaha ja.... Och där kom det, det stora "sammanbrottet", sent igår kväll. Av vilken anledning? Ja jag har då inte en aning!! Gick från att skratta så tårarna sprutade åt min tokiga sambo till att stor tjuta.... Varför frågade sambon mej? Vad är fel?? Jag vet inte svarade jag, för att nästa sekund hulkande och snörvlande få ur mej : ALLT!!!!!! Kan inte sova, ont i ryggen, rädd ochnervös för framtiden.... Bla Bla Bla.....
Så nu till frågan, hihi, kan jag skylla på hormoner och graviditet, eller hade jag en släng av total dår- skap och håller på att bli galen??:)

Ja, och imorgon är det dax.... RUL. Så in i bomben nervös och förväntansfull på samma gång. Ena stunden överväger jag att inte åka dit, för att i nästa klättra på väggarna för jag vill att det ska vara imorgon..... Jisses alltså, vart kommer all denna nervositet och hysteri ifrån? Nog för att jag inte har de starkaste nerverna på jorden, men mitt beteende nu är ju nästan skratt-retande stundtals......

Har iaf varit pigg kroppsligt sista veckorna, vilket resulterat i mänga underbara ridturer i skogen, och pass på banan :) Jag vet inte om det är jag eller hästarna som är lyckligast, hihi!

Ja just ja, glömde ju fråga! Behöver jag ta ur mitt navel- smycke i för UL? Och vad säger ni, bäst med full eller tom blåsa? Det där med tom är iofs lite av en omöjlighet då jag tycker jag är konstant kissnödig och kissar litervis varje gng....:)

Jag är i v.19 nu och magomfånget har ökat med 2cm och vikten har sjunkit med ett kilo. Det syns inte så mycket än, ser ut som en vanlig "kolhydratmage" efter en kvälls pastagluffsande typ... :D Det förvånar mig för jag har i princip inte en enda muskel i magen som kan tänkas hålla in något så jag trodde jag skulle bli stor snabbt.

Hihi den där beskrivningen passar min mage :) Jag tycker sj jag endast blivit degig och fet, medans min mamma bestämt säger att det är en bebis- mage som syns genom tröjan....

Min svärmor sa att "hon visste att jag bar på en pojke, för det syntes på min mage och i ansiktet". Jag bara: .......va.....? :D

Och ja, det där är typiskt hormonellt utbrott och troligtvis orsakat av nervositeten inför RUL. :) Det är en sån där oro som ligger djupt i en och inte märks förrän det bara börjar spruta reaktioner, jag har haft likadana.

Jag tror du kan ha smycket kvar, de är längre ner på magen och donar, strax ovanför troskanten. Nykissad eller inte spelar ingen roll, de ser ändå. Men räkna med att smycket måste ut förr eller senare, helst innan den börjar vandra... kanske... :eek:

Min svärmor sa att "hon visste att jag bar på en pojke, för det syntes på min mage och i ansiktet". Jag bara: .......va.....? :D

Och ja, det där är typiskt hormonellt utbrott och troligtvis orsakat av nervositeten inför RUL. :) Det är en sån där oro som ligger djupt i en och inte märks förrän det bara börjar spruta reaktioner, jag har haft likadana.

Jag tror du kan ha smycket kvar, de är längre ner på magen och donar, strax ovanför troskanten. Nykissad eller inte spelar ingen roll, de ser ändå. Men räkna med att smycket måste ut förr eller senare, helst innan den börjar vandra... kanske... :eek:

Haha, min farmor klappar mej på magen och frågar hur det är med HONOM. Mamma kallar magen min för pojk-namn, och min mormor vill att de ska titta ut en liten grabb. Oh bror min kallar bebis för Jonatan.... Haha, så jag oh sambon vet inte vad vi ska tro. Förhoppningsvis ser de i morgon vad för sort det bor där inne :)

Ooohh så jag kan andas ut, utbrottet kan ses som normalt alltså? :) För visstär allt normalt när man är gravid? ;)
Jo mkt tror ja hänger på nervositeten inför morgondagen.... Känns ju såååå overkligt att det ska finnas ngn i min mage!!! Får ju för mej massa otäckheter, och de där små "fladdren" jag kännt bara är inbillning.... Gud om man kunde få stänga av hjärnan ibland!!!!!

Ah då får den sitta i, oh är ju fort gjort att plocka ur if det skulle vara så. Jo jag antar den måste ur förr eller senare, spec om naveln vänder sej.....

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 840
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 329
Senast: Enya
·
Hundhälsa Nu är det jag som startar en sådan tråd, en som handlar om hur man vet att det är dags 😔 Man brukar ju säga att när man funderar på det...
Svar
18
· Visningar
1 906
Senast: Tuggben
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 444
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Black Friday
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Dejtingtråden del 38