Sommarföräldrar 2011

Sv: Sommarföräldrar 2011

När jag skulle på UL så stod det i kallelsen att man inte fick ha navelsmycken i under undersökningen. Men det kanske är olika?

Ah där ser man.... Men då är d ju lika bra jag tar ur det innan. Jag vet inte.... Står ingenting om det på min kallelse. Men som sagt, är ju bara att plocka ur :)

När tror ni att man kan resa med liten?

Jag tror det handlar väldigt mycket om hurdan bebisen blir :) men enl. vad jag har läst så kan man ju i vissa fall flyga med nyfödingar som är äldre än två veckor...
Vi har pratat lite löst om att åka iväg under nästa vinter, någon gång mellan nov-mars, då är det ca 7 h flyg som gäller.

Längd på bilresor har jag ingen aning om men bara man tar pauser och låter bebis komma ur babyskyddet regelbundet så borde det väl funka? Man lär ju stanna då och då för mat o sånt i alla fall tänker jag.

Sen har jag hört att det är väldigt olika hur snabbt man själv återhämtar sig efter förlossningen, en vän till mig sa att det tog tre månader innan hon kände sig som folk och ens orkade tänka på resor och besök medan andra säkert inte alls behöver lika lång tid.

Jag har i alla fall beslutat att det blir ingen New York resa iår, likaså ställde jag in en planerad fjällvandring i augusti och roskildefestivalen i sommar, det kommer ju fler chanser :D

Jag hade nog avvaktat till jag kände att det fanns någon slags trygghet och "rutin" med bebisen. Att man hinner lära sig i lugn och ro hur det fungerar.. men så är det ju första barnet för min del så jag kanske både är överdrivet feg och optimistisk ;)

Senast ändrad:

Jag tror du kan ha smycket kvar, de är längre ner på magen och donar, strax ovanför troskanten. Nykissad eller inte spelar ingen roll, de ser ändå. Men räkna med att smycket måste ut förr eller senare, helst innan den börjar vandra... kanske... :eek:

På mitt RUL var de i navelhöjd hela tiden, ett par gången rakt över naveln också. Tydligen låg bebis väldigt högt upp :p

Jag hade tagit ur smycket. Det är ju bara att sätta i det igen efteråt.

När jag skulle på UL så stod det i kallelsen att man inte fick ha navelsmycken i under undersökningen. Men det kanske är olika?

Så stod det på min lapp också, samt att blåsan helst skulle vara halvfull:p hur man nu ska lyckas reglera det

Jo det har d rätt i.. Har bara sån sjuk resefeber och varit lite nedstämd så jag känt att jag gärna velat ha nåt litet projekt som innefattar planering, internetforskning och hopp om värme.. Sen om det blir av eller ej är mindre relevant:p men det måste vara lite realistiskt, annars tappar det sin funktion:)
Men då borde jag ju kunna iaf leta biljetter och hotell och liknande för september när bebis borde vara nästan tre månader, eller om man skulle spana på nåt till nästa vinter ist

På min lapp stod det att man inte skulle kissa på 1-2 timmar, det är lättare att följa det rådet ;)

Haha, är det inte lite lustigt ändå hur olika det är beroende på vart man bor? :) Det enda som står på min kallelse det är att man får ta med sej EN anhörig, men inga barn, för de kan störa den som sköter UL apparaten. Sen stod det att en bild får man med sej hem, och att den är ljus-känslig, och tips på hur man kan göra för att kopiera den utan att den blir skadad.
Ingenting om smycken eller blåsan eller ngt här inte :)

Gud jag är nervös. För tillfället sysselsätter jag mej med att tvinga mej själv att lugnt ligga kvar i sängen, där att vila inför allt stort som ska hända idag :)

Iaf är det snart dax att klä sej och bege sej bort tillmin BM och hämta min journal så det är fixat innan sambon dundrar in oh de är dax oh åka.

Är bilden ljuskänslig? Vår hänger på kylskåpet, ljusaste rummet i huset :o

Kopiera var inga problem, men min svägerska laminerade sin bild och DET gick inte :p

Det kommer gå jättebra, lycka till!!

Sen stod det att en bild får man med sej hem, och att den är ljus-känslig, och tips på hur man kan göra för att kopiera den utan att den blir skadad.

Men, hur kopierar man utan att skada den? Inte hört något om det.. Vi funderade på att laminera, vilken tur att vi inte gjort det än om det är som Snyggve säger :o vad blev resultatet förresten? (frågan riktad till Snyggve)

Lycka till på UL!

Jag har för mig att vi kopierade med en vanlig kopiator hemma. Eller, scannade vi in bilden och skrev ut? :o Shit, nu blev jag osäker.

Bilden blev helt vit har jag för mig. Så att laminera är tydligen ingen bra idé ;)

Är bilden ljuskänslig? Vår hänger på kylskåpet, ljusaste rummet i huset :o

Kopiera var inga problem, men min svägerska laminerade sin bild och DET gick inte :p

Det kommer gå jättebra, lycka till!!

Det gör ju våra bilder med:o Men vilken tur att du skrev om lamineringen:bow:
Får göra en kopia och laminera den istället.. eller om man kanske skulle ta ett foto av bilden och göra en förstoring så man får det på tjockt fotopapper istället:idea:

Jag fick ju ingen kallelse eftersom dom glömde mig!!

Jag kissade när jag kom dit kissade inna jag gick (25 min:angel:)
Blåsan kläms och man kan inte röra på sig!Nä jag ville kunna njuta av UL!

Jag läste däremot när jag kom dit att det inte gick och laminera dom!

Scannade in våra och sparade på usb!Brände nog på skiva sist med.

Till alla :)

Så här står det på min kallelse:
Ni får 1 bild på barnet. OBS - denna är ljuskänslig, ska ex.vis INTE värmekopieras eller plastas in, men går bra att scanna.

Tack för alla lycka till :) Nu bär det av mot grann-staden om si sådär en kvart...... :)

BEBIS I MAGEN :love: Nyss hemkommen och firar med kaffe och munk :)
Lillpyret låg inte still en sekund, tumlade runt och sparkade och viftade :) Men ngt kön fick vi inte reda på, pyret inte bara knep med benen, utan la dom i kors, hihi :love:
Allt såg bra ut iaf, och enligt UL nu så är vi i v 19+0 imorgon. Så tiden blev satt till 21 augusti ist för 25 som vi trode innan :)

Härlig känsla va. :D Grattis, skönt att allt gick bra.

Ja helt underbart härlig känsla!!! Känner mej ungefär såhär :bump: :laugh: :bow: :love: just nu, obeskrivlig känsla :) Alla har sagt att det känns så mkt verkligare bara man fått vara på UL. Visst är det en helt annan känsla nu mot innan, men ändå är det så stort... Så svårt att ta in!! Gaaahhh, undrar ja hur mkt jag kommer kunna sova inatt, hihi :)

På tal om annat.... Tänkte höra med er, har ni ngn graviditets-försäkring och isf vilken? (Eller ska ja starta ny tråd om d kanske...? Inte lärt mej allt här ännu). Iaf så kikade jag för första gngen igår på detta med försäkring. Trygg hansas som kostade verkade ju bra.... Men som allt med försäkringar så är väll detta med graviditets-förs en ren djungel...

Jag har tagit Folksams försäkring, den som är gratis. Vet ingen som har behövt utnyttja sin så jag är inte sugen på att betala för den (sämsta ursäkten nånsin?).

Grattis till bebisen! :D

Jag har skaffat försäkring hos Länsförsäkringar. Har allt mitt andra där också så smidigast så.

Ärligt förstår jag inte vitsen med försäkringen...? Får inte ett sjukt barn vård utan den....? Visst, jag får 1500kr om jag förlorar mer än 2L blod vid förlossningen, men det känns ju inte som något jag kommer att bli direkt tacksam för (är nog upptagen med annat).

Nej den biten förstår inte jag heller.... Behöver mor och/eller barn vård så får man ju det oavsett....
Det jag funderade på är ju om man t ex hamnar på NEO en längre tid.... En försäkring borde ju kunna hjälpa till då på ngt vis...? Eller...? Mamman får ju vara där hos bebis, eller ja, en av föräldrarna, men den andre får ju t ex ta in på patient-hotellet om man har långt hem oh vill vara i närheten. Tänkte väll så att man kanske kan fä hjälp med kostnad för patienthotellet och mat eller så kanske...?
Ja ja, jag vet eg inte riktigt vad jag pratar om känner jag, så ska ta och leta runt och läsa om detta med försäkringar på min lediga dag imorgon :)

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 840
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 329
Senast: Enya
·
Hundhälsa Nu är det jag som startar en sådan tråd, en som handlar om hur man vet att det är dags 😔 Man brukar ju säga att när man funderar på det...
Svar
18
· Visningar
1 906
Senast: Tuggben
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 444
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Black Friday
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Dejtingtråden del 38