Sv: Sommarföräldrar 2011 del tre
KL
Här är det svårt med maten, är så i perioder, varannan månad bra, nästa mindre bra osv. Det är inte det att hon inte äter, för det gör hon, men hon äter lite.
Vägde 7,7 kg vid tio månader. Dock tog öroninflammationen precis innan hårt så 7,7 var när hon återhämtat sig, och det var snabb uppgång i vikt
Hon är inte kräsen, smakar på all våran mat men gillar inte potatis eller "stora bitar". Så största delen av maten är burkmat. Provat ngra ett års burkar, ngra fungerar, andra inte.
Nu när pappan har semester så har tiderna glidit lite, men såhär såg dagarna ut innan semestern.
7-8:00 Barngröt. Gör på 3,5 matskedar pulver (hel port är på 4,5). Ibland äter hon upp, ibland inte. 1 matsked olja blandas i gröten. Vatten att dricka. Fruktpure eller youghurt till efterrätt.
9-10:00 Lite youghurt med en halv smörgås. (om hon vill ha annars blir lunchen runt 12 tiden).
12:30-13:00 Lunch. 1/2-1 barnmatsburk med olja i. Fruktpure eller färsk frukt till efterrätt.
15:00 Lite mellanmål om hon är sugen, annars hoppar vi och tar middagen tidigare. Fruktsmoothie, youghurt, smörgås, vi tar det som finns hemma eller är smidigast beroende på vart vi är/vad vi gör.
17:00 Middag. Som lunch fast lite mindre och ingen efterrätt (blir svårt med kvällsgröten annars, men hon behöver ändå ett riktigt mål mat denna tid).
19 tiden ngn gång är det gröt igen, med olja i. Lite efterrätt av ngt slag.
BVC tycker rutinerna ser bra ut, hämtat upp sin viktkurva fint och har fram till 10 mån legat över medel på längd. Vid 10 mån hamnade hon mitt på medel. Pigg, glad, och ENERGISK så antar hon bara är en liten och nätt dam
Sover helt fantastisk sista tiden. Ofta 12 timmar/natt.
Fram till nyligen sov hon ngn timma runt tio tiden på fm sen en stund vid 14-15 men i flera dagar har hon totalt struntat i em-vilan. Hon drar även mer och mer på fm-vilan så den hamnar runt lunchtid, så det verkar som hon ordnar detta med en lite längre vila/dag själv.
Babblar konstant, även i sömnen. Hennes pappa och jag tjöt av skratt natt till igår då hon låg och skällde, vovv vooov vov vov
Bara för ngra dagar sedan satt jag i soffan och studerade M som var fullt upptagen med att leka på golvet. Konstaterade att det var ett litet barn som lekte, ingen bebis
Nästa fredag är hon ett år...
Vi har oxå varit på semester i ngra dagar. Resan dit (ca 25 mil) sov hon mestadels. Hemåt var lite kinkigt, men det förstår jag! Jag ville bara skrika rakt ut då det gick så långsamt så att M bara kinkade lite är ju ett mindre mirakel