Sommarföräldrar 2011 del tre

Sv: Sommarföräldrar 2011 del tre

+ LillaMy

Han tackar!!

Han är så enormt härlig just nu. Så självständig och nästan alltid glad, rutinerna flyter på och tja... Allt är bara härligt!! Han äter själv (förutom gröt och yoghurt, vi orkar inte städa så mycket :angel:) och springer runt och städar nästan hela tiden. För varje grej han städat upp så ger han sig själv en applåd :rofl: Innan slängde han en matlåda i plast i (den släckta) öppna spisen, men han var så nöjd så jag hade inte hjärta att plocka ur den medan han såg.

Har dessutom hittat en medryttarhäst som det bara sa KLICK med så nu ska jag äntligen komma igång med ridningen igen :banana:

Enda molnet på min himmel just nu är mina magkramper, nu har de hållit igång varje dag sen i torsdags. Om jag bara visste vad de berodde på så hade allt vart så mycket lättare.

Vill önska er alla en härlig midsommar!
Vi är i vackra Visby och njuter av solen!

Åh vad härligt!! Visby är en mysig stad :)

Vi ska fira midsommar hos min mamma, vi blir ca 10 pers och sen börjar jag jobba vid 21.15. Så det blir en lugn midsommar för oss.

Trevlig midsommar på er alla!!

Usch lät inte kul med magkramper, något du inte tål? Magkatarr?

KL
Ha en härlig midsommar allihopa, vi håller tummarna för fint väder för då blir det picknick i det gröna på dagen och grill med massa vänner på kvällen.

Usch lät inte kul med magkramper, något du inte tål? Magkatarr?

Ingen aning. Tror inte det beror på allergier iaf, eftersom kramperna kommer så pass oregelbundet och matvanorna har ändrats rejält för mig under de här 15 åren.

Här är vädret fint men blåsigt, hoppas ni andra slipper regnet också!

Glad midsommar på er alla såhär lite i efterskott:)

Här har vi haft ett riktigt tandmaraton:crazy:
Stubinen har varit i princip obefintlig :eek: säger ä ä ä och pekar, men gud nåde den som inte fattar och försöker ge fel sak:rofl:
Kryper snabbare än en oljad blixt, men bara tagit några stappliga steg med stöd än.
Titta, mamma, dada är ord som verkar ha en innebörd för honom, särskilt titta är välanvänt, vet inte hur många kvällar!nätter han vaknat till, sätt sig upp och sagt titta för att sen lägga sig och somna omn:love

Tänk vad frustrerad man var för ett år sen, bf, men inte den minsta antydan till att bebis någonsin skulle vilja titta ut:rofl: Kalas blir det på lördag, känns heeelt sjukt!
Vad har ni andra bjudit på/tänkt bjuda på? Och vad har era små önskat sig i present"

Här har vi haft ett riktigt tandmaraton:crazy:

Ni också? Jonathan fick tand nr 3, 4 OCH 5 igår! :eek:

Titta, mamma, dada är ord som verkar ha en innebörd för honom, särskilt titta är välanvänt, vet inte hur många kvällar!nätter han vaknat till, sätt sig upp och sagt titta för att sen lägga sig och somna omn:love:

Aaaaah, det är så jäkla gulligt när de gör sånt! :love:

Kalas blir det på lördag, känns heeelt sjukt!
Vad har ni andra bjudit på/tänkt bjuda på? Och vad har era små önskat sig i present?

Jonathan önskade sig kläder och pengar till en cykelkärra. Fick även lite leksaker, men han och brorsan fick ha sitt kalas ihop så många paket delades mellan dem.

Vi bjöd på kärleksmums, negerbollar, hallongrottor och bullar. Givetvis hembakat :d Sen blev det banan- och chokladtårta, sååååååå gott!! (Vanlig tårtbotten först - chokladpudding - tårtbotten - mosad banan - tårtbotten - vispad grädde - skivad banan - smarties/riven choklad). Mycket populärt bland både vuxna och barn!

Javisst är Visby mysigt! Vi är här rätt ofta (har sambons familj här) men det lyckas då ALLTID vara dåligt väder när vi, eller iaf jag, är här. Hopplöst!!

M är nu 10 månader. Inte en enda tand har kommit upp. Men de är väl på väg.. De har vi väl iofs trott i typ ett halvår nu hehe så vi får väl se

Jag har återigen börjat längta efter syskon. Men jag vill ju samtidigt vänta lite till. Kan man beställa så vore det perfekt att bli gravid om ett år och få en liten i början av 2014. Men vi får väl se vad som händer! Samtidigt som jag längtar så fasar jag lite också... Men man ska ju inte gå händelserna i förväg ;) Nu ska jag njuta av livet här och nu! Försöka iaf, jag är en sån som alltid vill planera och drömma om framtiden men man får ju inte glömma att livet pågår här och nu *svammel, svammel*

Ni också? Jonathan fick tand nr 3, 4 OCH 5 igår! :eek:
Här tar vi dom istället en i taget:p Så nu är tand 4 på G och jag tycker mig ana två små vita prickar till i underkäken

Snyggvast skrev:
Aaaaah, det är så jäkla gulligt när de gör sånt! :love:
:love: ja! Men det bästa är nog ändå det glada nyvkana mumlande "titta" efterföljt av världens smil:D

Snyggvast skrev:
Jonathan önskade sig kläder och pengar till en cykelkärra. Fick även lite leksaker, men han och brorsan fick ha sitt kalas ihop så många paket delades mellan dem.
Åh cykelkärra! Det hade vart nåt, har ni köpt nån än?
Perfekt att kunna slå ihop, i vart fall än när de är så små :)

Snyggvast skrev:
Vi bjöd på kärleksmums, negerbollar, hallongrottor och bullar. Givetvis hembakat :d Sen blev det banan- och chokladtårta, sååååååå gott!! (Vanlig tårtbotten först - chokladpudding - tårtbotten - mosad banan - tårtbotten - vispad grädde - skivad banan - smarties/riven choklad). Mycket populärt bland både vuxna och barn!
Den där tårtan lät ju helt livsfarlig! Kan vi hyra in dig till helgen eller?:D
Fick beställt en smörgåstårta idag iallafall, så vi har nåt att bjuda på.. Jag är inte den som känner sig hemma i köket och jag får lite lätt mindrevärdeskomplex på alla dessa människor som lägger upp bilder på fejjan med den ena skapelsen finare än den andra:o Men tack och lov har jag självinsikt nog till att inte ens få för mig att försöka mig på såna projekt.. längre:rofl:

KL

Oj vad dagarna går fort! Är alltid inne och läser men får inte tummen ur att skriva.
Igår blev M 11 månader (=2 månader kvar till inskolning på förskolan!!).

Här händer saker precis hela tiden, M är högt och lågt!
Titta, mamma, "gott",dää(där) används flitigt. Härmar även häst, ko, får (bää), get (määhh), piper när hon ser fåglar. Massa ljud hela iden så jag minns inte allt :)

Knallar runt möbler, gåvagnen används till att jogga/springa så den tar jag bara fram när jag känner att mina nerver orkar med :angel:

Älskar att bli jagad och jagar oss oxå. En mkt rolig och användbar lek då man vill hon ska följa efter till nästa rum om man har händerna fulla :)

Sång och dans är en stor del av våra dagar. M har en egen spellista som spelas i bilen. Har dock fått tänkt om lite med det där med musik i bilen. Hon hoppar och dansar så hela hennes bilstol skakar och jag skrattar halvt ihjäl mej åt henne = trafikfara, så ja, musik i bilen när det är långtråkigt bara!

Allt med maten är mkt lättare, äter allt som erbjuds. Förut var det svårt med t ex potatis. Äter större och större "bitar" och tycker det är okej. Smörgås är namnam! Äter dock mest burkmat fortf men älskar att smaka från våra tallrickar och gillar stark mat allra bäst, så det dröjer nog i te förens det är slut med dessa tråkiga burkar som vi fått köra med just pga svårigheter med bitar och olika konsistenser som hon ej gillat innan.
Ammar fortf en gng på kvällen men nu när hon är 11 månader så ska vi se om hon kan tänkas somna/varva ner utan. Ofattbart, jag som kände som jag gjorde, nu är det lite ångest för att avsluta. Och eg varför sluta när vi trivs, så tar det som det kommer.

Ang firande av den stora dagen så blir det med de närmaste, hennes far och morföräldrar, sen dyker det säkert upp vänner.
Själva släkt-fikat kommer nog inte att ske hemma då det blir alldeles för trångt. Så det blir på verandan hos mor eller farföräldrar men vi står för all dukning, fika osv.
M's gammelmormor bakar tårtan och jag gör endast det sista på dekorationen. Vanlig marsipantårta blir det, världens godaste eftersom min kära mormor gör den :love:

Börjat fundera på ny vagn. Vi har ju en emmaljunga duo kombi som vi varit/är sjukt nöjda med. Fantastisk vagn för guppiga skogspromenader så vi vill absolut inte sälja då den rullar lätt och fint. Det är ju det att den är tung att lyfta i och ur bilen och den tar plats. Så vagnen vi skulle vilja ha är en liten smidig shoppin/resevagn med lufthjul som tar noll plats, nu inför sommaren. Har hittat en som jag nu inte minns namnet på, men den blir otroligt liten ihopfälld.
Vad har ni för vagnar/sulkys nu?

Imorgon går M's älskade pappa på semester och det ser vi alla fram emot! Inga stora planer men en tur upp mot Stockholm ngnstans och hälsa på släkt till M's pappa. Sen har vi tänkt göra mysiga dags-utflykter och bara njuta och umgås så mycket vi bara kan innan det stora allvaret drar igång i höst.

Ja just ja, inte en enda tand har vi här ännu :) Men det ser inte ut att dröja. Var ävn hos folktandvården och fick info för ett tag sedan och då kikade de lite i hennes mun.

Hoppas allt är bra med er och barnen och att ni får en alldeles underbar sommar!!

(skriver fr mobilen så ber om ursäkt fö stavfel och ev konstiga ord).

Ett par kompisar har en Baby Jogger City mini som de är jätte nöjda med. Fungerar fint både att jogga med och ha i affärer. Blir skitliten ihopfälld!

Elis är snart 10 månader nu. Har varit fruktansvärt grinig den sista veckan, förmodligen 7:e och kanske 8:onde tanden gå gång. Hoppas det för nätterna som vi tidigare hade ganska bra koll på har blivit skitjobbiga.

Annars händer det inte så jätte mycket med honom nu, han har krupit sen han var 6 månader och har gått utmed möbler och väggar i ett par månader så han har väll en viloperiod kanske. Han ljudar en hel del, "mama", "papa", "titta", "dä" är flitigt använda "ord". Det som han börjat med är väll i så fall att klättra på saker. Han försöker komma upp på bord och soffor, lägger saker framför som han ska kunna kliva på osv. Fruktansvärt listig unge!

Favoritleksaken är utan tvekan fotbollar! Han sätter sig, tar bollen med båda händerna, studsar den, kryper efter, sätter sig, studsar den. Så kan han hålla på i timmar.

Ja så heter den ja, var den jag var nyfiken på :) Verkar som sagt kanon vid semester eller om man ska iväg oh handla, smidigt och bara slängs in den i bilen.

Hihi verkligen listig kille du har :) Man blir helt fascinerad av allt de kommer på!!

Även här är bollar poppis, rullar den gärna till oss och så ska vi rulla tillbaka. Men roligast är när vi kastar eller studsar, det kan hon titta på länge!

En annan sak som är ny här är att hon ger oss saker och så ska vi säga tack tack och ge tillbaka till henne. Ser/lyssnar vi inte på henne när hon gör detta tar hon helt enkelt sin lilla hand och lägger på min kind och vänder mitt ansikte mot henne :rofl:

Igår kom hon på att hon kan mata mej med smörgås, urgulligt!!..... Ända tills hon först tuggade lite själv på smörgås biten, spottade ut den och matade mej, mums mums :)

Känner igen den där ge och ta leken:). Cilia har dock lite taskigt tålamod, så om du inte tar emot saken hon försöker ge dig, så kastar hon den till dig.
Hon har också kommit på att man kan kasta bollar till hunden.

Hon bjuder gärna på macka,rån och kex. Sällan särskilt aptitligt, då hon oftast har dreglet ner det innan hon bjuder:grin:

10 ½ månad är hon nu. Tiden bara springer. Hon började säga mamma och pappa för ca en och en halv månad sedan och tjatade det i två veckor.
Sen blev det tvärtyst och hon har knappt sagt ett ljud på tre veckor, men nu har hon kommit igång igen.
Mammam, pappha, vauvauv (hunden), auo (katten) och ett försiktigt heej tjatar hon nu.
Hon är dessutom riktigt bestämd när hon kallar på hunden, och förstärker gärna genom att slå handen i golvet/bordet.
Hon vinkar hejdå så fort någon säger hejdå och klappar gärna händerna.
Favoritsången just nu är "Jag är en gummibjörn", och det ska vara med tillhörande musikvideo.

Klättrar gör hon. På precis ALLT!! Även på spjälsängen:crazy: Kommer nog att byta ut spjälsängen mot en juniorsäng snart.
Hon har börjat grejja hur man tar sig ner från vår säng och soffan. Jag vill bara vara helt säker på att hon fixar det innan jag byter.
Men redan nu är hon halvvägs över spjälorna, från utsidan:eek:! Hon är som sagt inte riktigt klok!

Hon går runt möbler, kan även ta ett par snabba steg mellan soffan och soffbordet. Kan gå när man bara håller henne i ena handen.
Står själv (de gånger hon glömmer sig), men för det mesta brukar hon ta stöd med lilla rumpan mot något när hon vill använda båda händerna.

Vi har införskaffat en Brio Sitty och den har blivit favoritvagnen.

På 10 månaderskontrollen var hon 74,9 cm och vägde 8940 g. Huvudet hade inte växt sedan 8 månaderskollen, men det gjorde inget.
Hon har nu åtta tänder som tittat fram och om jag inte ser helt fel, så är där några kindtänder också på gång.

*kl*

Hej alla ni, hoppas ni har det bra mitt i sommaren :)

Tänk, i morgon fyller älskade Eden 1 år!
För ett år sedan var vi just nu på förlossningen och om drygt två timmar föddes den lilla grodan.. det känns helt surrealistiskt :D

Vilket år det har varit, det har hänt så mycket och jag känner mig sådär nostalgisk nu på kvällskvisten. Det händer en del i vårt liv nu, jag är inte så aktiv här för tiden/orken räcker inte till men jag hoppas och tror att allt ordnar sig till det bästa snart :)

Nu ska jag kika vidare på året som gått i bilder och sova lite så jag är laddad för de kommande två dagarna med tillhörande kalas!

Elis önskar Eden stort grattis på födelsedagen!!!

Jag håller med om att det är helt sjukt att tiden gått så fort, så mycket som har hänt och så mycket man hunnit med. Igår fick vi placeringserbjudande på förskola, det känns verkligen helt galet. Redan?!

Cilia önskar också grattis till Eden.

Håller med om att det är surrealistiskt. För ett år sedan var man stor som ett hus, hade fem veckor kvar till BF vilket alltså innebär att sockergrynet fyller ett om sex(!:eek:) veckor!!!

Grattis i efterskott till Eden!!

KL
Nu önskar jag att jag kunde stanna tiden. L är så härlig just nu och trotsar knappt nånting, och han har så sköna kommentarer om allting. Sambon är långledig. J är på strålande humör nästan hela tiden och är så JÄKLA CHARMIG så man bara smälter! Dessutom är jag fortfarande lyckligt ovetandes om jag kommit in på högskolan eller inte - det preliminära beskedet kommer imorrn :eek:

Okej, en sak vill jag snabbspola. Jag blev magsjuk igår :p

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 712
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
789
Tjatter Är jag i fel prefix får admin flytta, jag förstår nog inte skillnaden... Förlåt, men jag har en SVÅR trafikfråga, jag behöver svar på...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
2 845
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 168
Senast: sardellen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar