Sommarföräldrar 2011 del tre

Sv: Sommarföräldrar 2011 del tre

Vi slutade (tyvärr) amma när Elis var ungefär 7 månader, jag hade gärna fortsatt men han tappade intresset på dagen och ville bara amma på natten. Dessutom började han HUGGA mig och då fick det vara nog. Behövde han inte amma på dagen tyckte jag inte det behövdes på natten heller.

Jag trodde jag skulle sakna amningen, men det gör jag faktiskt inte. Däremot kan jag sakna att samsova, men det har ju inte gått på några månader, sedan han började röra på sig.

Det är inte tänder på g? Eller en utvecklingsfas? Elis vaknade i stort sett varje timma när han fick de två första tänderna i överkäken, det var helt vidrigt. När han fick den tredje och fjärde tanden i överkäken var det också lite stökigt men inte riktigt lika illa.

I lördags sov Elis hos min mormor och morfar för första gången. Jag och sambon var på fest (och vilken jäkla fest!), kom hem sent på natten och fick dessutom sovmorgon!! Det hade gått hur bra som helst. Sovit 21.00-05.00, druckit välling och sen somnat om till 08.00. När vi kom vid 11-tiden på förmiddagen tittade han på oss som att "jasså, kommer ni nu", och sen fortsatte han med sitt :rofl:. Helt underbart att veta att det fungerar, även om det säkert inte kommer gå lika smärtfritt alla gånger...

Förstår att du inte var så sugen på att fortsätta amma när du blev huggen i bröstet!

Vad skönt att det funkade att lämna Elis över en hel natt och att han sover så bra. Jag längtar som sagt tills jag ska vara hemma själv över natten...

Jag tror inte att det är tänderna, han har sex stycken och de har varit uppe ett tag och jag har aldrig märkt att det skulle spelat in tidigare. Men som sagt, han är lite förkyld nu. Utvecklingsfas, kanske det. Mycket som händer, jag tror att han är väldigt sugen på att börja gå.

Är det bara jag som fortfarande ammar?

Jag ammade i 7 mån och 3 veckor, sen övergick han helt till mat över en dag. Det var väldigt skönt att sluta (han åt varannan till var tredje timme dygnet runt) men jag saknar det ibland :)

Om några veckor börjar jag min semester och då ska sambon och Nils åka ner till sambons föräldrar någon dag innan mig och det ska bli helt underbart att sova hela natten utan att bli väckt. Har ju inte gjort det på snart ett helt år!!

Om det ändå vore så enkelt. Även om jag är barnledig på natten (sambon hjälper till) så vaknar jag 2-3 ggr / natt av gammal vana :( Nu för tiden så sover Jonathan 20-07 ungefär, bara jag som vaknar på nätterna än...

Jag sov utan M för första gången för några veckor sen. Jag var iväg en helg. Hade precis som du sett framemot att få sova en hel natt. Jag vaknade dock ung 1 gång i timmen o undrade vart hon var :D

Sambon o M kommer vara iväg 5 dagar i sommar när jag är hemma och jobbar. Kommer längta ihjäl mig men ska också bli skönt :)

Annars så sover hon ju väldigt bra på nätterna nu o det är sällan jag hör henne längre iom att jag vet att sambon tar henne om det är nåt. Hon somnar vid 19-20 och sover till 6-7. Ibland kommer hon över till oss och ibland inte. Hon sover i eget rum sen en dryg vecka och både hennes och vår sömn har blivit mycket bättre. Insåg inte förrän hon fick eget rum hur mkt vi nog stört varandra. När hon låg jämte vår säng var jag ju där o petade i nappen el likn vid minsta pip/suck ;)

Jag sov utan M för första gången för några veckor sen. Jag var iväg en helg. Hade precis som du sett framemot att få sova en hel natt. Jag vaknade dock ung 1 gång i timmen o undrade vart hon var :D

Sambon o M kommer vara iväg 5 dagar i sommar när jag är hemma och jobbar. Kommer längta ihjäl mig men ska också bli skönt :)

Annars så sover hon ju väldigt bra på nätterna nu o det är sällan jag hör henne längre iom att jag vet att sambon tar henne om det är nåt. Hon somnar vid 19-20 och sover till 6-7. Ibland kommer hon över till oss och ibland inte. Hon sover i eget rum sen en dryg vecka och både hennes och vår sömn har blivit mycket bättre. Insåg inte förrän hon fick eget rum hur mkt vi nog stört varandra. När hon låg jämte vår säng var jag ju där o petade i nappen el likn vid minsta pip/suck ;)

*kl*
Grattis till Leander på ettårsdagen!
zggggva (Gabriel hälsar också)

Tack, tack!

Vi ska ha "kalas" imorgon da det är helgdag här, men vi har smygstartat idag med massor av jordgubbar (egna!) till frukost och paketöppning med mormor via Skype.

Nu har vi ingen bebis längre utan ett smabarn! Coolt! Vad fort det gick.

Grattis Leander!! Idag skulle Jonathan också ha fyllt år, men han var ju något drygare ;)

Grattis Leander!! Kan inte fatta att det redan har gått ett år sedan. Känns inte alls så länge ju!

KL

Grattis Leander på din ett års dag :bump:

Här kör vi just nu med "våga vägra sova", kombinerat med snuva igen.
M har väldigt besvärligt i munnen nu, hon har inga tänder än så hoppas de vill kika fram snart för tycker så synd om henne!

Annars är allt bara fint. Vi ammar en gång/dygn, på kvällen efter kvälls-gröten, och har gjort så i snart 2 månader.

Ja, just det!
Grattis på Leanders ettårsdag:bump: :bump:

Fy fasen vad fort det gått ändå:eek: För ett år sedan satt vi alla här och väntade på att bebisarna skulle börja titta ut.

*kl*

Efter ett härligt födelsedagskalas i torsdags blev resten av helgen tämligen sorglig. Ett MA i v 11 kostaterades i fredags och jag skrapades sent igår kväll. Så nu har även L överlevt första natten utan mamma (förutom när han lag på neo förstås) och det gick väl bra. Men han släpper mig inte utom synhåll nu.

Jag är utskriven och mår fysiskt väldigt bra, men det är klart att vi är väldigt ledsna. Nu ska vi slicka våra sår lite och sedan är det väl bara att hoppa på tåget igen. Vi tröstar oss med älskade gullungen så länge (som tackar för alla gratulationer).

Åh vad tråkigt att höra!:(

Kram till dig.

Tack, vad gulliga ni är. Jag är sjukskriven den här veckan och försöker vila upp mig sa mycket jag kan. Mar ganska bra egentligen.

Idag har vi varit pa ettarskontroll. 81 cm och 10,8 kg sa han fortsätter att följa sina kurvor perfekt. Fick godkänt pa allt ;) och hade fullt sja med alla leksaker att han inte ens märkte när de vaccinerade honom. Lysa i öronen och mäta huvudet gillade han dock inte.

Usch vad tråkigt att höra:(
Kram

KL
Här rusar tiden fram, känns det som:crazy:
Det har hänt mer än en gång att hon glömt bort sig och stått helt själv utan att hålla sig.
Och gåvagnen har blivit högintressant. Den föser hon åt alla håll och kanter i köket.
Tokförbannad blir hon när det tar stopp, och då gäller det att skynda sig att vända vagnen åt henne innan man blir döv!
Åkt båt har hon gjort för första gången i lördags. Hon tyckte det var jättekul:laugh:.
Framför allt när storebror höll henne så att hon kunde hänga över relingen och titta på vattnet som skummade bakom båten.
Vi åkte en tur på MS Immeln, upp och ner för Immelnsjön.

I morgon ska vi på öppet hus på dagiset och på lördag blir gullungen 10(!!!!) månader gammal:eek:
Vart tog tiden vägen? Snart är hon ingen bebis längre.

Faktum är att tankarna har börjat vandra åt en bebis till:angel:
Fast vi är ju två om det, och han är nog inte riktigt sugen på en femte unge:grin:
Och sen tycker han att han är för gammal för det(43 år).

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 712
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
789
Tjatter Är jag i fel prefix får admin flytta, jag förstår nog inte skillnaden... Förlåt, men jag har en SVÅR trafikfråga, jag behöver svar på...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
2 845
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 168
Senast: sardellen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar