Sv: Sommarföräldrar 2011 del tre
KL
En liten uppdatering från oss
Ammar nu inget dag-tid, det har släppt med maten och hon äter bra.
Så våra dagar ser ut ungefär såhär :
04-06:00 Ammar vi lite "för-frukost", sen somnar vi om till 8-8:30 ungefär.
8:30-9:00 Gröt-frukost och frukt till efterrätt.
11-12:00 Lunch med frukt-pure till efterrätt.
14:00 Lättare mellis. Liten bit smörgås har vi börjat smaka och det går ner bra, och till det ngn frukt, fruktpure eller lite youghurt (päron-banan).
16-17:00 Middag och frukt eller fruktpure till efterrätt.
19-20:00 Två portioner gröt, och orkar hon så ngt litet till efterrätt.
Sen är det lägg-dax och då ammar hon precis innan.
Ang mellis så skulle jag vilja ge henne ngt kraftigare, men ger vi mer äter hon inte huvudmålen ordentligt, och det verkar fungera som vi gör nu, hon är nöjd och glad så vi kör på.
Välling är fortfarande otänkbart. Hon kan dricka kall
ris-välling som törst-släckare, men inte för att hon ska bli mätt.
Ammas fortfarande 1-2 gnger/natt. Ibland mer. Men nu när hon äter riktigt ordentliga portioner på dagen så märker jag att det börjar minska, så vi väntar lite och ser om hon fasar ut natt-amningen själv.
Nu när vi inte ammar så mkt så känns det som jag orkar/vill fortsätta del-amma såhär länge till. Våra amnings-stunder är nu det mysigaste på hela dagen. Närhet och gos och så lugnt och avslappnat
M går just nu igenom en ganska frustrerande del av sitt liv, haha! Hon vill så mkt men allt kan man ju inte lära sej på en gång. Hon ställer sej i kryp-ställning och gungar, hela tiden, och när hon inte kommer någonstans blir hon ilsk. Och trött blir man ju oxå, och det gör henne ännu mer ilsk
Musik är något lilla damen älskar, så barn-skivorna går varma här hemma. Går även på baby-rytmik och det är så kul! Hon vevar och tjoar och är sjövild! Vet inte vem utav oss som är tröttast efter det. Sover gott gör vi då iaf.
Ang bilstol. Vi har baby-skyddet fortfarande. Med stor vinter overall är det trångt och M blir irriterad av att sitta så fast och "ihop-tryckt". Men med vanliga kläder går det bra en stund till. Hon är inte så stor ännu. Lång-smal kropps-form. 7200 gram och 70-70,5 cm och hon är 7,5 månader nu.
Hennes kusin har en fin Britax-stol som vi oxå är sugna på. Dock blev jag väldigt intresserad av stolen som
jessievega tipsar om (TACK för tipset) så den ska vi kolla upp.