Sv: Snacktråd för AR-frälsta!
Jag har bara ridit för två riddare. De lär väl inte ut renlärigt AR heller. Men de var aktiva riddare ett par år i början då jag började rida för dem iaf.
I övrigt har jag bara ridit för bokstavstränare och en portugis som lär ut dressyr och WE.
KL
Ponnyn och jag har busat i skogen barbacka idag. Han blev skraj för något och slängde sig så matten sträckte sig/eller ngt i ljumsken. Jag brukar i vanliga fall klara hans kast utan problem. Men nu är jag lite otränad. Imorgon är jag ridledig. Så då borde jag bli bra.
Jag har kommit på att det ju finns en liten inslussningsfålla vid hagen Tino går i. Så nu rider jag ner Zebbi och släpper honom där medans jag hämtar Tino alt visiterar honom. Spar jag tid och fot på. Mkt bra!
I övrigt skötte sig ponnyn ganska bra. Han är mer reglerbar nu, orkar bära sig bättre och är då inte lika hetsig/stressad.
Tino har fått ridas ut i bushen nu och har skött sig alldeles utmärkt. I hagen skötte han sig däremot sådär. Han bossade alldeles för mycket på fel sätt med sina kvinnor. Nu har han bitmärken lite här och var och en betydligt mer ödmjuk uppsyn. Men han vekar ha det himla bra!
Imorgon ska Zeb få gå lektion för min ena tränare med en av mina elever på ryggen. Så nu hoppas jag att han sköter sig! Men den tränaren har ju sett honom i snitt några ggr/v i 10 år. Så hon kan nog hjälpa ryttaren om Zebbi stressar till.
I förrgår red jag halvblodskvinnan för första gången på länge. Det blåste så ridhusväggarna skallrade och vi var nästan rädda att taket skulle rasa in. Då är man tacksam för trygga, äldre hästar! Hon kändes lite stelare igen. Men kom loss bra och fick runt 1½ dm längre och luftigare steg då vi rundade av.
Hon hade hoppat mycket bättre idag redan från start. Hon brukar kräva mer uppvärmning för att komma igång. Det var kul att höra!
Och så är jag så glad över att en kompis häst som jag rider ibland och haft lektion för blivit frisk! Han kom hem friskförklarad från återbesök idag. Det är en superfin häst på alla sätt. Rör sig jättetrevligt(9: or rakt igenom om jag minns rätt), otroligt bussig och väldigt vacker.. Men de har haft sån otur. Han fick benet avslaget i hagen, anaplasma som ledde till diverse problem i benen då han stod, drattat omkull i hagen eller slagit på sig x antal ggr. Men nu är han äntligen frisk! Så kul för jätterara ägare och fantastisk häst! Iom att det varit så mycket och så länge med honom som är så himla stor och tung med så har alla varit väldigt oroliga. Fina killen!
Nu dusch, mat och sömn innan träningar imorgon. "Mitt" lille hjärtegull PREn som jag red och hans underbara matte kommer och rider. De har flyttat till egen gård. Och jag saknar dem så efter 10 år ihop. Så kul att ses!