Sv: Snacktråd för AR-frälsta!
Tråkigt att det inte blir något! Men något borde gå att fixa så man kommer iväg på träning iallafall?
Själv ska jag intensivträna nu i Juli flera dagar, det ska bli jättespännande! Hade gett upp hoppet om att det skulle bli något men till min lycka fick jag både ridplats, en extradag, och en träningsdag på annat håll strax innan!
Blir till att hårdträna nu! Måste träna mig själv också har jag insett om man ska palla med!
Svar till
Totti från bildtråden:
Haha, jag har ju precis insett att det ÄR jag som är sned.
Man smittas ju av varandra så det är svårt att säga om hönan eller ägget kom först. För nu när jag börjat hitta snäppet bättre koll på mina sidor/höfter så känns pållen efter ett tags träning bättre i vänstervarvet (som varit klart svåraste varvet tidigare under lång period). Pålle har ju också varit lite sned och är ju ändå 19 år så det kan variera lite utifrån dagsformen, plus att gamla vanor i rörelsemönstret såklart är inrotade vid det här laget, men jag måste ändå ge förutsättningarna för det.
Han är jättekänslig för när man omedvetet/med oflit sitter och låser på olika vis. Sånt som känns som pluttdetaljer och överkurs egentligen... Han kanske är lite dramatisk också och tycker att matte måste skärpa sig, man kan inte sitta och säga flera saker och sen kräva att man ska lyssna på det mindre lägliga, man kan insistera men då slinker det bara iväg.
Kul med så känslig häst, NÄR man hittar pusselbiten och gör rätt!
Hursomhelst så känner jag att kollen på höfterna äntligen har börjat bli bättre i vänstervarvet *peppar peppar* vilket jag tror kommer göra susen för galoppen. Man riktigt känner utifrån det läge man hamnar i sitsen att det är mycket bättre läge för att be om galopp.
Vi tog en paus med galoppen just av den anledningen, backa tillbaka och träna grunder för att underlätta för häststackarn, och sen blev han lite sommarloj- perfekt att hinna med att känna av sitsen och slipa detaljer!
Nu börjar jag kunna trappa upp igen och höja energin men behålla kvalitén, fast då gör han saker och ting med bättre kvalitet än vanligt och då kan man inte kräva samma max-nivå, blir för jobbigt. Vi trappar upp och kommer öva galoppansatserna igen med förhoppningsvis bättre förutsättningar!
Det är kul att powern kommer automatiskt när tekniken sitter, då hittar man "på"-knappen igen.