Snacktråd för AR-frälsta!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Snacktråd för AR-frälsta!

Ni är så otroligt fina tillsammans! Jag älskar att se dina bilder. Det är svårt att tro att han är så prillig när man ser bilderna. (har du fotograf med din nästan jämt? Jag är alltid ensam när jag rider så jag får övertala yngsta sonen (9 år nu) ibland att ta lite bilder)

Håller med dig Biggan,jätte fina bilder, och precis som du säger så har ju en annan aldrig ngn som vill plåta, lyckades få med sambon ut, men det va väl bara för att jag jobbade hans häst det, annars har jag bett ngn människa på träningarna, men många bilder blir så suddiga eller tagna i jätte mystiska vinklar eller när hästen tappat fokus helt o hållet.

Den 1/5 så har vi träning i torsby för u.f, du sa ju vid nått tillfälle att jag skulle säga till i fall du skulle komma upp o kika lite :)
 
Sv: Snacktråd för AR-frälsta!

Tack va snäll du e :) haha jo men det syns inte lika mycket på bilderna iofs :)
jag brukar tvinga nån av mina päron att fota :D
haha! Va gulligt av honom :)
 
Sv: Snacktråd för AR-frälsta!

Tack så mycket! :) Ja man får ta de man har, jag har rätt många ur rätt mystiska vinklar också och massa suddiga bilder :D
 
Sv: Snacktråd för AR-frälsta!

Ska kolla hur livet ser ut. (det är alltid så himla mycket...)Om jag kan så kommer jag gärna och tittar.
 
Sv: Snacktråd för AR-frälsta!

Tur att barnen finns. Ja han tycker det är rätt roligt att ta bilder, men har inte direkt världens uthållighet och inte en susning om i vika ögonblick han ska ta bilderna när jag rider. Även om de flesta blir skräp så brukar det bli ett par bilder varje gång som är rätt ok.
 
Sv: Snacktråd för AR-frälsta!

haha! ja men det är ju inte så konstigt :) Jag tycker det är duktigt bara att ställa upp att fota :) klickar man ordentligt bkir det väl oftast några som bir användbara liksom :D
 
Sv: Snacktråd för AR-frälsta!

kl

Igår tog jag ett pass på banan med Goliath, det var riktigt längesen vi tränade AR nu och det märktes :) Vingligt, okoncentrerat (även för mig pga andra ekipage+get o får på banan) men vi gjorde lite basic som gick hyfsat mot slutet. Sen fick jag faktiskt till en rätt trevlig kontrollerad trav på långsidorna med lång och låg form i rätt böjning. Så det var alltid något att känna sig nöjd över!
 
Sv: Snacktråd för AR-frälsta!

Hahaha, nja mer en alldeles vanlig vit get vid namn Frida :) Hon och kompisen Lammbert- svart lammunge- tränade hoppning med sin elvaåriga matte. Hästarna är iaf vana vid de små sötnosarna så de bryr sig inte, men jag hade lite svårt med koncentrationen för jag var livrädd att rida på dem!
 
Sv: Snacktråd för AR-frälsta!

KL

Har varit på Wahlsund i Sparreholm för två underbara ridveckor för Birgitta Järnåker.

Jag hade med båda hästarna och min kompis hade med sina två. Det här var verkligen über-lyx att få lära sig så mycket. Eftersom vi har islandshästar så går det ibland rätt långsamt att utvecklas. Min valack kunde t ex inte trava när jag började rida AR. Så fort jag ändrade sitsen eller tog det allra minsta i tyglarna blev det tölt eller grisepass. Nu börjar vi kunna arbeta i traven så smått.

Ifall någon orkar titta har jag lagt ut på: http://www.youtube.com/MrHrekkur
 
Sv: Snacktråd för AR-frälsta!

Vad duktiga ni är! :) Det är kul att titta på för man ser verkligen stegen där hästen går in och belastar lite till och sen "normalläget" däremellan. Tycker ni ser ut att ha kommit långt!

Två hela veckor?! Haha och jag som tyckte jag skulle lyxa till det när jag anmält mig till två dagar nästa träning! :rofl:
 
Sv: Snacktråd för AR-frälsta!

Oh tack! Nu blir jag jätteglad! Hrekkur är himla duktig och tycker det är så kul. Heba kan ju inte lika mycket än men är en naturbegåvning. Hon är bara "bebi".
 
Sv: Snacktråd för AR-frälsta!

Roligt med hästar på olika nivå! :) Kan tänka mig att det är lättare att försöka sig på samma sak på nytt med häst nummer två? :p
 
Sv: Snacktråd för AR-frälsta!

Vad kul att åka iväg sådär!! Skulle du vilja förklara travövningarna lite mer utförligt? Jag har börjat jobbat med min kallblodstravares trav en del och det är alltid bra att få tips på hur man kan göra.
 
Sv: Snacktråd för AR-frälsta!

Vad kul att åka iväg sådär!! Skulle du vilja förklara travövningarna lite mer utförligt? Jag har börjat jobbat med min kallblodstravares trav en del och det är alltid bra att få tips på hur man kan göra.

Menar du dem jag gör på filmen eller hur jag lärde min grabb att trava?
 
Sv: Snacktråd för AR-frälsta!

Jag tänkte mest på övningen på filmen, men du får gärna berätta om det andra också :) Min häst har traven men i en del övergångar blir han lite väl "på" och tar till tölten, dessutom vill han ju gärna hålla ett rätt högt tempo i traven på ridbanan. Ute i skogen går det bättre att reglera tempot. Min tanke är också att göra kortare övergångar och verkligen hålla nere tempot och vara noga med formen, för att poletten ska trilla ner på honom samt för att öva upp teknik och styrka.
 
Sv: Snacktråd för AR-frälsta!

Jag gick som fotfolk på en heldagskurs för E.N igår. Lika spännande och lärorikt som möjligt. Många nya och många som utvecklats. Mycket av det som sades var också sådant som jag jobbar mycket med, men inte riktigt får koll på. Så nu har jag massa nya tankar att reda ut och försöka mig på.
Om inte mindre än sju veckor åker jag och ponnyn bort på APU i tre veckor, och sedan läger i en vecka. Så vi har verkligen något att jobba för, nya starka tag.

Jag mottager gärna tips på olika travövningar, ej för avancerade. Hästen har inga problem med andra gångarter eller så, men jag vill hitta bättre balans och takt utan att springa iväg.. Mycket travstarter och övergångar har jag fått för mig. Men om någon har något mer tips? :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 344
Småbarn Jag vet inte riktigt vad mitt syfte med tråden är, kanske mest söka stöd, höra om andra med liknande barn, få veta hur utvecklingen ser...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
12 215
Senast: Emtherlia
·
Skola & Jobb Det här blir ganska personligt och lite som ett dagboksinlägg men känner att jag hellre lägger det under allmänt då jag vill ha lite...
Svar
14
· Visningar
2 112
Senast: VLMF
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 186
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp