Snacktråd för AR-frälsta!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Snacktråd för AR-frälsta!

Härliga bilder det blev, alla ser så himla duktiga ut :) längtar tills jag också blir det :love:

Har haft mycket i skolan på senaste, och det har tyvärr gett stora bakslag på träningen. Känns som att det är mest mitt fel, är för stressad och spänd, stel i ryggen och höfterna igen och får inte alls till det uppsuttet. Dessutom brunstar tösen och inte ens framåt-nedåtsökningen har fungerat senaste dagarna. Hoppas verkligen att det löser till sig, ska träna igen på tisdag så det finns lite hopp för det iallafall :) fram tills dess blir det bara uteritter och mysa i stallet!
 
Sv: Snacktråd för AR-frälsta!

Tack! jag med!

Ja de brukar bli så, precis likadant med mig ibland, man får lära sig att stressa ner och sänka kraven bara :) så brukar an hamna i rätt riktning igen :)
 
Sv: Snacktråd för AR-frälsta!

Den var tydligen för lång för tuben så det blir till att korta ner den, kanske hinner senare ikväll om jag har tid :)
 
Sv: Snacktråd för AR-frälsta!

Haha det är nog bäst du kortar ner så vi hinner/orkar titta också! :p Vid 5 minuter brukar smärtgränsen gå, särskilt när man tittar på rasten på jobbet!
 
Sv: Snacktråd för AR-frälsta!

Nu blev pinan lite kortare ;)

http://www.youtube.com/watch?v=0pqFJt88xyA

Öppnan och slutan från marken har vi precis börjat med, jag tycker det är ursvårt och Goliath förstår inte riktigt och vill springa på framåt istället. Traven är fortfarande springig men nu är det iaf mestadels trav. Överlag hade jag en fin känsla och Goliath kändes lyhörd.
 
Sv: Snacktråd för AR-frälsta!

kl

Lite bilder från igår :)

Så himla härligt när man kan använda ridbanan igen! Pink(och resten av hästarna) va helt galna, när till och med 30-års tanten galopperar omkring i hagen så är det nåt liksom! :D
Pink såg skitfarliga troll i stenmuren och så var det ett hinder som låg ner och det var OJ-SÅ-FARLIGT! Ni som inte träffat min häst ska veta att jag snackar om den töntigaste hästen på jorden, det är sant!

Så han var inte helt avspänd om man säger så haha :D
Så som det kändes så var bilderna rätt bra faktiskt, det kändes mycket värre!

c1.jpg

c3.jpg

c2.jpg

c5.jpg

c4.jpg


Men jag tycker om min häst ändå, man börjar vänja sig vid hans idéer nu efter mer än 6,5 år i min ägo haha
 
Sv: Snacktråd för AR-frälsta!

Hehe lustigt det där hur annorlunda saker ter sig på bild jämfört med när man rider! :p
Han kanske fick världens energikick bara från att ha gått lite energisnålt/normalt? Vet ju hur det är när man ena dagen har världens coolaste häst *host* känns det som just då iaf, och så nästa dag har hästen käkat raketbränsle eller nåt och man på något vis ska hinna med att omvandla energin! :rofl:
Tror ibland pållen blir spänd för att matte inte hänger med i energinivån! :angel:

Vilken duktig häst du har, som aktar sig för hästätande monster! ;)
 
Sv: Snacktråd för AR-frälsta!

haha visst e han duktig :D Han har tränat hela sitt liv för att akta sig för dem ;)
Han är ju trots allt ett havblod liksom ;)

Om vi säger såhär: inomhus är allt fine, han kan vara avslappnad och lyssna men så fort vi kommer ut.... ja då är han borta med vinden! Alla hjärnceller bara som bortblåsta... suck :D
Han e rädd för fan ta mig ALLT! men nu kommer vårsäsongen så han för börja vänja sig helt enkelt ;)
 
Sv: Snacktråd för AR-frälsta!

Då måste ni ju ha kommit ganska långt redan, med tanke på hur många fina utomhusbilder du lagt in! :D
 
Sv: Snacktråd för AR-frälsta!

Idag kom lillprinsen hem!:love:

Zebbe fick flytta ut till Polo-ponnierna nu för en period om 2 v medan vi väntar på lillens box. Lillkillen kom lugnt in i nya stallet och hetsade inte upp sig det minsta.
Hans "storebror" gjorde dock som vanligt och ställde till med en sceen som hette duga. Han skrek och skrek och rusade runt i boxen. Matten satt utanför och åt sin middag med ont i bröstet av oro och hoppades ponnyn skulle lugna sig.
Han taggade dock ner efter ett bra tag. När jag gick verkade de ha det himla mysigt där.

Tränaren som haft unghästen var så söt. Han verkade riktigt dämpad och sa att han skulle sakna honom. "He feels like he´s one my own. Some horses you like moore than others.":love:

Verkar vara en himla snäll man. Och en så trygg och cool 3-åring känns som ett bra kvitto på att han behandlats väl.
 
Sv: Snacktråd för AR-frälsta!

nämen, här är det visst människor som pratar om mig och min prins.. vi är väl inget att prata om!

totola:
det har inte hänt så mycket, men ändå jättemycket, sen du såg mig senast.. Skippen går helt stabilt i alla formaer i skritt, även skolskritten, och alla former av trav.. de halva stegen som vi tränade så mycket på i Timrå sitter så fint att BB tyckte att det var bland det bästa jag har att arbeta skippen ifrån.. Sen har det hänt otroligt mycket i galoppen med honom, han är mycket starkare och jämnare i formen (för det mesta ;) )

Men just nu har vi lite viiila, jag jobbar över 40 timmar i veckan i snitt och har helt enkelt inte ork att träna ordentligt i ridhuset när jag kommer ut till skippen så just nu har vi mycket kvalitetstid och myser i skogen bland alla älgar!
 
Sv: Snacktråd för AR-frälsta!

Ja då har det ju hänt mycket! :) Det är så kul när man äntligen börjar få till "svårigheterna"!
Kul att höra från dig, har varit tyst från dig ett tag.. Antar att det beror på jobbet det också? :p
 
Sv: Snacktråd för AR-frälsta!

Men just nu har vi lite viiila, jag jobbar över 40 timmar i veckan i snitt och har helt enkelt inte ork att träna ordentligt i ridhuset när jag kommer ut till skippen så just nu har vi mycket kvalitetstid och myser i skogen bland alla älgar!
Men visst behövs det sådana perioder också. Det är perfekt att förlägga dem när man har mycket att tänka på, få stressa av lite och bara ha det härligt "i farten" också :)

Det gick bra o träna i tisdags! Tror det var väldigt bra att ta en sådan lugn vecka faktiskt för vi båda var lugnare och mer fokuserade än vi var tidigare. Fick faktiskt vara lite stolt för vi fick överöst med beröm för att lilltjejen blivit mera uppmärksam :D Började känna lite på slutor vi också. Håller med dig Hanna, det är verkligen inte enkelt. Men väldigt spännande :) Vi försökte bara ta något liitet steg i taget från marken, och i slutet började M fundera över situationen och försökte förstå oss. Från ryggen är allt myycket svårare, även det "lätta", men det är väl bara att träna vidare där med!
 
Sv: Snacktråd för AR-frälsta!

Idag red vi först ut på en underbar tur i solskenet med ponnyn och araben. Det var härligt för både ryttare och hästar! Fina gamla gubbarna!

Sen hade jag äran att få rida en fin och stooor dressyrhäst. Han är en bit över 170 och stor öht i kroppen. Rör sig fint! Det var fantastiskt kul. Och svååårt! Gud vad jag studsade runt i sadeln. Jag behöver verkligen sitsträning asap!. Men det blev bättre ju längre jag red. Den där hästen skulle man kunna rida fram så mycket i om man bara kunde sitta bättre än jag kan. Han har inte mkt till begränsningar. Väldigt fin sak!

Skulle rida unghästen. Longerade lite innan i lilla ridhuset. Så halkar han till i underlaget som tydligen blivit halt där det aldrig brukar vara det. Tyckte han gick lite skumt efter först. Men tror det släppte efter skrittande på lina några min. Vet inte om jag inbillar mig en liten ministörning eller ej. Hoppas, hoppas, hoppas han inte sträckt sig! Vore ju en hemsk start på allt!
Vågade inte rida. Ska se hur det ser ut imorgon.

PREn fick vila idag. Jag var så trött av allting.
 
Sv: Snacktråd för AR-frälsta!

Haha, du har så rätt så! Jobbet förbrukar den mesta av min tid kan man lugnt säga!
Men denna påskhelgen är helt jobbfri och full med hästar! :bump:

Började med att rida min förra stallägarens nordsvensk på ridbanan, hon har inte kommit så långt men klarar av att göra en hyffsad öppna och sluta på volt i skritt och kan få till några steg i öppna och sluta i trav också.. Väldigt kul att rida en häst som inte har kommit lika långt som skippen. Kul att rida på kapson och stång kombo, Skippen har aldrig tillåtit mig att rida honom på det..
Och imorgon ska jag följa med samme stallägare på BJ kurs när hon ska rida sitt halvblod. Äntligen ska jag komma iväg på en BJ.kurs.. Har försökt i flera år!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 343
Småbarn Jag vet inte riktigt vad mitt syfte med tråden är, kanske mest söka stöd, höra om andra med liknande barn, få veta hur utvecklingen ser...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
12 214
Senast: Emtherlia
·
Skola & Jobb Det här blir ganska personligt och lite som ett dagboksinlägg men känner att jag hellre lägger det under allmänt då jag vill ha lite...
Svar
14
· Visningar
2 112
Senast: VLMF
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 185
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Hönstråden II
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp