Sv: Snacktråd för AR-frälsta!
Pink snygg som vanligt!
Nu har jag äntligen börjat rida min stora kille lite smått, sen nån månad tillbaks.
Han är väldigt unghästig och hade lite fasoner för sig så fokus har legat helt på att komma över det nog så jag kan börja stärka honom så man sen kan börja rida lite mer vettigt.
Just nu är vi nånstans mittemellan anti-fason träning (typ massor markarbete, lyssna-lyda, longera innan uppsittning vissa dagar etc.) och utbildning (vore ju trevligt att inte behöva ta ledande tygeltag...och om han bara kunde lära sig sidoförande haha)
Men det artar sig sakta
Han har fått normalt hull nu iallafall och musker kommer...
Har ju inga fina ridbilder tyvärr för rider oftast själv...eller så har det varit kassa mobil bilder vid avkrittning men så här kan vi se ut (man skulle ju tro jag är hoppryttare om man går på utstyrsel men den sadeln passade bäst haha)
Så här kan man se ut efter vintern
sitsen var ju inte i fokus när jag skrittade av haha
Nöjda efteråt
en annan dag som var lite slappare
Det var min lilla uppdatering här
Snart är det dags för roliga kurser och utbildningar så jag och Lorre ser fram emot sommaren!
Vi har båda Hellekis ett par gånger, Tteam kurs och lite annat kul inplanerat så känns väldigt positivt. (och nån gång blir det en dressyrsadel också jippe! -ska bara bli lite mer muskler först)