Sv: Snack & Uppdateringstråd nr17
KL
Jag tror jag är käääääääääär
Jag tror nog banne mig det är det här som kallas ödet!
Jag skulle ju upp och prova en 4-årig vallack idag, han var assnygg och kan verkligen bli en grym häst! Naturtöltare och kanonexteriör!!
Hade jag haft massa pengar hade jag köpt honom och lämnat honom på utbildning hos tränaren här hemma.
Men... i dagsläget ingenting för mig.
Såhär var det:
Jag skulle ju åka upp och kolla på den dära då, och så tänkte jag att jag skulle passa på och kolla på en till på vägen upp, men jag hittade inte den som jag hade sett på annons innan. Typiskt! Var lite stressad. Gjorde en snabb sökning på hästar i det området, hittade en annons på en hingst där det stod att de hade andra hästar också, i olika ålder och prisklass. Det låg på vägen upp, så jag ringde. Ingen svarade, så jag kollade vidare och ringde på en annan, de kunde först på måndag. Nähä tänkte jag då får jag väl åka åt andra hållet, och precis när jag sitter och slår in det numret (åt andra hållet då) så ringer de med hingstannonsen upp.
Hon frågade vad jag sökte och hon sa att hon hade en häst som passade in på vad jag sökte, men som inte passade med prisklassen, och hon hade hästar i min prisklass som inte var det jag sökte. Jag kom inte ihåg om hon sa 60 eller 70, så jag frågade om hon sa 60 (tänkte att man kanske kan pruta till 50 som är lite mer vad jag hade tänkt mig) och hon sa att tja det går kanske att pruta till 60.
Äsch va fasen tänker jag, jag ska ju ändå åka där förbi!
När jag får vägbeskrivning visar det sig att det är vid det stallet som Godi stod i förr, innan han kom till mig!
Jaha! Säger jag, Där stod min gamling innan!
Så vi åker upp och det verkade bara vara så himla bra, hon är precis allt som jag har letat efter! Och jag kunde inte komma på något enda negativt!
Ju mer jag tänker desto mer övertygad blir jag.
Kompisen som är duktig på hästar ska följa med tillbaka på söndag, och då tar vi med oss släpet!!!