Snack & Uppdateringstråd nr17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Snack & Uppdateringstråd nr17

Fina, fina Godi! Nu slipper han ha ont i alla fall. Massvis med kramar till dig!

Många styrkekramar. Är en tuff grej att gå igenom även om de är för hästens bästa

KL

Ikväll tog jag farväl av Godi. :cry:

Syrran kom ut en stund och vi gick bort till en fin äng och satt där länge medan Godi gick runt oss och betade det långa, goda gräset och några blåklockor som tydligen var goda.

Beslutade mig för att inte åka ut imorgon bitti innan de kommer, var så otroligt jobbigt att åka därifrån så jag är rädd att jag inte kommer därifrån innan det är dags. Kändes bättre att lämna honom nu när vi fick gott om tid på oss och en mysig stund tillsammans.

Finner inte ord för saknaden av mig ängel
32297930.jpg

:cry: Usch och fy vad jobbigt! Men tänk att det var tur att han kom till just DIG, du verkade ta så bra hand om honom, och du kämpade på med hans bantning och det gav ju verkligen resultat. Du har gjort allt och lite till för honom.

Jobbigt att gå igenom sånt här, men du har tagit helt rätt beslut. Han kommer alltid vara med dig, i själ och hjärta.

Tänker på er! Förstår att det måste vara jobbigt, men tänk på att du tog ett bra beslut som var bra för honom. Han kommer alltid finnas med dig!

Jag skickar massor med kramar till dig. Det är så sorgligt allting men du gjorde ett rätt beslut, väldigt starkt av dig. Du verkar vara en väldigt godhjärtad och fin människa som bryr sig om andra, Godi kunde nog inte ha fått det bättre.

Ni har varit riktigt kämptestarka båda två.
Och det är tillåtet att sörja men jag hoppas det inte bryter ner dig totalt, du är verkligen värd att få bli "lycklig igen" och gå vidare.

Han var ju verkligen söt din lilla lurviga björn :love:

Kramar/Linda

Också jag sitter med tårar i ögonen!
Starkt och rätt val av dig naturligtvis! Tröstkramar och vilka fina år du ändå haft med Godi!
Jag vet tyvärr alltför väl hur det känns att tvingas ta bort en häst.
Beklagar verkligen!

Malin

Tänker på dig och på ditt beundransvärt osjälviska beslut du tagit!

Kram Anneli

Du är så stark! Fina Godi. :(
När saknaden faller på måste du posta bilder och berätta historier. Det är så vi minns dem! :love:

Kommer bli tomt, jag hoppas verkligen att alla foton och filmer ska vara tillräckligt för att minnas honom. Men minnena har ju en förmåga att blekna med tiden, men på ett eller annat sätt kommer han alltid finnas med mig. :love:

Beklagar verkligen. Tro mig, hästar som har betytt så mycket minns man. Man kan blunda och till och med minnas hur dom kändes i handflatan när man klappade dem. Vissa hästar lämnar en aldrig..

Jag har varit tvungen att ta samma beslut och vet vad du går igenom, spatt är ett helvete. Foton och bilder kanske är bra att ha som en påminnelse, men även utan dem kommer han leva kvar i minnet för alltid.

Jag anstränger mig verkligen för att komma ihåg exakt hur han luktade (det var det bästa, ingen häst luktar så gott som han gjorde. Speciellt på mulen!:love: ) och hur han kändes och hur skiftningarna i manen såg ut på sommaren och på vintern.
Jag tror att om man tänker på det tillräckligt ofta så minns man lättare.

KL

Tack så jättemycket alla snälla människor, det sägs mycket hårda och dumma saker på forum emellanåt, men det är ingenting mot hur mycket värme och snälla ord som sprids.

Nu sitter jag på väg upp till norrland (enligt mig som är från södra delarna av sverige) för att prova hästar. Ska bli spännande.

Låter jättebra att du tar tjuren vid hornen redan nu :D

*KL*

Själv har jag inte fått någon fodervärd som uppfyller mina krav så tillsvidare blir Vilja kvar hos mig.Jag får helt enkelt fixa denna vinter på något sätt!? Hur vet jag inte men det löser sig säkert.... på ett eller annat sätt....

Trist att inte hitta nån bra fodervärd!!

Elina; Spännade att kolla ny häst! Hoppas det är något bra! Jämför inte för mkt bara!

Kl

Lilla Meyja växer o växer... Hon blir definitivt brunblack, nu har pälsen runt ögonen börjat falla o där under är brunt.
27jul.jpg

27julfarg.jpg

Jag har ridit en del under semestern nu men har tappat all träningslust med Snöggur efter tävlingen sist. Får väl se om jag hittar tillbaka... Han behöver gå för han har blivit lite smårultig och passtaktig så det blir uteritter så länge istället :)
snoggis.jpg

Jag har oxå hunnit med att sy två tenntrådsträns till, ett till Snöggur och ett som jag sydde för jag fick ett träns i inbyte när jag gav bort ett annat tenntrådsträns(som åkte till canada för övrigt). Det sista är riktigt snyggt med grönt o svart! Jag hade behövt fler hästar till alla träns :D Jag har oxå av någon löjlig anledning börjat sy en arab-grimma fast med tenntråd... grimman är klar men inte tenntråden, spännande o se om den går att använda i vardagen.
snyggetrans.jpg

Trist att inte hitta nån bra fodervärd!!

QUOTE]

Jag kanske är för petig :angel:

Nej då, jag vill att det är en människa med hjärtat på rätt ställe som tar henne. Det spelar tex ingen roll om den som har henne inte får till tölten på henne, hon har en grym trav och en bra galopp men tölt vet jag inte ett skvatt om eftersom hon inte töltar ännu.

Hon är en liten dam som gärna arbetar och det svider i hjärtat när jag ser henne stå där vid grinden när jag kommer till stallet och jag inte orkar göra något med henne.

Jag har lagt ner enormt mycket jobb på henne och fått stor hjälp av mina vänner :love: Hon var inte vacker när hon kom men nu är hon rund och fin och jag som var så rädd att hon hade eksem har numera en symptom fri häst men jag är så nojjig över detta att jag täckar henne ändå för jag vill inte att hon ska börja klia sig igen.

Jag tror att luften helt enkelt gått ur mig nu när allt lugnat ner sig.

Nå väl... det löser sig helt enkelt med henne. Hon får vara kvar i min "vård" och sedan får vi helt enkelt se vad som händer och sker i framtiden. Idag ska jag tömköra henne om vädret tillåter det och se om jag får henne att förstå att man faktiskt får gå frammåt även när det går en person bakom henne.

Undrar om jag drillat henne för hårt i att man inte får gå framför mig eller andra personer när hon leds :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Jag är lite förvånad att vi inte har en tråd uppe om den här katastrofen till tränare, eller så har jag missat den...
2
Svar
25
· Visningar
2 975
Senast: LenaH
·
Gnägg Såg att andra tråden blev full nu, eller är uppe i 100 inlägg. Så tog mig friheten att göra en ny :) Idag åker vi till kliniken för en...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 589
Senast: QueenLilith
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
56 57 58
Svar
1 141
· Visningar
59 482
Senast: zassoo
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 009
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka