Sv: Snack & Uppdateringstråd nr17
Knapplån: Knás ben opererades i tisdags och det verkar ha gått bra, men igår fick hon kolik, och idag svinhög feber (40,3°C) Så det har varit mycket passande, pysslande och veterinärbesök. Jag är jättestolt över att jag idag körde in och tillbaka alldeles själv till kliniken. :-) Intet ont som inte har något gott med sig, jag och Kná får träna en hel del på transporterandet.
Igår klämde i jag i henne en mängd paraffinolja, veterinären gav smärtstillande, kramplösande och försökte slanga i henne vätska genom näsan, men hon vägrade svälja slangen. Så det gick inte så bra. Men det kan ha berott på att hon var irriterad i svalget efter att ha haft en tub där när hon var sövd. Jag fick tvångsmata henne med vatten, och det var inte så effektivt... Mycket promenerande på det nyopererade benet, men det ser ut att ha gått utmärkt. Vid fyra i natt kom första bajset. Men imorse hade hon knappt ätit eller druckit, inte bajsat mer och hade 39,3 i temp.
Mer olja, mer promenera, två bajshögar men 40,3 i feber! Fick åka in till kliniken som sagt och trycka i henne tio liter dropp. Men nu verkar magen funka, och hon både äter och dricker och är sitt vanliga ligist-jag. Hon ska få penicillin nu som säkerhetsåtgärd, febern tyder på att hon fått en virusinfektion som kan ha lösts ut när hon först sövdes i tisdags (i hela 1,5h) och sedan blev så klen igår.
Operationssåret ser jättefint ut och hon går mycket bra på benet. Vi ska tillbaka och ta stygnen om ungefär 2v. Och förhoppningsvis slipper vi fler besök dessförinnan. Men GUD vad trevliga och fina människor det är på ATG i Täby. :-)