Snack & Uppdateringstråd nr17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Snack & Uppdateringstråd nr17

spa_tolt_km_11_liten.jpg

spa_t4_km_11_liten.jpg
Jag länkade om bilderna så de försvann ur ursprungsinlägget. Här är de igen.

Hon ska förhoppningsvis komma till oss och ha kurs nån gång. En stallkompis bodde där borta förr och tränade för henne. Får väl se när det blir av, är alltid kul att testa nya :)

Vad fin han är förresten! :)

Hon är bra! Tycker om henne! Kul att se Rodi ridas av henne!

KL

Åh min pärla var så trött och hade ingen energi alls i helgen. Men han var så duktig ändå!
Om man kunde gifta sig med sin häst skulle jag ha gjort det för längesen ;)

299349_10150444217842542_727117541_10900545_1719982279_n.jpg

Fotot är tagen av underbara Zanna

Emma är min favorittränare att rida för.

Tack! Ja, han var riktigt fin att se på. :) Synd att det inte var bättre väder för jag hade velat ha fina bilder, kanske var det sista gången jag såg honom för han är såld.

Vad roligt att höra, då får vi nog ligga på lite så att det blir av.

Jättetråkigt såklart att du inte kan ha kvar honom, men vad skönt att han får ett nytt hem. Hoppas att det känns bra med köparna!

Em76, vad skönt att du hittat ett nytt hem nu åt honom. Jobbigt att inte veta vart hästen ska hamna, eller ens hur länge man "får" ha den kvar. Hoppas att det blir bra!

Nu har jag bestämt att Hnokki skall ha täcke 24/7, är trött på att han ser ut som en kloakråtta så fort han kommer in:cool: Han skall alltid rulla sig på lerigaste ställena så fort det är blött, och nu regnar det ju nästan varje dag...BLÄ!

Markarbetade på ridbanan idag. Han var duktig, men jag tycker det är så SVÅRT att samla ordentligt i tölten på tömmar? Man kan ju liksom bara ta i munnen och spöt blir han bara stressad av. Men det gick ganska bra ändå, han är riktigt snygg ibland :)

Haha, kloakråtta ;) svårt med skimlar ibland..

KL

Jag ska tävla nu på lördag, ska bli spännande! :)

KL

Idag har jag löslongerat Sol, tränat på framdelsvändning och skänkelvikning och övergångar. Två gånger valde hon tölt själv, inte ren men inte grisepass heller (som hon kan lägga in ibland) och en gång när hon gjorde ett busryck drog hon iväg i pass en långsida. :p

Sen red jag ut en tur på halvbrorsan, kul att rida honom igen. :D Blev helt kär i hans sadel, det var det skönaste jag suttit i någonsin!!!

Om den hade passat Sol och om jag hade haft massa pengar hade jag köpt en sån direkt!! :love:

hehe ja lera är inge roligt.Jorunn har haft täcke både ute och inne i 2 månader hon är iof rakad.

Har beställt ett regntäcke med helhals som jag väntar på... hatar att ta in henne och hela manen är superlerig=(

Knapplån!

Idag var de dags för ridlektuion och ujuj idag var det mkt att få in i skallen gick riktigt bra när jag väl fattade och fick kläm på det hela. Så nu blir det till att träna i massor så länge det sitter färskt i skallen haha!

Men vilken trav jag fick till i slutet det bara plopp hände något och Jorunn travade annolunda sväv mellan travstegena och längde stegena utan att länga farten. Lyckades bibehålla traven i något varv sedan vart både jag och Jorunn för trötta och jag tappade henne.
Inte bara hästen som skall orka haha:o

Lyckades få till en perfekt galoppfattning bästa jag någonsin gjort på Jorunn från stället en bärig perfekt galopp.. som vanligt tappar jag koncentrationen i all lycka och tappar allt och Jorunn övergår till lite sämre galopp innan jag sedan får tillbaks kontrollen igen=)

Åhh min bästa Jorunn jag har verkligen fått en ny häst... en häst dressyrhäst the lux..
Trots att jag llagt tölten nästan helt på hyllan nu så provade jag i förrgår och helt klart att även den förbättras.
Eftersom vi nu har tränat så mkt p åsamling så kan jag i skritten få henne att trampa under sig och kan därifrån jobba in henne i en tölt där hon jobbar sjukt bra med ryggen har hals och huvudet avslappnat där underhalsen är lös och fin. Så töltfattningarna är superbra och så länge jag verkligen anstränger mig är tölten ritkigt bra. Men slarvar jag så tar hon chansen och slängtöltar!

Bästaste Jorunn=):love:

Hur gammal är Sol?
Vad var det för sadel du red i? :)

Sol är 5 :)

Det var en top reiter (kanske JR, minns inte riktigt). Det är den första sadel jag kan sitta ordentligt i med mina höfter. Jag har svårt att sitta i för breda sadlar. Nu var det i och för sig på en ganska tunn liten kille, tror inte den hade funkat på min lite rejälare madam. Hon måste gå ner en del till i vikt, förhoppningsvis kanske den passar när hon är i lagom hull. Men jag ska fråga om jag får prova den nån dag, hade varit kul att se om den passar överhuvudtaget.
Gillar min sadel också, men om jag blir rik ska jag köpa en top reiter också och ha och byta med. :D

Jag menar det verkligen. Han är blöt, tovig och helt skitig. Om han ändå var fläckig fortfarande, men han är ju så vit man kan bli.

Emma är min favorittränare att rida för.

Tack! Ja, han var riktigt fin att se på. :) Synd att det inte var bättre väder för jag hade velat ha fina bilder, kanske var det sista gången jag såg honom för han är såld.
Vad är det för nån som köpt honom?!

Idag skrittade jag min tjej i skogen!! Hon fattar ju inte att gå fram på ridbanan, fast jag försöker. Så jag började där, men avluste då det gick bra, tänkte ta en promenad för jag ville inte gå raka vägen till stallet. Men halvvägs runt rundan så satt jag upp, lite på vinst och förlust. Det är ju sagt hon gjort det förut, och det värsta som kunde hända var att jag for av o tappade henne. Men det gick såå bra!! Hon skrittade lungt och fint framåt och såg såå postiv ut. Styrningen funkade väl sådär, men det kan oavsett inte öva förren jag har en häst som går framåt. Så jag är suupernöjd!!:love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Jag är lite förvånad att vi inte har en tråd uppe om den här katastrofen till tränare, eller så har jag missat den...
2
Svar
25
· Visningar
3 003
Senast: LenaH
·
Gnägg Såg att andra tråden blev full nu, eller är uppe i 100 inlägg. Så tog mig friheten att göra en ny :) Idag åker vi till kliniken för en...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 858
Senast: EZMK
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
58 59 60
Svar
1 191
· Visningar
62 472
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 014
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka