Snack & Uppdateringstråd nr17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Snack & Uppdateringstråd nr17

KL

Tog med mig kameran idag (mammas nya toppenproffsiga kamera till och med) för att ta lite kort och kanske filma lite när vi löshoppade. Det har jag inte gjort innan med Sol.

Tror ni det blev några bilder? Svar NEJ! För vi hade fullt upp med att driva på så de inte stannade i hörnen och blockera så de inte sprang förbi hindren.
Först sprang hon mest genom alla små bommar, sen höjde vi lite och satte lite mer fart och då gick det bättre. När de väl kom fram till hindrena så hoppade hon.

Så, ja, vi behöver träna lite på detta innan det blir några snygga hoppkort :p

Ska se om vi kan få tag på fler plaststolpar så vi kan göra en korridor eller ännu hellre en ovalbana så att de inte stannar i hörnen hela tiden. :angel:

Oh, det är ju så irriterande när de flyr in i hörnen! Samma sak här, i våran enorma paddock får man vara två pådrivare och en fotograf. o då har vi ändå en ordentlig korridor ;)

kl

igår prövade jag ta med Rönd som Handhäst och hon var en pärla att ha med! Hon verkar vara en väldigt trevlig häst, med stenkoll på vart jag är och vad jag vill. Det skall bli riktigt kul att jobba med henne!

Ja, väldigt irriterande. :p

Det går bättre när hon är själv för då kan man ha långpisken och klatscha till när man ser att hon börjar fundera på att stanna. När hon är själv kan hon springa på rätt så fint, lagom tempo (för det mesta, emellanåt gör hon riktiga bus-rusningar :rofl:).
Så nästa gång tror jag att jag ska ha henne själv och sätta upp en korridor eller bara ha hinder på ena sidan så att det blir lättare att driva runt henne.

Vi håller ändå inte på så länge med hänsyn till hennes kondition, så det räcker ju med ena sidan så kan man använda resten av banan till annat.

Har haft fullt upp med annat, och så krashade givetvis datorn också för säkerhets skull, men nu skall jag visa mina utlovade bilder! Dessa är dock från innan jag lade på andra laget färg på sadeln, så den är lite svartare nu.

Ni vet ju vid det här laget hur kul min lilla häst tycker det är att bli fotad ;)
Hnokki.jpg

85693_1316253760.jpg

40978_1316253764.jpg

14829_1316253768.jpg

I morgon ska mamma och jag till Hanaskede och titta på Friggs unghästmönstring, och på hemvägen ska vi hälsa på våra hästar.

Lovade ju en bild på nått.. och här kommer dne.. jag har köt en 150 år gammal loksele komplett med tömmar och hela kittet! Har länge letat efter en som är hel och fin i skicket.
Tänkte prova den på Jorunn bara men den skall senare vara enbart som prydnad=)
Men Jorunn brydde sig ingenting kul=)
Och nu ser jag att hullet börjar bli riikigt bra på Jorunn.. tog "bara" 4 månader haha

Blandat17sep11067.jpg

spa_tolt_km_11_liten.jpg

spa_t4_km_11_liten.jpg

Idag har jag och Spá tävlat för första gången! Det var lagom många startande :) så vi är i final i både V2 och T4. Det har varit en rolig dag, Spá skötte sig exemplariskt, och jag blev inte särskilt nervös för en gångs skull.

T4 var väldigt roligt, det var nytt för mig. Alla moment fungerade över förväntan! Nu ska vi fortsätta att bygga muskler och rensa bort passtakten i vinter så blir det nya tag nästa år! Totalt blev det 4,66, eller 4,67 eller vad det nu blev, och det är jag jättenöjd med. I V2 fick vi 4,9 och det utan ökad tölt. Fick en fyra på "ökad tölt" genom att grisepassa med stil som på översta bilden i någon sorts mellantempo, knappt.

Och så gör det mig glad att hon inte gapar eller grimaserar på en enda bild från tävlingen, och var lugn och fin hela tiden, så jag hoppas att hon är nöjd med dagen även hon. (Inte för att hon brukar gapa och greja, men det är trevligt att det funkar även på tävling!)

Hon är såååå läcker din fina flicka! Syns verkligen att det finns mycket att ge!

Skrittat ut på Odinn idag efter 4 veckor av ofrivillig vila.
Han kändes kanon å Va jätte mjuk å fin :D
Å kände inget av min kassa rygg heller, jätte glad :D

Så nu har ja uppdaterat bloggen å dags å göra middag, blir Kantarell & trattis paj idag, mums :)

*KL*

Laukur har haft vila i 2 veckor efter Erlingurkursen så jag satte igång han i måndags med lite longering och markarbete. Red honom på ridbanan igår en kort stund för att checka så grunderna sitter och att han är med på tölträningen fortfarande och han var kanonduktig :) Pigg och glad och travade runt så fint med öronen spetsade :) Är så glad att jag har två framåt och positiva hästar som älskar att vara ute med matte!:love:

kl

Idag har jag varit o tittat på fölisar(skulle bara titta på en egentligen) :) Jag skall hitta en kompis som Meyja kan växa upp med. Nu e det långt kvar till vintern o det finns så många föl, så jag kommer inte bestämma mig än. Men det var en fin liten tös jag åkte dit för! Långbent och stor men ändå smäcker, mild i sättet men ändå nyfiken. Visade tölt, pass och galopp -precis som Meyja. Tyckte mycket om henne! Fick bl.a. träffa en ettåring oxå som var efter en hingst jag blev jätte kär i i somras! Herkules fra Pegasus :) Men hon var lite liten, planen(den hemliga) är att det skall kunna bli en lite större viktbärande häst som min sambo kan ha i framtiden.... (Fast när jag kom hem så fick jag frågan om det verkligen måste va ett sto? Han vill hellre ha en vallack -han som inte vet att jag planerar att det blir hans ersättare när Snöggur e för gammal... haha).

Har oxå lekt med Rönd i paddocken, riktigt roligt. Och dels ridit Snöggur i paddocken och dels ridit en uteritt ihop med Andis nya medryttare. En dag i hästarnas tecken helt enkelt!

spa_tolt2_km_11_liten.jpg

Tack! Här är en till från igår som jag gillar. Jag suddade bort en häst i vänsterkanten. Vi fick en tredjeplats i fyrgången, och sänkte poängen lite eftersom vi inte fick till galoppen+att ökade blev ännu långsammare än igår. Däremot höjde vi oss till 5,08! i T4 och det var verkligen riktigt roligt! Jag behövde bara korrigera henne en gång på hela varvet i lös tygelmomentet! Så där höjde vi oss till en femma. Vi höjde även flera andra delmoment idag (även om vi också sänkte vissa andra) så jag är mycket nöjd med denna dag också! Kom tvåa i T4. Vi var inte så många heller, men det känns som en seger i sig att jag klarade av att rida öppen klass när jag så sent som i fredags gruvade mig och ångrade lite att jag inte anmält mig till lätt klass istället. :-)

*kl*

FY va de började ÖSA ner regn precis när ja var ute med hundarna.
Att man kan bli så enormt blöt på bara en liiiten stund som skuren höll på....blöt enda in på skinet. Å hundarna var riktigt låga, de gillade inte heller skuren, stackarna! :p

Oh va jag är glad att äntligen börja rida igen, saknat det enormt mycket.
Men nu jäklar ska vi köra på, och hoppas på att allt kanske börjar flyta åt vårat håll nu, ja tycker vi är lite värda de! :D

IMG_1737.jpg

Underbart! :love:

Jag börjar få abstinens jag med, Sol vilade i två dagar innan hon åkte till tandläkaren, och då fick hon ju dra en vargtand och ska inte ha bett på en vecka-10 dagar.
Vi har jobbat lite löst, men imorgon blir jag allt tvungen att rida lite, får testa att rida lite med sidepull i paddocken och se hur det går. Där är hon så lugn och fin så det går säkert bra. Bara så hon får lite sysselsättning med ryttare också, ska löslongera lite också så hon får springa lite.

Ska fråga om stallägaren kanske vill ha hjälp med brorsan nån dag också. Hade varit kul att komma ut lite också. Annars får jag vänta till helgen. Läääängtar!! :D

Hon ska förhoppningsvis komma till oss och ha kurs nån gång. En stallkompis bodde där borta förr och tränade för henne. Får väl se när det blir av, är alltid kul att testa nya :)

Vad fin han är förresten! :)

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Jag är lite förvånad att vi inte har en tråd uppe om den här katastrofen till tränare, eller så har jag missat den...
2
Svar
25
· Visningar
3 003
Senast: LenaH
·
Gnägg Såg att andra tråden blev full nu, eller är uppe i 100 inlägg. Så tog mig friheten att göra en ny :) Idag åker vi till kliniken för en...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 860
Senast: EZMK
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
58 59 60
Svar
1 191
· Visningar
62 477
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 014
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023