Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
*kl*
De är nått galet i hagen som fick Draken att bli galen här om dagen.
Släppte in Odinn tillsammans med Draken å Fafnir idag, Odinn och Fafnir sprang omkring i hagen en stund, som sen övergick i nått hysteriskt spring.
Odinn slängde sig ner på marken, sparkade vilt mot magen, piska hårt med svansen å när ja fick tag i honom å fick ur han ur hagen for han runt som en galning, så fick spola vatten + borsta magen länge på honom innan han lugna ner sig.
Även Fafnir blev tokig och sparka vilt mot magen, efter borstning blev de bättre.
Så längden inte springer så de inte skvätter upp På dem är de lugna, men börjar de skvätta blir de skogsgokiga.
Odinn trampa av sig alla skorna idag när han sprang sÅ :/
Va sjutton kan detta vara? Är jorden/leran sur? Är marken full av ohyra?
Vette sjutton, någon som varit med om detta??
Det är inte så att de springer för att de fått dem på sig? Älgloppor/ älgflugor trivs särskilt bra under manen, kika där. De är stora så du lär se dem. Jag tror att de är ute efter att suga blod. De bosätter sig inte i pälsen som tex pälsätare och "vanliga" loppor, de är bara där tillfälligt. Det killar obehagligt när de går eftersom de gräver ned sig i pälsen (eller hårbottnen!!!) och de är ganska platta och bra på att hålla sig fast. Kanske kan man hålla undan dem med insektsmedel. De kan såklart sitt vartsomhelst på hästen, men under manen som sagt och "innanlåren" är smarta ställen att leta. De är större än fästingar och ser ut som kortbenta kraftiga små platta spindlar. Jag har också fått sådana på mig, men de har aldrig bitit mig, de krälar mest omkring och är obehagliga.Men varför får dom de bara om de springer i hagen?
När de bara går hela dagen händer inget....de borde väl hoppa på dom ändå?