Snack & Uppdateringstråd nr17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Snack & Uppdateringstråd nr17

SÅDÄR ser en häst ut i mitt stall, men där har ägaren INTE varit skadad! Dom tycker helt enkelt att han är "fin" så... Är jag galen som iiiinte håller med ? ;) :angel:

Jag veeeet, nu är han helt matchad i islands/norgefärger :D

Tycker också han börjar bli ganska snygg! Skall bli grymt spännande att rida honom sen med bootsen, tror han får ganska häftigt steg!

Och visst ser han glad ut?! Tycker han har fått en så himla trevlig och självsäker uppsyn.

Ja du är galen, det är väl jättesnyggt med några 100kg övervikt...? ;)

Det tycker Skuggi, han tycker matte är korkad som ställer honom på bantning :angel:

KL
Min häst dansade fram idag, äntligen äntligen äntligen börjar det släppa. Jag hoppas verkligen på farbror!!!
På lördag är det tävling, hoppas vi inte får bakslag lagom tills dess. Eller ja, hoppas inte ryttaren får bakslag och kortslutning :angel:
Målet är att sätta momenten, poängen skiter jag i. Faktiskt.

Senast ändrad:

Jag vet, men det regnade och blåste ju, så jag passade på att bättra på färgen på sadeln istället och låta Hnokki jobba själv :D

Men imorrn skall jag rida, då kan du få bilder!

*kl*
De är nått galet i hagen som fick Draken att bli galen här om dagen.
Släppte in Odinn tillsammans med Draken å Fafnir idag, Odinn och Fafnir sprang omkring i hagen en stund, som sen övergick i nått hysteriskt spring.

Odinn slängde sig ner på marken, sparkade vilt mot magen, piska hårt med svansen å när ja fick tag i honom å fick ur han ur hagen for han runt som en galning, så fick spola vatten + borsta magen länge på honom innan han lugna ner sig.

Även Fafnir blev tokig och sparka vilt mot magen, efter borstning blev de bättre.
Så längden inte springer så de inte skvätter upp På dem är de lugna, men börjar de skvätta blir de skogsgokiga.

Odinn trampa av sig alla skorna idag när han sprang sÅ :/

Va sjutton kan detta vara? Är jorden/leran sur? Är marken full av ohyra?
Vette sjutton, någon som varit med om detta??

Med min Randalin går det bra.. Satt på henne i helgen, det bryr hon sig inte om. Men hon har ingen aning om detta med styrning funkar. Hur har ni lärt in det?

Hnokki_fick_springa_av_sig_lite_pa_banan.jpg

Nemen finaste Hnokkis, såå fin! :love:

tessinino: jisses, hälsosamt att ha lite lovehandles på sin lilla islänning va?
Kan inte fatta varför folk inte tänker på följderna med så mycket övervikt... :crazy:
En aning gulligt for a while men föredrar nog hästarna i hälsosamma mått. :D

Men vad läskigt:crazy: Låter ju som att det är någon ohyra? Men vad kan det vara som kommer bara sådär?...Skumt!

Ja visst är han söt! Synd att kortet blev så dåligt bara!

*kl*
De är nått galet i hagen som fick Draken att bli galen här om dagen.
Släppte in Odinn tillsammans med Draken å Fafnir idag, Odinn och Fafnir sprang omkring i hagen en stund, som sen övergick i nått hysteriskt spring.

Odinn slängde sig ner på marken, sparkade vilt mot magen, piska hårt med svansen å när ja fick tag i honom å fick ur han ur hagen for han runt som en galning, så fick spola vatten + borsta magen länge på honom innan han lugna ner sig.

Även Fafnir blev tokig och sparka vilt mot magen, efter borstning blev de bättre.
Så längden inte springer så de inte skvätter upp På dem är de lugna, men börjar de skvätta blir de skogsgokiga.

Odinn trampa av sig alla skorna idag när han sprang sÅ :/

Va sjutton kan detta vara? Är jorden/leran sur? Är marken full av ohyra?
Vette sjutton, någon som varit med om detta??

Det låter som pållarna fått älglusflugor på sej...

Men varför får dom de bara om de springer i hagen?
När de bara går hela dagen händer inget....de borde väl hoppa på dom ändå?

Hur blir man av med detta då? Invänta vintern? :p
Får undersöka hagen ordentligt imorgon, får väl lägga mig ner å rulla runt å springa omkring å se om ja får nått på mig? :p

Ja kanske, fast då tycker ja de borde synas på hästarna om de blir stuckna?
Ja får gå runt å spana imorgon helt enkelt å så om nått dyker upp!!
:)

Vi brukar få älglusflugor på hästarna ,när hästarna blir varma springer lusen omkring och killas. En del är fulla av blod så jag antar att dom bits oxå...Jag har haft schwits på mina om det blir för mkt lusflugor !

Men varför får dom de bara om de springer i hagen?
När de bara går hela dagen händer inget....de borde väl hoppa på dom ändå?
Det är inte så att de springer för att de fått dem på sig? Älgloppor/ älgflugor trivs särskilt bra under manen, kika där. De är stora så du lär se dem. Jag tror att de är ute efter att suga blod. De bosätter sig inte i pälsen som tex pälsätare och "vanliga" loppor, de är bara där tillfälligt. Det killar obehagligt när de går eftersom de gräver ned sig i pälsen (eller hårbottnen!!!) och de är ganska platta och bra på att hålla sig fast. Kanske kan man hålla undan dem med insektsmedel. De kan såklart sitt vartsomhelst på hästen, men under manen som sagt och "innanlåren" är smarta ställen att leta. De är större än fästingar och ser ut som kortbenta kraftiga små platta spindlar. Jag har också fått sådana på mig, men de har aldrig bitit mig, de krälar mest omkring och är obehagliga.

jag har aldrig vart med om en enda häst som reagerar såå kraftigt på dem. Här skulle de då vara flera som alla reagerar superkraftigt.. Därför jag tror på ngt mer aggressivt. Typ, getingar.. men de borde ju märkas kan man tycka..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Jag är lite förvånad att vi inte har en tråd uppe om den här katastrofen till tränare, eller så har jag missat den...
2
Svar
25
· Visningar
3 003
Senast: LenaH
·
Gnägg Såg att andra tråden blev full nu, eller är uppe i 100 inlägg. Så tog mig friheten att göra en ny :) Idag åker vi till kliniken för en...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 860
Senast: EZMK
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
58 59 60
Svar
1 191
· Visningar
62 490
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 014
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka