Snack & Uppdateringstråd nr17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Snack & Uppdateringstråd nr17

haha ja jag fattar ingenting? Jag stod och kletade lite på det med "hästiga" händer förut innan jag kom på att det kanske inte var så smart:D Såren räknas väl som helt öppna, det är inget skinn alls kvar?! Verkar torka upp rätt så bra. Ser att det är lite smuts kvar, men det är så svårt att få bort allt. Gör sjukt ont att spola och vill ju inte pilla i det för mycket. Lär väl bli ett smaskigt blåmärke imorrn också...

Fy då. Har du någon ren svanp eller något som är lite "ruggligt" fast ändå mjukt om du förstår vad jag menar? Brukar funka bra att badda lite lätt.

Eller en jävla massa pads/rondeller med desivon eller liknande. Så borde du få bort den mesta skiten.

Vet hur mycket skit det kan komma i sår som fått närkontakt med häst :p Blev biten för nåt år sen, då blev det såklart ett lock som jag la tillbaka så fort jag kunde efter att ha spolat rent. Satte på plåster för att slippa se det när jag kom hem, och självklart blev det sen varigt och äckligt. Höll på att svimma massa gånger innan jag fick klippt bort locket. Vråläckligt!!! Men sen blev det bra.

Nä det enda jag har hemma är toapapper just nu haha, tom paddarna var slut. Orkade verkligen inte sätta mig i bilen och ta mig till apoteket heller, de gör så sjukt ont! Sambon får fixa allt till mig när han kommer hem imorrn.

Haha blää! Det där lät inte kul. Detta kommer säkert också bli infekterat med min tur...

Haha, det märkte jag inte ens :rofl: Jo, jag är från Finland, får visst ta och ändra mig litet:
Usch då ;)

Jag får helt klart fundera mera på hur jag uttrycker mig :o:D

"Voi" betyder på finska egentligen "smör", men används i talspråk i finlandssvenskan som ett utfyllnadsord, och hade egentligen ingen direkt betydelse. :)

NEEEEJ!!! :eek: Ändra inte!!

Supercharmigt med alla slags dialekter och nyanser i språk ju! :D

Reagerade genast på samma, "voi" är rena finlandismen. :D
"Voi" skulle kanske kunna jämföras med svenskans "nemen" som utfyllnadsord. :)

Aha. Har försökt klura ut svenska utfyllnadsord som skulle kunna vara motsvarand. Men det var ju svårt när jag bara jämförde med "smör" hela tiden :p

Spännande med språk och ord i allmänhet :D

haha var det inte povel rammel eller nån som myntade voine voine också?:D

KL*

Såret vätskar sig en hel del, men ser fräscht ut. Igår började jag må lite illa och fick lite ont i huvudet, men det mesta gick över efter jag åt. Dock rann det lite ur näsan när jag skulle lägga om såret, så det blev sjukhuset som sade att det var en liten hjärnskakning ändå...:(

Idag mår jag dock helt bra förutom att jag har ont i kroppen och blir yr när jag slänger mig för snabbt upp ur sängen eller liknande.

Skit också! Jag som verkligen kommit igång med ridningen nu igen! BLÄ!

men det är väl inte kört för att du får vila några dagar, det gör kanske susen för hästen med lite vila:)

Nej klart det inte är kört! Men har varit väldigt bortprioriterat med ridningen på sistone, så det var skönt att vara igång och träna 5-6ggr/veckan nu! :) Hnokki är en häst som verkligen måste vara igång för att gå bra också, annars är han bara styv och okoncentrerad om han får vila för länge.

Tack alla!

Min lilla bäbis är äntligen stoooor!
2008, riden i ca 2 veckor. Suuperpositiv. Töltar klockrent och redan med tempo!
Travar och galopperar även med lätthet.

Hon fick även en ny sadel idag, som så roligt nog befann sig 3 min från Bärby. Tog med den och provade den,
vilken låg som en smäck på tjockisen :) Kalas!

dsc_7808_167112524.jpg

dsc_7801_167112390.jpg

namnls_167112182.jpg

KL

Imorgon har det gått 10 dagar sen tandläkarbesöket, det innebär eventuellt ridning!! :D:banana:

Ska kolla hur hon ser ut i munnen, förhoppningsvis har det läkt fint.

Kl

Igår red jag en kort stund på Rönd. Stel som en planka är hon. Och rätt seg/hård i munnen. Men tölt låg nära till hands. Vi kör nog longering o skogspromenader ett tag till.

Igår fick jag oxå möjlighet att knipa sista platsen till helgens kurs for Stian P... Jag är givetvis jättesugen och det hade varit kul! Men det är ju slutet på säsongen nu, snöggur går på sina sista krafter och väntar på sin höstvila. Det känns inte som läge o dra iväg på tvådagars kurs. Hoppas istället få plats i vår med kveikja!

Jag tror oxå jag har bestämt mig för att köpa det fölet jag var iväg o tittade på. Hon är ee: orri och jag känner ju båda föräldrar lite. Man vet ju ändå inte vad man får så då e det ju skönt att köpa en runt hörnet istället för att leta land o rike runt. Hon uppfyller alla krav jag ställt så tja, det blir nog så!

är hon efter bedömda föräldrar?:) får man lov att fråga hur mycket dem begär för henne? undrar mer vad sto föl ligger på nu..:)

åh jag vill också rida för Stian igen!
Vi hade honom regelbundet hemma när vi stod på Karlsro. Bästa Stian!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Jag är lite förvånad att vi inte har en tråd uppe om den här katastrofen till tränare, eller så har jag missat den...
2
Svar
25
· Visningar
3 003
Senast: LenaH
·
Gnägg Såg att andra tråden blev full nu, eller är uppe i 100 inlägg. Så tog mig friheten att göra en ny :) Idag åker vi till kliniken för en...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 855
Senast: EZMK
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
58 59 60
Svar
1 190
· Visningar
62 442
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 014
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024
  • Storlek röd Kong?