Snack & Uppdateringstråd nr17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Snack & Uppdateringstråd nr17

är hon efter bedömda föräldrar?:) får man lov att fråga hur mycket dem begär för henne? undrar mer vad sto föl ligger på nu..:)

Pappan är bedömd ganska lågt, mamman är inte bedömd. Men mamman har två hästar jag gillar skarpt! hon är ee: Gustur fra Holi och ue: Hugi frá Hafsteinstödum. Jag hade ju garranterat kunnat få tag i föl med bättre bedömd pappa, men jag gillar mamman, hennes stam och avkommor(som jag oxå sett). Pappan verkar ge avkommor med mycket gång. Det är ju en bättre familjehäst/klubbtävlingshäst jag är ute efter så jag tror det kan bli bra!

Stofölen verkar ligga runt 20' som det är nu, men än är det ju ingen panik att bli av med dom...

tack :love:
Jag har varit så skeptisk till denna tjej länge, men det blir nog tametusan riktigt bra :)
Bara hon går ner 50kg(!!!) miiiinst till så börjar hon iaf likna en häst :)

Igår var en sån toppendag i stallet! Kom upp rätt sent, hade tänkt att rida, men inser själv att det är dumt att ge sig ut ensam i mörker på en orutinerad häst där man knappt har styrning. men så dök det upp ridsällskap! Som alldeles lämpligt nog skulle ut o skritta! Då hon bara är riden lite i skrott o trav i skogen för ett år sen så är skritt lämpligt, jag hade bara ridit henne 2 ggr i skritt. Vi blev totalt 5 hästar som gav sig ut. Men som man kunde tro, ville de iaf trava sen. Så det var bara att hänga på liksom! JÄKLAR var kul hon tyckte det var!! Men var så snäll höll sig i chack så att säga, men ville springa fortfort!
Det blev några korta tarvsvängar men i rätt bra tempo. I början blev det hen hel del ytölt och lite blandningar innan hon föll in i trav. Hon har så lätt för gångarterna, kul det! Bra första häst att utbilda!
Totalt var vi ute i 45 minuter, så det blev för hennes del en mkt tuffare runda än jag tänkt mig. I en brant lång backe satt jag faktiskt av och ledde henne.
Nu vilade hon idag och skall göra det imorrn oxå, sen blir det ridning lö och sö då jag är ledig.
Inser jag måste skaffa en BRA pannlampa om jag vill kunna rida i höst/vinter.

Hon har ett jäkla fint uttryck iafll :)

KL*

Vinglade mig till stallet idag och myste med Hnokki. Lät honom motionera sig lite själv på banan också! Var rädd att han skulle vara vaksam mot mig för att jag skrämde honom när jag åkte av, men han var mycket trevlig och kontaktsökande som vanligt! Imorgon funderar jag på om jag skall våga rida lite, men vi får nog se hur jag känner mig...Borde nog vänta tills efter helgen egentligen...

Hur mår ryggen din? Hoppas det läker fort! :)

KL.
En 1½ timmes terrängritt ensam med Bloffis idag, underbart väder och underbar häst. Barbackagjord utan stigbyglar och full fräs på alla rakor, Ó betedde sig prima! Börjar bli riktigt vackert höstväder, fick skön sol också! :love:

296446_2427385852460_1485960875_2810222_1443118769_n.jpg

Sådär...Gjorde riktigt ont när såret var nytt, sen lugnade det sig, men nu gör det galet ont igen när det läker och torkar upp. Ser ju fint ut, men drar i hela skinnet:crazy:

Visst börjar höstvädret bli mysigt nu?! Älskar när löven börjar komma, solen steker och det biter lite i kinderna!

This the time där Bepanthen, Helosan eller någon liknande sårsalva skulle sitta bra? ;) Något som håller huden mjuk och kanske decinfierar på samma gång? :)

Javisst, dock var det så varmt idag att jag t.om fick ta av jackan mot slutet.

Jaha! :D Så helosan funkar? Det har jag ju hemma!!

åååh vad skönt, vill också ut och rida nu!

Helosan borde vara super, det använde jag när Ó hade sår i ansiktet efter lite bus med en hagkompis. Läkte fint. :)

*kl*

Nu ikväll har jag och Odinn varit väg på höstens första träningspass för Mia Ljungkvist.
Äntligen är vi igång igen, härligt!

Odinn va så duktig, inga problem vid varken på eller avlastning idag, härligt!

Träningen gick bra, även om Mia skrattade lite åt oss när vi kom in barbacka, men men, det gick bra endå!;)
Dock kunde Mia se, precis som jag känt, att det är nått som inte är riktigt som det ska hos Odinn.

Men vad det är är svårt att säga för halt är han inte, utan bara stundtals kunde hon se att det var något litet där som störde rytmen hos oss, men inte hela tiden, utan bara små korta tillfällen ibland. Särskilt om man samla honom för mycket vid tölten.

Men men, nu rider vi på som vanligt och är det något så kommer det troligen att visa sig, om inte kommer det väl försvinna, förhoppningsvis går de att rida bort, å är bara en liten obalans/svaghet som framkallar detta vi inte kan sätta fingret på va det är.

Men jag är jätte nöjd idag, och ja tyckte de kändes och gick riktigt bra! =)
Så otroligt roligt och lärorikt att rida för Mia, de gillar vi! =D

Så nu tränar vi på frams tills nästa tillfälle om 2 veckor, längtar redan! =)
Ha de fint denna fredagkväll, nu ska ja lägga mig i soffan å slappa.

Knapp

Förlåt, men jag bara måste!
170911-1594.jpg

170911-1697.jpg

170911-1730.jpg

Mattes älskling :love:

Slut på bildbomb ;) Åh vad jag är kär i min häst idag.

*kl*

Ska köpa en masterback bomlös sadel å funderar på om jag ska välja en dressyr med djup säte eller en med flatback.....hmm!!
Funderar å funderar....ja gillar ju de djupa dressyrsadlarna men samtidigt även de där flatbackarna! :p
GUD vilka problem man har! ;)

Flatbacken tycker jag är så snygg :p Annars trivs jag mycket bra i min dressyr!

I dag har jag hälsat på Rodi och Skuggi.

Rodi249.jpg

I morgon åker Rodi till sin nya ägare.

KL

Idag red jag ut SJÄLV på Sòl för första gången!! :bump:

Det gick jättebra, hon skötte sig så fint!

OCH.... *trumvirvel*... VI HAR HITTAT TÖLTEN IGEN!!! :banana::D:banana::D:banana:

Såååå lycklig! Hon höll ren tölt i ca 150 meter! Det är ta mig tusan rekord sen hon kom hit. Det har ju gått lite upp och ner sen jag fick hem henne, hon har varit lite spänd och lite pigg emellanåt, så jag har haft svårt att få henne att hålla tölten. Hon vill gärna älga iväg i trav, eller om man bromsar för mycket så tappar man henne och då blir det nosdyk ner i grisepass.

Men nu så hittade vi rätt driv, och jag lyckades hålla kvar henne utan att hon älgade iväg i trav. Känner mig stolt som en tupp! :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Jag är lite förvånad att vi inte har en tråd uppe om den här katastrofen till tränare, eller så har jag missat den...
2
Svar
25
· Visningar
3 003
Senast: LenaH
·
Gnägg Såg att andra tråden blev full nu, eller är uppe i 100 inlägg. Så tog mig friheten att göra en ny :) Idag åker vi till kliniken för en...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 855
Senast: EZMK
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
58 59 60
Svar
1 190
· Visningar
62 442
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 014
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024
  • Storlek röd Kong?