Snack & Uppdateringstråd nr17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Snack & Uppdateringstråd nr17

Så roligt att det går framåt! Man blir så glad!
men min tjej är jag mer än nöjd. Red lite i rundcorallen i skritt. Hon gick snällt framåt då jag bad, även hon snart stannade igen. Och hon svängde jättefint!
Red sen ut lite på grusvägarna. Hade en annan nyligen inriden häst som sällskap.
Vi skrittade och travade, fast det blev liksom ingen trav utan nånting annat.. Nåt töltaktigt. Är lite tveksam hur jag ska göra i det läget. Jag stog upp i lätt sits och rätt lång tygel för att ge henne frihet att länga ut till trav. Vilket ju inte skedde.. Är det okej..? Bitivs bjöd hon på ren tölt.. Ska man sträva efter det? Hon är ju inte riden nåt nästan, på länge iaf..

KL

Har tävlat idag! Randalin skötte sig exemplariskt :D
I T7 hamnade vi på 4,33 och i V5 4,80.
Fick 5,0 av alla dommare för både trav och tölt i V5, sen 4,0, 5,0 och 3,5 för skritten där hon först var lite springig och sen i för djup form/bakom hand. Har inte tränat så mycket skritt utan mest haft det som avslappning/belöning.
För galopp fick vi 4,5, 5,0 och 5,5.

Jag är jättenöjd även om jag gjorde några småmissar, men nu har vi lite att träna på och jag ska träna på att sitta ordentligt ;)

imgp1411_167512856.jpg

*kl*

Ursh, idag har varit en tragisk å sorglig dag! =(

Min moster, som är som min mamma, hennes hund, hennes ögonsten, blev igår ihjälbiten av två lösspringandes rottweilers.
Hon är så otroligt ledsen å chockad, hur hon ser hur de tuggar på hans lilla kropp ( hon har en Dvärgschnauzer), å när hon tillslut får loss honom så är det försent, han somnar in några minuter senare.

Jag fattar inte vad det är för fel på folk.
Denna kärring som har dessa hundar klarar inte av att gå tillsammans med dessa två stora 60 kilos hanar själv, de sliter sig å drar iväg med henne som ingenting, å de är båda två hanhundsaggresiva.....å denna gången hade hon dom LÖSA? De kom farandes från ingenstanns å fick tag i stackars Julle....nej, fy fan va hemskt de måste varit att se detta! ='(

Jag skulle anmäla kvinnan.. det är lag på att ha hhundar kopplade... dessa hundar skall avlivas omgående.... spelar ingen roll vad ägaren säger dom har visar att de inte klarar av att vara ute och ägarnen klarar inte av dom och de har bitit ihjäl en hund.. nästa gång är det ett litet barn de biter ihjäl...:crazy:

Så anmäl på en gång din moster skall kräva skadestånd för sveda och verk!

Kvinnan ringde polisen å anmälde sig själv på en gång Men Jag ska åka med moster imorgon å anmäla så hon får gjort en anmälan hon med.

De sorgliga är att hundarna fortfarande är i livet å alla är livrädda för att gå ut nu, vilket man såklart förstår. Nä, vi ska göra allt för att den kvinnan ska bli av me dom hundarna, detta var ju inte första hunden de attackerat, dock första som fick sätta livet till så nu får de fan vara nog!!!

Nästa gång kan de lika gärna vara ett barn, för de är ofta små tjejer brukade ta ut denna hund å gå med eftersom han var så himla liten å ruggigt snäll. Ursh, hemskt å ens tänka vad som kunde hänt!

Men herre gud, att folk inte har något vett :( Har man inte kontroll på sina hundar får man ju koppla dem, klarar man inte av dem ändå får man ta hjälp istället för att bli en risk för sig själv och sin omgivning. Tycker det är så tråkigt sådana här händelser sker, då det ger så himla dåligt rykte till dessa raser, när det i själva verket enbart visar att ägarna inte klarar av sina hundar...

Ush och fy, verkligen obehagligt och sorgligt! :( Styrkekramar ditåt!

Håller med Rein, så synd när hundarna är de som lider av dålig "dogmanship" som i detta fall, och dessutom orsakar så stor skada. Verkligen trist.

KL.

Underbart väder för en ensam terrängritt igen. Skritt med tyglarna på halsen och sköna tölt - och galoppstråckor under gassande sol och rödgula blad, livet blir ju inte bättre än så här. :love:

Lite Bloffisbildbom. :angel:
302398_2434018018260_1485960875_2815656_1089835552_n.jpg

Visst ser han ut som en proffsig tävlingshäst, hahah. :D
302631_2434016858231_1485960875_2815655_620841210_n.jpg

315836_2434018858281_1485960875_2815658_370616555_n.jpg

+1 på den!

önskar att vi också hade sådär långa grusvägar här...

Usch!
Har en vän vars innekatt var ute i solen, i sele fastknuten i en parasollfot. Då kommer grannens hund och attackerar katten, som livrädd drar med sig parasollfoten och flyr upp i ett träd (men orkar inte få upp tyngden). Hunden biter över rygg/länd och får även in ett slag med tass/klor över ryggen på katten, som överlever!

De fick bort hunden. Katten hade inga klor kvar, stort sår över ryggen och bruten rygg(?). Hamnar på malmö djursjukhus och blir så småningom helt frisk.

En månad senare dödar hunden familjens andra katt.

Såvitt jag vet så är hunden fortfarande kvar och sprider skräck i djur- och barnfamiljerna i området.

:mad::mad::mad:

Ett skott i pannan på både hund och människa, tack :angel:
Nä, så får man inte säga, men jag känner lite så...

+ Silkisif

Fy vad jag mår dåligt när jag hör sånt.

Vi har också haft lite tragedi i familjen.
Syrrans katt (som jag skaffade och som jag haft varannat halvår de senaste åren) dog i fredags efter att ha spenderat 2 dygn sittandes i respirator. Hon skulle ta bort tandsten och var nära att stryka med pga hål i lungorna som tydligen är jätteovanligt. Så fort hon la sig ner så kollapsade lungorna på henne, så hon satt upp i två dygn. Luft som läckte ut under huden, dropp och en schunt i magen för att få i sig näring.

De hoppades på att det skulle läka, men efter 2 och ett halvt dygn var hon så utmattad att de valde att ta bort henne.

Sånt som man inte tror händer när man lämnar in katten för att ta bort lite tandsten. Hon var en strökatt som kom till vårat stall mitt i smällkalla vintern för 2 år sen. Ingen ägare hörde av sig, så hon fick bo hos mig och min sen min syster. Gosigaste katten jag mött.

KL*

Red för första gången nu på en vecka, sedan olyckan. Skrittade på långa tyglar och vad tror ni det första Hnokki gör om inte helt plötsligt drar gärnet på en raksträcka...:devil: Fick bra ont i ryggen och Hnokki blev lite rädd för sig själv, men resten av turen gick bra.

Jäkla häst:p

Typiskt av hästarna att jävlas genast när de kan. :p

Halvknapp.
Har inget med islandshästar att göra men kollade nyaste Ponnyakuten - episoden och kan inte låta bli avundas hur härligt Sverige verkar, så där genom kamera så klart, men ändå! Hästkulturen dit är så annorlunda, människorna mycke trevligare osv. Man blir ju riktigt sugen på att flytta till Sverige när livssituationen tillåter....

Dessutom älskar jag att lyssna på rikssvenska, tycker det låter såååå härligt! :D

Första episoden finns på SVT Play. :)

Finns en otroligt vacker skimmelponny med i år, sååå vacker! :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Jag är lite förvånad att vi inte har en tråd uppe om den här katastrofen till tränare, eller så har jag missat den...
2
Svar
25
· Visningar
3 003
Senast: LenaH
·
Gnägg Såg att andra tråden blev full nu, eller är uppe i 100 inlägg. Så tog mig friheten att göra en ny :) Idag åker vi till kliniken för en...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 855
Senast: EZMK
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
58 59 60
Svar
1 190
· Visningar
62 419
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 014
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka